Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vai saa kotiäidit nukkua pitkään aamulla? Just joo, kertokaapa se meidän lapsille

Vierailija
28.05.2007 |

Meidän lapset herää yleensä kuudelta. Mutta onpa ollut aika, jolloin heräsivät jo puoli viisi ja nukkumaan ei takaisin saanut. On tää niin kiva kotona löhöillä pitkään aamuisin, juu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksaan nukkuminen välillä on yhtä juhlaa.

Vierailija
2/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:30-6:30 välillä herätään meilläkin, ihan joka aamu. Mutta silti olen sitä mieltä, että rennompaa tämä on kuin se, että pitäisi vielä töihin pynttäytyä. Nautin - niin pitkään kuin tätä kestää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvottamista ja silti heräävät yhtä aikaisin.

Vierailija
4/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

in ;) Tosin eipä mulla tule työpäivätkään alkamaan koskaan ennen kymmentä :D

Muutenkin nautin kotonaolon rauhallisuudesta. Päivällä lapsen päikkäreiden aikaan voin vetäistä pitkäkseni sohvalle ja lukea vaikka lehteä.

Meillä siivoushommat hoidetaan lapsen kanssa yhdessä. Innokkaasti imuroi ja " pyyhkii pölyjä" (ikää vasta 2-vuotta). Ruokaa laitan myös lapsen ollessa hereillä, sillä välin usein lapsi askartelee keittiössä seurassani. Ja lapsemme on todella vilkas, eli mikään ameeba ei ole kyseessä.

Mikään ei ole niin ihanaa kuin aamupala lapsen seurassa ilman kiirettä.

Vierailija
5/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt joudun nousemaan töihin joka aamu puoli kuusi.

Vierailija
6/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihanaa kun sai tehdä kaikki asiat kiireettömästi ja rauhassa.

Vierailija
7/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

at.

Mutta tiedän toki, että olen vähemmistössä täällä. Pitäisi opetella nalkuttamaan ja valittamaan ;)

Vierailija
8/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys oli samaan aikaan, mutta ehti juoda kahvit kaikessa rauhassa ja lojuttiin yöpuvuissa pitkään.

Nykyään ylös, suihkuun, kahvi naamaan pukiessa, lapsi ylös, aamupala, lapsi pesulle, vaatteet päälle, koirat ulos, lapsi tarhaan ja juoksujalkaa töihin.

Vierailija
9/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Kaislakehdon trikooliina ja on aivan korvaamaton. Vauva kulkee mukana helposti :)

Vierailija
10/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka päivä nukun päiväunet!!!

Vierailija
11/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään lasten kanssa yhtä aikaa, laitan hiukseni ja meikkaan sillä välin kun lapset leikkivät. Sitten vain puemme ja kävelemme päiväkotiin. Ilman turhaa nipotusta. Aikaa tähän kaikkeen kuluu noin 45 minuuttia. Aamupalan syön bussissa.

Vierailija
12/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole monien todellista arkea nähneetkään. Helppohan sitä on sitten hehkuttaa kotonaolon helppoutta. :)

Vierailija
13/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset herää klo 6-7.30 tosin 7.30 on jo pitkään nukkumista, tavallisesti ylös 7.00

Vierailija
14/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eivät ole monien todellista arkea nähneetkään. Helppohan sitä on sitten hehkuttaa kotonaolon helppoutta. :)

Vierailija
15/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva heräsi 10 aikaan ja kiireettömästi syötiin aamupalaa, ulkoiltiin, jos oli kiva ilma, oli aikaa käydä kiertelemässä kauppoja rauhassa tuntitolkulla, istuskella kahvilassa kavereiden + niiden vauvojen kanssa ja tehdä muutenkin mitä nyt milloinkin huvitti.

Vierailija
16/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä te sitten päivän mittaan teette kun ette ehdi yhtään vaan olla? Itselläni on kyllä tosi leppoisaa kahden lapsen kanssa.

Vierailija
17/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on leppoista :)

Kaksi lasta (5v ja 1.5 v) ja huusholli hoidettavana. Hyvin ehtii välillä vain olla. Aamulla noustaan reilusti ennen seitsemää, niin johan ehtii päivässä tehdä vaikka mitä. Rennompaa on kuin töissä - todellakin. Nautin nyt kun voin, kyllä sitä töihinkin kohta pitää palata.

Vierailija
18/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin esittää katkeraa. 1 lapsi ja toinen tulossa.

Herätys seiskalta. Oksentelua. Aamumaito. Oksentelua. Aamupuuro. Oksentelua. Huonovointisuutta. Lapsi leikkii. Makaan vieressä ämpäri käden ulottuvilla. Lapsi syö lounaan ja menee päikkäreille. Rukoilen että nukkuis enemmän kuin 30 min. Menen itse nukkumaan. Lapsi herää puolen tunnin jälkeen. Oksentelua. Laitan sen takaisin pinnasänkyyn ja se nukahtaa vielä hetkeksi. Nukun itse. Heräämme. Teen meille ruokaa. Syömme ja ehkä siivoamme. Menemme ulos. Mies tulee kotiin. Annan lapsen miehelle ja kaadun rättiväsyneenä sohvalle. Illalla yritän tehdä vielä töitä (kuten nyt, heh).

Mutta muuten en valita :D

Miestä käy lähinnä sääliks. Enemmän mua kauhistuttaa se, kun joutuu tosiaan tekeen sekä aamutoimet lapselle että itselle kun se viedään tarhaan. Himasta ei onneks tarvii poistua ennen kuin siltä tuntuu, ja voi jopa juoda toisen kupin kahvia jos haluaa.

Vierailija
19/19 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kohteliaita ja osaavat käyttäytyä. Sillä kun ei vain ole mitään tekemistä aamuheräämisten tai päiväunien tai rauhallisten aamujen kanssa. Vilkkaita kun kuitenkin ovat, niin onhan elämä heidän kanssa yhtä hulinaa.

Aamulla herätään puol seitsemän aikoihin. Päiväunia ei keskimmäinen nuku, joten en minäkään. Onneksi illalla nukahtavat kaikki kolme (10v, 3v ja 9kk) viimeistään kello yhdeksän, jää itselle ihan omaakin aikaa.

Kaikesta huolimatta yhtään päivää en vaihtaisi pois. Omien lasten kanssa on vain niin ihana olla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän