Oletko laittanut rahaa säästöön joulua varten?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ostan jouluruokia vain aatoksi. Muina päivinä syön arkiruokaa kuten perunaa ja kastiketta, nakkisoppaa, pastaa ja hernekeittoa.
Jouluun menee kyllä rahaa muutakin kuin jouluruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan jouluruokia vain aatoksi. Muina päivinä syön arkiruokaa kuten perunaa ja kastiketta, nakkisoppaa, pastaa ja hernekeittoa.
Minulla ei.
En, mutta ostan lahjat säästöön pitkin vuotta, joten ei tule joulun alla mitään isompaa menoerää niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei.
Ei pikkujouluja, joulukonsertteja tai joulukortteja? Ei lahjoja hyväntekeväisyyteen, läheisille tai naapureille? Joulukukkia, hautakynttilöitä tai muutakaan?
Juu riskillä sijoitin heinäkuussa osakkeisiin. Ostin n 1800 eur potin. Nyt se on n 800 eur plussalla. Pitää vaan nyt ottaa voitot ulos ennen kuin kurssit tippuvat. Kävi jo ylempänä enkä myynyt niin tuli jo hiukan alas.
Mut noilla pitäs joulu pärjätä. Vielä ehtii kyllä pieni treidin heittää sisään.
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt tammikuusta lähtien vähän kerrassaan. Ei sitten tunnu jouluna niin äkkinäiseltä. Nimim. Eläkemummo
Säästäminen on järkevää yleensäkin, vaikka ns. "pahan päivän" varalle. Valitettavasti nykyajan nuoret aikuiset eivät sitä ymmärrä.
En menee ohi ihan ilman hässäkkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei.
Ei pikkujouluja, joulukonsertteja tai joulukortteja? Ei lahjoja hyväntekeväisyyteen, läheisille tai naapureille? Joulukukkia, hautakynttilöitä tai muutakaan?
Ei.
Ei meillä vietetä joulua niin suureellisesti, että sitä varten pitäisi erikseen säästää. Säästöjä on kyllä muuten ihan riittävästi. Jouluruokiin mies onnistuu aina törsäämään 500€ vaikka ollaan kahdestaan. Lahjoja osteaan lähinnä lapsen perheelle, mutta ei mitään ökylahjoja.
Mutta hyvä nostaa tätä asiaa esille. Monille joulu tuntuu tulevan yllätyksenä, vaikka se on samassa kohtaa joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, muutamaan lahjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei.
Eri, mutta pikkujoulut voi olla tyyliin jollain porukalla ulos syömään, ihan sama raha siihen menee kuin muinakin ulkoruokailukertoina. Joulukortteja on siunaantunut eri tahoilta, laitetaan naapureiden postilaatikoihin, ei maksa ekstraa. Hyväntekeväisyyteen menee tasaisesti pitkin vuotta - joulunalusaikaan ehkä voi vähän himmata kun tietää että muut lahjoittaa silloin enemmän;-)
En keksi mitä ekstraa menis joulun aikaan. Ei silloin pysty enempää syömäänkään kuin tavallisina päivinä.
Ruoka ei ole sen kallimpaa kuin normaali viikonloppuna ellei jopa halvempaa. Lahjoja ostan harkinnan mukaan, voi olla joskus kallista (reissu islantiin) tai toisena vuonna perinteistä (Yöpaita, kirja ja suklaata), riippuu mistä roikkuu. Joulu ei kuitenkaan tyhjennä mun tiliä, koskaan.
SDP nostaa veroja. Ei jää minulla mitään säästöön vaikka käyn töissä. SDP antaa sen maahanmuuttajille sen rahan. Jää maahanmuuttajan sukanvarteen se minun töissä tekemä euro.
Vierailija kirjoitti:
SDP nostaa veroja. Ei jää minulla mitään säästöön vaikka käyn töissä. SDP antaa sen maahanmuuttajille sen rahan. Jää maahanmuuttajan sukanvarteen se minun töissä tekemä euro.
Porvarivaletta öyhötyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei.
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei.
pikkujouluja - firma maksaa
joulukonsertteja - ei
tai joulukortteja - tekstiviesti, watsapp
Ei lahjoja hyväntekeväisyyteen - ei
läheisille -omalle lapselle ja veljenlikalle jotain kohtuullista( ei äitinsä toiveita)
naapureille - ei tod
Joulukukkia - mulla on kukka keittiön pöydällä muulloinkin kuin jouluna eli ihan normaali kulu
hautakynttilöitä - 2-5€ riippuen kumman suvun haudoilla käydään, ei tunnu missään
muutakaan? - joulukuusi omalta maalta
Olen säästänyt muutaman satasen lasteni joululahjoihin.
Pistän aina lomarahat joulutilille, nykin suuri osa jo hankittu ja jäljellä noin kuutisensataa
Ei jää säästöön enää rahaa mihinkään tarkoitukseen.
Ei jouluna tai jouluun mene sen enempää rahaa kuin tavallisena päivänäkään.