Miksi ihmiset eivät tajua että nämä Sumen dadakeskusinvestoinit ovat ainoastaan hyvä asia meille kaikille?
Nämä data- ja AI-keskukset tuovat Suomeen useita miljoonia euroja ja pysyviä työpaikkoja, mikä tarkoittaa että työttömyys loppuu ja ihmiset pääsevät vihdoin töihin, vaikka sitten sinne keskuksen kokopanonlinjalle kasaamaan tekoälyä pienistä dadan palasista. Sen sijaan sosiaalisessa ja Demareissa mediassa huudetaan tuomiopäivää ja povataan korkeita sähkölasku, mutta ei ymmärretä että sitten kun kaikilla on työpaikka niin tavallisella sinikaulus kansalaisella on varaa maksaa vaikka satakertaisia sähkölaskuja nykyiseen verrattuna.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kun datakeskus on valmis, raksahenkilöt jää työttömäksi. Keskuksen ylläpitämiseen tarvitaan vain parikymmentä ihmistä.
Ne raksahenkilöt on paria esimiestä lukuunottamatta tuontiväkeä. Katsokaa mitä tahansa isoa työmaata, esimerkiksi viimeisintä ydinvoimalaa, niin siellä möyri väkeä muista maista. Ja rakentaja eli Google ottaa työväen sieltä mistä halvimmalla saa. Ei se Suomen TESsejä kunnioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huolissani sähkön hinnasta. Hinnat vispaa vähän aikaa mutta tasaantuu lopulta. AI-kupla puhkeaa jossain vaiheessa ja suurin osa datakeskuksista lopettaa silloin sen liiketoiminnan. Toki datakeskukset voi tehdä paljon muutakin kuin tekoälyä, mutta Suomeen jää todennäköisesti silti valtavan isoja konesaleja tyhjilleen. Ehkä niihin tulee urheilutiloja ja mitälie harrastustiloja.
Kainuussa vain ei ole väkeä pelaamaan padelia tyhjentyneissä konesaleissa. Ne, jotka työllistyvät sinne, joutuvat tietenkin työttömiksi kun konesalin toiminta lakkaa kannattamattomana ja muuttavat sieltä pois.
Väliaikainenkin työkokemus on arvokas. Siitä saa palkkaa ja eläkettä ja kunta verotuloja. Ja rakentamisesta erityisesti saadaan joka välissä rahaa ja työpaikkoja.
Rakentajat tulee Puolasta, Latviasta ja Virosta.
Ja Suomesta. Rakennusprojektissa palaa rahaa valtavasti ja suuri osa siitä kohdistuu Suomeen.
Raksatyöläisethän ne datakeskuksia operoi. Millä tavalla se datakeskus veisi vaikka rakentajien työt? En ole kuullut aikaisemmin, että datakeskus tuottaisi muuta kuin dataa. Ei esim. hoitaisi myyjien eikä raksamiesten töitä. Ei kaivaisi ojia eikä hoitaisi sairaita eikä viljelisi peltoja, eikä kaataisi metsiä.
Nyt on pahasti hukassa ymmärrys-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun datakeskus on valmis, raksahenkilöt jää työttömäksi. Keskuksen ylläpitämiseen tarvitaan vain parikymmentä ihmistä.
Ne raksahenkilöt on paria esimiestä lukuunottamatta tuontiväkeä. Katsokaa mitä tahansa isoa työmaata, esimerkiksi viimeisintä ydinvoimalaa, niin siellä möyri väkeä muista maista. Ja rakentaja eli Google ottaa työväen sieltä mistä halvimmalla saa. Ei se Suomen TESsejä kunnioita.
Oikeasti kuvittelet että Olkiluodon rakentamisesta ei maksettu Suomeen palkkoja, lounaita, materiaaleja ja muita kuluja ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kouluttautunut maa-ja metsätalousalalle. Mitä hyötyä tuosta on mulle?
Datakeskusten hukkalämmöllä voi lämmittää kasvihuoneita. Maatalouden edellytykset Suomessa paranevat. Tarvitaan lisää maatalouden asiantuntijoita, joiden palkat nousevat ammattilaisten kovan kysynnän vuoksi.
Mitkä ravintokasvit kasvavat pimeässä? Kun sähkö on kallista, ei ole vara pitää valoja päällä ja melko pimeää on siellä Kainuussa puolet vuodesta.
Perunat...
Kohta me tehdään perunoista paristoja Sudenpentujen käsikirjan mukaan kun ei ole varaa sähköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Datakeskusten hukkalämmöllä voi lämmittää kasvihuoneita. Maatalouden edellytykset Suomessa paranevat. Tarvitaan lisää maatalouden asiantuntijoita, joiden palkat nousevat ammattilaisten kovan kysynnän vuoksi.
Paljonko ja miten sitä hukkalämpöä kuljetetaan kainuusta Närpiöön vai rakentaako Google kasvihuoneitakin sinne :D Millä ajattelit kasvien kasvavan niissä kasvihuoneissa kun talvi on pimeä eikä sähkön kalleuden takia ole vara valaista niitä?
