Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinäkin vahinkolapsi?

Vierailija
11.09.2026 |

Minä olen. Kaikki muut halusivat, että äitini tekee abortin, paitsi äiti itse. Äiti uskoi, että Jumala antaa hänelle pojan ja niin minä synnyin. T.valis 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vahinko. Pahinta on että vanhemmat joutui vihille, äitini oli teini ja minä "pilasin"hänen elämänsä. 

Sama täällä, äiti oli 17, kun mä synnyin.

Mun äiti oli 16 ja meni pressan luvalla naimisiin ja meitä tuli pari vielä lisää, joihin nähden olin eri asemassa. Matti ei vissiin ollut mun oikea isä, mutta oli ainoa silakkanuotan poikamies ja äiti tälle sitten naitettiin. 

Vierailija
22/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veikkaan että olen, olen syntynyt aika tarkalleen 9kk Juhannusaaton jälkeen :)

Sama juttu. Lisäksi äiti väittää, että sai tietää olevansa raskaana vasta häiden jälkeen, mutta eihän minulla ole tietoa siitä, pitääkö paikkansa. Toisaalta se, että hääkutsut oli lähetetty ennen juhannusta viittaisi siihen, ettei raskaus olisi syynä häihin... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva taitaa vahingossa syntyä. Raskaus toki voi olla vahinko, mutta vahinkolapsia on sitten huomattavasti vähemmän.

Vierailija
24/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. :D Maaliskuussa syntyneet juhannusvahingot.

Isäni on sanonut minun ollen vahinko, ja äiti joskus kertoi olleensa sterilisaatiokonsultaatiossa mutta sitä ei voitu tehdä koska hän olikin tietämättään jo raskaana.

Sitä en kyllä ymmärrä miten jo kaksi lasta saaneella pariskunnalla voi käydä vahinko.

Vierailija
25/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olen syntynyt n. 6 kk häiden jälkeen.  

Vierailija
26/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on sanonut minun ollen vahinko, ja äiti joskus kertoi olleensa sterilisaatiokonsultaatiossa mutta sitä ei voitu tehdä koska hän olikin tietämättään jo raskaana.

Sitä en kyllä ymmärrä miten jo kaksi lasta saaneella pariskunnalla voi käydä vahinko.

Sterilisaatiokin tietyllä tavalla tehtynä voi pettää, joten steriloidullakin voi käydä vahinko. Toki sinua tämä ei koske. Mutta voihan ehkäisykin pettää, joten ei vahinkoraskaus parisuhteessa monenkaan lapsen jälkeen ole harvinaista. 

Vierailija
27/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatiokin tietyllä tavalla tehtynä voi pettää, joten steriloidullakin voi käydä vahinko. Toki sinua tämä ei koske. Mutta voihan ehkäisykin pettää, joten ei vahinkoraskaus parisuhteessa monenkaan lapsen jälkeen ole harvinaista. 

No joo, itse olin keskeytetyn yhdynnän tulos. 

Vierailija
28/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuuden vuoden taivuttelun tulos. Isä suostui minuun, kun halusi pitää äitini, mutta eihän siitä mitään tullut ja tuli ero. Isä sentään älysi jättää minut rauhaan, mutta äiti piti huolen siitä, että varmasti ymmärsin minun olleen se joka pilasi kaiken. 

Millaiset välit sinulla on myöhemmin ollut äitinsä? Onko hän myöntänyt itse painostaneensa isäsi hankkimaan kanssaan  lapsen. 

Vierailija
29/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini siskon mukaan olen. Ehkäisy petti, kun isä oli lähtemässä suhteesta. 

Vierailija
30/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Tarkoitti vakavaa kiintymyssuhdetraumaa, täysin osaamattomat, nuoret vanhemmat- itsekin vaille jääneet.

Vierailija
31/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuuden vuoden taivuttelun tulos. Isä suostui minuun, kun halusi pitää äitini, mutta eihän siitä mitään tullut ja tuli ero. Isä sentään älysi jättää minut rauhaan, mutta äiti piti huolen siitä, että varmasti ymmärsin minun olleen se joka pilasi kaiken. 

Millaiset välit sinulla on myöhemmin ollut äitinsä? Onko hän myöntänyt itse painostaneensa isäsi hankkimaan kanssaan  lapsen. 

Neutraalit. Hän on kymmeniä kertoja vuodattanut ettei olisi pitänyt painostaa, kaikki oli hyvin ennen minua. 

Vierailija
32/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kyllä ihan tarkoituksella tehty. Oma esikoiseni sai alkunsa vahingossa, mutta se vahinko oli parasta, mitä minulle on koskaan tapahtunut. Saimme upean, lahjakkaan ja älykkään pojan, joka on nykyään mitä parhain isä omille lapsilleen (ja aviosiippa vaimolleen!).

Vierailija
33/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän kukaan vanhempi kertoisi lapselleen lapsensa olleen vahinko? 

Vierailija
34/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini kyllä kertoi.ap

Vierailija
35/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mutta minulla on kaksi ystävää, jotka ovat. Molemmille on kerrottu siitä avoimesti eikä asia ole kumpaakaan vaivannut, riittää että äiti heidät halusi pitää. Toinen on äidin Kreikan lomatuliainen ja toinen ei tiedä isästään käytännössä yhtään mitään, eli täysin random baaripano oli.

Vierailija
36/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sitä on salarakkaan, jos äiti ei itsekään tiedä isästä käytännössä mitään.

Vierailija
37/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sitä on salarakkaan, jos äiti ei itsekään tiedä isästä käytännössä mitään.

Piti lukea salatakaan

Vierailija
38/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Vierailija
39/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

No esimerkiksi siksi, että lapsi luule ettei isä haluaisi olla tekemisissä. Mutta jos isä on täysin tuntematon äidille itselleenkin, niin siihen on luonnollinen selitys miksei isä ole kuvioissa. Parempi olla rehellinen kuin että lapsi pohtisi pienessä päässään, miksei isä välitä hänestä.

Vierailija
40/47 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeruuttaan ilmeisesti. Kun kaduttaa ja suututtaa niin vika on tietenkin sen pennun joka syntyi suunnittelematta mieliharmiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi