Onko kukaan tilannut: Linea kaunis koti nettikaupasta
Pohdin vain kuinka ihmeen kauan heiltä tilattujen pakettien tuleminen kestää ?
Itse olen tilannut 5.12 ja paketti ei vieläkään ole tullut ja asiakaspalvelusta ei saa minkäänlaista vastausta asiaan....
Kommentit (54)
Aika kauan olet yrittänyt tilata, jos jo vuodesta 2000 tähän asti - 2018. Olet harvinaisen sitkeä!
Itse tilasin postiennakolla pari viikkoa sitten verhot, paketti tuli nopeasti ja olen tosi tyytyväinen kauniisiin verhoihini. Pelkäsin vähän etukäteen hakea paketin postista, jolloin maksun hetki koittaa - ajattelin että jos en tykkääkään verhoista, niin miten onnistuu heiltä rahojen palautus. Mutta ovat juuri sellaiset, kuin kuvissa näyttivät, ja sopivat hyvin minun asuntooni.
Itse en tilaisi tuolta yhtään mitään. Firman y-tunnus nettisivujensa mukaan on 556669-2082 eli eihän tuo ole edes oikea. Ytj:stäkään tuota ei löydy edes nimellä.
Olen kerran tilannut sieltä lakanasetin kun löytyi just sopiva väri. Ihan ok toimitus mutta laatu ei ollut kummoinen. Lopetin uutiskirjeen, mutta paperipostia tulee silti. Se vaan, että paperimainoksissa on asiakkaan asiakasnumero, niin kannattaa repiä ne ennen roskiin laittamista.
Tilasin 3.5. Linealta verhokapan ja kaksi tyynynpäällistä. Tänään on 13.5., ja aloin tsekkailla tilaustani, koska pakettia ei ole kuulunut eikä edes toimitusilmoitusta, vaikka työpäiviä on kulunut jo kahdeksan. Ja mitä huomasinkaan, kun katsoin tilausvahvistusta tarkemmin: "Toimitus vko 28/2019."!!! Eli pitkälle heinäkuuhun menee toimitus, parin kuukauden päähän! Kuitenkin nettisivut näyttävät, että molempia tuotteita on varastossa. Jos joskus maailmassa tilaukseni saan, niin tästä ei kuitenkaan tule suosikkikauppani. Aikamoista.
Tilasin yhden tuotteen maanantaina ja se oli tullut lähimpään postin automaattiin saman viikon perjantaina. Eli tuli ihan siinä ajassa mitä oli luvattukkin :) ei mitään pahaa sanottavaa kyseisestä yrityksestä ja tuotekin vastasi odotuksiani.
Joulupussilakanasetit tilasin ja huonoa laatua on. Mistä lue tulevat. Tosi kuumat ja pesun jäljeen huomasin, et lakanat vetää ihan vinksalleen. Tosi kiva. En suosittele. Enkä tilaa enää.
Onko lisää uudempia kokemuksia? Tekisi mieli itelläki tilata verhot
Tilasin kolmet verhot viikon 33 maanantaina aamupäivällä. Maksoin tilatessa luottokortilla. Tilausvahvistus tuli samantien, toimitusajaksi ilmoitettiin viikko 34.
Seuraavan kerran kuulin tilauksestani viikon 35 torstaina jolloin ensin tuli sähköpostiin tilausvahvistus, jossa mainittiin tilaamistani verhoista vain yksi ja toimitusajaksi oli merkitty ”jälkitoimitus”. Tästä kolmen tunnin kuluttua sain toisen sähköpostin, jossa kerrottiin, että tilaukseni on nyt pakattu ja se lähetetään. Tässä mainittiin kaksi muuta tilaamani tuotetta. Mukana oli myös linkki lähetystenseurantaan, mutta ei lähetystunnusta, joten en pysty tilaustani seuraamaan. Nyt on viikon 36 tiistai enkä edelleenkään ole saanut mitään muuta kuin maksaa lähes 100€. Jos riittävän leveitä laskosverhoja saisi muualta, olisin jo perunut tilaukseni.
Juuri äskettäin tilasin parit lakanat ja pyyhkeet. Olen tyytyväinen laatuun ja toimitukseen. Menee ehdottomasti jatkoon!
Itsekin tilasin täältä ja vasta sitten aloin lukemaan kokemuksia. Verkkosivuilla sanotaan ”Normaalisti tilaus toimitetaan 3-5 arkipäivän kuluessa, huippusesonkina toimitusaika saattaa olla hieman pidempi. Yhteenvedosta näet arvioidun toimitusajan.” Todellisuudessa näköjään koskaan tuo 3-5 arkipäivää ei toteudu, niinkuin ei minunkaan tapauksessa. Nopean toimituksen vuoksi tilasin, mutta edelleen kahden viikon jälkeen tilaus ei ole lähtenyt edes matkaan.. Heillä ilmeisesti jatkuvasti huippusesonki päällä, taitaa mennä hyvin firmalla.
Tein ensimmäinen tilaus (kylppärimatot, laatu ok kai mutta kuvissa näytti paremmat). Sitten toinen tilaus jossa käytin ilmainen toimituskoodin. Sivu hyväksyi koodin ja kaikki ehdot käyttää se oli täytetty mutta silti järjsetelmä ei laskenut pois toimituskulut. Otin tästä yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä oli vain alamäki.
Tämän perusteella annoin varoituksen sana jos joku aikoo tilata sieltä.
Älkää missään nimessä tilatko. Mulla tapaus johti lopulta pankkikortin uusimiseen.
Ei kannata tilata. Rahat kelpaavat mutta tuotteita ei tule. Minunkin pitää vaihtaa korttia, pankki suositteli vahvasti.
