Kaali-, makaroni- vai perunalaatikko?
Siinä olisi vaihtoehdot. Mitäs laitetaan? Saatte päättää.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Tekisin kaalilaatikon ohralla, jos on aikaa. Sehän vaatii enemmän aikaa, kuin makaronilaatikko, jotta kaali pehmenee. Aivan loistava ruoka puolukkahillolla. Jos ei kaalilaatikosta tykkää, niin ei ole koskaan syönyt kunnon kaalilaatikkoa. Se ruuan voi nimittäin helposti pilata, jos jättää kaalin palat liian isoiksi eikä kypsennä tarpeeksi pitkään. Ja tuollaiset kaalilaatikot ovat monelle ihmisille yököttäviä.
Ainakin minä paistan aina kaalit ja sipulit. Ne makeutuvat ja kypsyvät uunissa nopeammin.
Vastaavasti en sitten ruskista lihoja tai keitä riisejä, vaan haudutan ne siinä laatikossa kypsäksi. Lihalientä niin että kaikki peittyy ja siirappia sekaan.
Hyvin toimii ja tulee yhdessä isossa teräksisessä paistokasarissa koko hoito.
Kaalilaatikko on parasta. Perunaviipale-jauhelihalaatikko seuraavaksi parasta ja makaronilaatikko on sijalla 3.
Kaalilaatikko. Siitä tykkää meillä koko perhe. Makaronilaatikosta en ole koskaan tykännyt, ja meillä lapsetkaan ei oikein sitä syö, vaikka kuinka yrittäisi. Perunalaatikkoa en osaa tehdä, olen aina ostanut jouluksi valmiina, vaikka muut laatikot teenkin.
Ei osannut Googlen AI vastata, vaan suositteli kaikkia.
Eli Vauva on parempi kuin Kuukkeli? Eli Kuukkeli on turha?
Vierailija kirjoitti:
Nyt rupesi tekemään mieli lasagnea ...... tai moussakaa.
Ei kuitenkaan "susia"?! 🤢
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kysymys oikein niin AI osaa vastata. Ongelma on itsessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko. Siitä tykkää meillä koko perhe. Makaronilaatikosta en ole koskaan tykännyt, ja meillä lapsetkaan ei oikein sitä syö, vaikka kuinka yrittäisi. Perunalaatikkoa en osaa tehdä, olen aina ostanut jouluksi valmiina, vaikka muut laatikot teenkin.
No perus jauheliha-perunalaatikko on kyllä ihan yhtä helppotekoista kuin nuo vaihtoehdotkin. Perunat siivuiksi ja kerroksittain paistetun j-lihasipuliseoksen kanssa vuokaan. Liha- tai kanaliemi päälle, ja kermaa jos haluaa. Uuniin, kunnes on kypsää.
Juustoakin voi laittaa kuorrutteeksi. Ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko pitää osata tehdä ja maustaa oikein.
Kaalilaatikko puolukkahillolla. Ostin juuri uuden vuoan, että saan ison kaalilaatikon tehtyä.
Perinteinen perunalaatikko eli potut siivuiksi ja kokolihaa, mukaan myös läskiä.
Mä teen perunasoselaatikkoa jauhelihalla.
Nyt on perunoiden aika! Siivuiksi, suikaleiksi tai muussiksi. Kylkeen melkein mitä vaan lihasta makkaraan ja kalasta kanaan. Vain mielikuvitus rajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kysymys oikein niin AI osaa vastata. Ongelma on itsessäsi.
"Valinta näiden kolmen klassisen laatikkoruoan välillä riippuu täysin tilanteesta, mutta makaronilaatikko on suomalaisten suosituin arkiruoka, kaalilaatikkoperinne voittaa syysmaussa ja perunalaatikko (kuten kinkku- tai jauhelihaperunavuoka) tarjoaa lohdullista täyteläisyyttä.
Jokaisella laatikolla on omat vahvuutensa ja eronsa:........"
Näin vastasi Kuukkeli. Ei halunnut sanoa, mikä on paras!
Kaikki ovat saaneet kannatusta, mutta kaalilaatikko taitaa olla yhä niukassa johdossa?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen perunasoselaatikkoa jauhelihalla.
Mitenkä se muuten tehdään?
Nyt rupesi tekemään mieli lasagnea ...... tai moussakaa.