Kasvihuoneita kannattaa rakentaa sinne keskuksen naapuriin. Talvella kannattaa ehkä viljellä sieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää vaikka kattelemaan Helsingin työmaita. Duunarit eivät puhu eivätkä muistuta Suomalaista 😂. Tämä tarkoittaa myös sitä että Suomalaisena onni on viedä rahat ulkomaille
Jyväskylän Linkin linja-auto oli tämnään parkkeerattu keskustassa yhden kerrostalotyömaan liepeille. Näyttötaulussa luki "työmaakuljetus". Mitähän porukkaa ja minne siinäkin roudattiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kuvittelet että Olkiluodon rakentamisesta ei maksettu Suomeen palkkoja, lounaita, materiaaleja ja muita kuluja ollenkaan?
En kuvittele. Mutta puljun valmistuminen kesti luvatun parin vuoden sijaan lähes 20 vuotta. Googlella on varmaan googlailtu "miten kauan ydinvoimalan rakentaminen kestää ja paljonko se maksaa" ja ajateltu, että kun tuo Petteri on noin saatanan tyhmä, niin eihän se tätäkään tajua, joten lyödään sille tarjoukseen mahdoton ja täysin älytön ydinvoimala vielä syötiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylän Linkin linja-auto oli tämnään parkkeerattu keskustassa yhden kerrostalotyömaan liepeille. Näyttötaulussa luki "työmaakuljetus". Mitähän porukkaa ja minne siinäkin roudattiin?
Puolalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää vaikka kattelemaan Helsingin työmaita. Duunarit eivät puhu eivätkä muistuta Suomalaista 😂. Tämä tarkoittaa myös sitä että Suomalaisena onni on viedä rahat ulkomaille
Miksi me sitten ollaan huolissaan rakennnusalasta jos se on Suomelle täysin hyödytön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ja miten sitä hukkalämpöä kuljetetaan kainuusta Närpiöön vai rakentaako Google kasvihuoneitakin sinne :D Millä ajattelit kasvien kasvavan niissä kasvihuoneissa kun talvi on pimeä eikä sähkön kalleuden takia ole vara valaista niitä?
Ai joku pykälä kieltää rakentamasta kasvihuoneita muualle kuin Närpiöön? Tosiaanko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huolissani sähkön hinnasta. Hinnat vispaa vähän aikaa mutta tasaantuu lopulta. AI-kupla puhkeaa jossain vaiheessa ja suurin osa datakeskuksista lopettaa silloin sen liiketoiminnan. Toki datakeskukset voi tehdä paljon muutakin kuin tekoälyä, mutta Suomeen jää todennäköisesti silti valtavan isoja konesaleja tyhjilleen. Ehkä niihin tulee urheilutiloja ja mitälie harrastustiloja.
Kainuussa vain ei ole väkeä pelaamaan padelia tyhjentyneissä konesaleissa. Ne, jotka työllistyvät sinne, joutuvat tietenkin työttömiksi kun konesalin toiminta lakkaa kannattamattomana ja muuttavat sieltä pois.
Väliaikainenkin työkokemus on arvokas. Siitä saa palkkaa ja eläkettä ja kunta verotuloja. Ja rakentamisesta erityisesti saadaan joka välissä rahaa ja työpaikkoja.
Rakentajat tulee Puolasta, Latviasta ja Virosta.
Mut nautiskellaan nyt tästä persujen 1 euron bensasta !! :o)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ravintokasvit kasvavat pimeässä? Kun sähkö on kallista, ei ole vara pitää valoja päällä ja melko pimeää on siellä Kainuussa puolet vuodesta.
Sienet kasvavat. Herkkutateista tulee uusi vientiartikkeli Suomelle. Maailman herkkusuut himoitsevat muhoslaisia tatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai joku pykälä kieltää rakentamasta kasvihuoneita muualle kuin Närpiöön? Tosiaanko?
Rakenna ihan vapaasti. Ja koeta tajuta, että kasvihuone ei pärjää pelkällä kaukolämmöllä vaan tarvitsee SÄHKÖLLÄ tuotettua valoa, kastelua ja robotiikkaa. Investoinnit sangen valtavat. Käyttökulut järjettömät niillä sähkönhinnoilla. Sulla vaikuttaa olevan jotain sokeutta ja haluttomuutta ymmärtää kokonaisuus.
Olen ollut kokoomuksen kannattaja. Kyllä viimeaikaiset suhmuroinnit ja oman maan myyminen halvalla avasivat silmäni. Pääministeri on yksinkertaisesti helposti höynäytettävissä ja presidentti uhoaa kuin isompikin maailmanvaltias. Keskittyisi sekin välillä oikein ajattelemaan,eikä lentelisi ympäri maailmaa. Sometyrkky nro 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sienet kasvavat. Herkkutateista tulee uusi vientiartikkeli Suomelle. Maailman herkkusuut himoitsevat muhoslaisia tatteja.
Trolli miettii tattiaan. Hinkuttaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Työpaikkoja on luvattu ainakin 400-500 hengelle per megatavu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Työpaikkoja on luvattu ainakin 400-500 hengelle per megatavu.
😂
Pelkällä lämmöllä ei kasvit kasva. Näillä sfääreillä kaikki on kallista ja robotiikan käyttö lisääntyy kasvihuoneilla. Minä alan olla siinä vaiheessa, että todennäköisemmin pääsen eläkkeelle kuin töihin. Ellei kroppani petä sitä ennen.