Tilasin tuotteita juhlia varten ja toimitusajaksi luvattiin 3-5 arkipäivää. Tilausvahvistuksessa toimitusajaksi luvattiin reilua viikkoa myöhäisrmpi ajankohta. Se olisi riittänyt juhlia varten. Myöhemmin kun yritin seurata tilausta, oli se taas siirtynyt. Asiakaspalvelussa sanoivat, että eivät voi toimittaa tuotteita, koska eivät ole niitä vielä saaneet. Peruin tilauksen, enkä koskaan enää tilaa ko. firmasta. Vier
Tilasin täältä pienen pöydän, ja tilausajaksi luvattiin 3-5 päivää. Lopulta toimitukseen meni 5 viikkoa, eikä mitään mailia tai muita pahoitteluja tullut firmalta - ennen kuin ite kysyin sieltä, että miksi tilaus viipyy. Vetosivat koronaan ja siihen, että se sekoittaa sitä, saavatko itse toimituksia omilta alihankkijoiltaan. Noh, koronaa oli eletty tässä vaiheessa jo melkein 1,5 vuotta... Eli todellakin tekosyy, eikä herätä luottoa firmaa kohtaan. Kun pikkupöytä saapui, oli pakko todeta, ettei se ollut mitenkään laadukkaan näköinen. Olisin ite voinut hitsata samanlaisen isäni autotallissa, jos oisin tajunnut, että niin kotikuntoisen näköistä kauppaavat. Olin vaan kyllästynyt tuohon paskaan asiakaspalveluun, etten jaksanut palauttaa ja pöytä oli tulossa yhteen nurkkaan kukkapöydäksi, niin ajattelin, että menköön.
Varsinainen hupi alkoikin, kun about kuuden viikon päästä tilauksen saapumisesta tuli postitse joku ihmeen tililasku, jonka mukaan alkuperäinen tuotteen hinta on maksamatta ja lisäksi siinä oli korkoa, limiittikorkoa ja muistutuslisää mukana. Laitoin asiasta tietenkin sähköpostia firmaan, josta sanoivat, että tuotetta ei ole maksettu heille tilausvaiheessa ja siksi olivat laittaneet paketin mukaan laskun (siinä ei siis ollut mitään laskua!), jota ei ole maksettu ja siksi olivat avanneet minulle luottolitin (luvatta!), jonne olivat siirtäneet "velkani" korkoineen ja nyt pyytävät nyt maksamaan tämän.
Itse siis maksoin tuotteen tilausvaiheessa MobilePaylla, jolloin maksu ja tilaus menivät läpi (tällainen ilmoitus ainakin tuli). Siinä sitten asiaa purkaessa useamman epäselvän ja vittumaisen sähköpostin verran kävikin ilmi, että maksuni on mennyt MobilePaysta läpi, mutta firma ei ole ottanut sitä summaa tililtäni. Sanoin heille, että voin tietenkin maksaa tuon alkuperäisin tuotteen summan heille, mutta sitä ennen heidän täytyy perua MobilePaylta varaus, koska nyt heillä on MobilePayn kautta ns. "piikki" auki, eli lupa veloittaa tuotteen hinnan verran tililtäni. Ja pyysin luonnollisesti muiden lisäkulujen hyvitystä sekä luvatta avatun luottotilin poistamista välittömästi. Firma ei tähän suostunut, vaan jatkavat viesteihini vastaamista sillälailla, että mielessä on käynyt, ettei heillä voi mitenkään olla tiedossa Suomen kuluttujalainsäädäntö sekä yleiset asiakaspalveluun ja myyntiin liittyvät moraalikäsitykset...
Noh, asia on käsittelyssä nyt kuluttajaneuvonnassa, katsotaan mitä sieltä vastaavat.
Mutta siis: Ei jatkoon todellakaan.
Olisi kannattanut lukea täältä näitä kokemuksia ennen kuin lähdin tilaamaan. Firmalla siis tapana, että kaikki tuotteet toimitetaan yhdellä kertaa eli viimeisimmän varastoon tulevan tuotteen mukaan, ei kuten meillä Suomessa yleensä että tulee monta pakettia samasta tilauksesta. Maksoin tilaukseni MobilePaylla, kun selvisi että tuotteitten toimitus tulee kestämään kuukausitolkulla niin peruin tilaukseni, ja rahoista sain takaisin vain osan, 2,71 euroa jäi vielä puuttumaan. Halusivat siihen pankkitilinumeron että voivat tuon lopun palauttaa, mitään ei ole sen jälkeen kuulunut, kauankohan mahtaa kestää. Ehdottomasti kannattaa lukea toisten kokemukset täältä netistä ennen kuin lähtee tilausta tekemään!
Tein tilauksen 8.12. ja oli noudettavissa 15.12, tuli just mitä tilasin, eikä mitään negatiivista sanottavaa. Eksyin itsekin tänne ketjuun tilauksen ja maksun jälkeen ja jännitin, että tuleeko tilaukseni koskaan perille.
Yritin tilata mutta en pystynyt maksamaan.
Tilasin verhot ja tyynynpäälliset. Tulivat noin viikossa. Palautin saman tien takaisin, sillä väri ei sopinut sisustukseen. Maksoin Mastegardilla. Palautuksesta on kuukausi eikä maksunpalautus ole vieläkään tilillä. Soitin viikko sitten Lineaan asiasta. Jonotusaika oli todella pitkä. Lopulta joku nainen vastasi ja selitteli, että palautustani ei ole ehditty käsitellä kun on niin paljon sairaustapauksia. Aika ontuvaa... kohtelu oli tylyä. Laitoin asiasta vielä sähköpostia ja sain samat selitykset. En tilaa ko. firmasta enää koskaan mitään.