Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko laittanut rahaa säästöön joulua varten?

Vierailija
07.09.2026 |

Kukaan?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jouluna tai jouluun mene sen enempää rahaa kuin tavallisena päivänäkään. 

Vierailija
22/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan jouluruokia vain aatoksi. Muina päivinä syön arkiruokaa kuten perunaa ja kastiketta, nakkisoppaa, pastaa ja hernekeittoa.

Jouluun menee kyllä rahaa muutakin kuin jouluruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan jouluruokia vain aatoksi. Muina päivinä syön arkiruokaa kuten perunaa ja kastiketta, nakkisoppaa, pastaa ja hernekeittoa.

Minulla ei.

Vierailija
24/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ostan lahjat säästöön pitkin vuotta, joten ei tule joulun alla mitään isompaa menoerää niistä.

Vierailija
25/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei.

Ei pikkujouluja, joulukonsertteja tai joulukortteja? Ei lahjoja hyväntekeväisyyteen, läheisille tai naapureille? Joulukukkia, hautakynttilöitä tai muutakaan?

Vierailija
26/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu riskillä sijoitin heinäkuussa osakkeisiin. Ostin n 1800 eur potin. Nyt se on n 800 eur plussalla. Pitää vaan nyt ottaa voitot ulos ennen kuin kurssit tippuvat. Kävi jo ylempänä enkä myynyt niin tuli jo hiukan alas.

Mut noilla pitäs joulu pärjätä. Vielä ehtii kyllä pieni treidin heittää sisään.

Vierailija
27/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säästänyt tammikuusta lähtien vähän kerrassaan. Ei sitten tunnu jouluna niin äkkinäiseltä. Nimim. Eläkemummo

Säästäminen on järkevää yleensäkin, vaikka ns. "pahan päivän" varalle. Valitettavasti nykyajan nuoret aikuiset eivät sitä ymmärrä.

Vierailija
28/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menee ohi ihan ilman hässäkkää.

Vierailija
29/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei.

Ei pikkujouluja, joulukonsertteja tai joulukortteja? Ei lahjoja hyväntekeväisyyteen, läheisille tai naapureille? Joulukukkia, hautakynttilöitä tai muutakaan?

Ei.

Vierailija
30/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vietetä joulua niin suureellisesti, että sitä varten pitäisi erikseen säästää. Säästöjä on kyllä muuten ihan riittävästi. Jouluruokiin mies onnistuu aina törsäämään 500€ vaikka ollaan kahdestaan. Lahjoja osteaan lähinnä lapsen perheelle, mutta ei mitään ökylahjoja.

Mutta hyvä nostaa tätä asiaa esille. Monille joulu tuntuu tulevan yllätyksenä, vaikka se on samassa kohtaa joka vuosi.

Vierailija
31/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, muutamaan lahjaan.

Vierailija
32/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei.

Eri, mutta pikkujoulut voi olla tyyliin jollain porukalla ulos syömään, ihan sama raha siihen menee kuin muinakin ulkoruokailukertoina. Joulukortteja on siunaantunut eri tahoilta, laitetaan naapureiden postilaatikoihin, ei maksa ekstraa. Hyväntekeväisyyteen menee tasaisesti pitkin vuotta - joulunalusaikaan ehkä voi vähän himmata kun tietää että muut lahjoittaa silloin enemmän;-) 

En keksi mitä ekstraa menis joulun aikaan. Ei silloin pysty enempää syömäänkään kuin tavallisina päivinä. 

Vierailija
33/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei ole sen kallimpaa kuin normaali viikonloppuna ellei jopa halvempaa. Lahjoja ostan harkinnan mukaan, voi olla joskus kallista (reissu islantiin) tai toisena vuonna perinteistä (Yöpaita, kirja ja suklaata), riippuu mistä roikkuu. Joulu ei kuitenkaan tyhjennä mun tiliä, koskaan.

Vierailija
34/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP nostaa veroja. Ei jää minulla mitään säästöön vaikka käyn töissä. SDP antaa sen maahanmuuttajille sen rahan. Jää maahanmuuttajan sukanvarteen se minun töissä tekemä euro.

Vierailija
35/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP nostaa veroja. Ei jää minulla mitään säästöön vaikka käyn töissä. SDP antaa sen maahanmuuttajille sen rahan. Jää maahanmuuttajan sukanvarteen se minun töissä tekemä euro.

Porvarivaletta öyhötyksesi.

Vierailija
36/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei.

Ei.

Vierailija
37/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei.

pikkujouluja - firma maksaa

joulukonsertteja - ei

tai joulukortteja - tekstiviesti, watsapp

Ei lahjoja hyväntekeväisyyteen - ei

läheisille -omalle lapselle ja veljenlikalle jotain kohtuullista( ei äitinsä toiveita)

naapureille - ei tod

Joulukukkia - mulla on kukka keittiön pöydällä muulloinkin kuin jouluna eli ihan normaali kulu

hautakynttilöitä - 2-5€ riippuen kumman suvun haudoilla käydään, ei tunnu missään

muutakaan? - joulukuusi omalta maalta

Vierailija
38/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt muutaman satasen lasteni joululahjoihin.

Vierailija
39/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän aina lomarahat joulutilille, nykin suuri osa jo hankittu ja jäljellä noin kuutisensataa

Vierailija
40/45 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää säästöön enää rahaa mihinkään tarkoitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi