Mies suhtautuu työttömyyteeni lomana
Ei ymmärrä miksi kaipaan sellaisia harrastuksia, jotka olisivat syy poistua kotoa säännöllisesti.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, pidä puolesi. Sun elämä.
Tämä on aika vaikeaa, kun mies on sitä mieltä ettei maksullisia harrastuksia kannata ottaa, kun ne maksavat ja harrastaminen voikin jäädä jos työllistyy.
Pitäisi kuulemma saada aika kulumaan muutenkin. Mies saattaa kuitenkin ärtyä jos olen tehnyt kotona päivällä ruokaa, omin kuulemma kotitöitä. Tekemistä pitäisi kuulemma olla, mutta kun ei sitä ole. Työpaikkoja ei ole siinä määrin tarjolla, että saisin ajan käytettyä niiden hakemiseen.
Ilmaiset harrastukset eivät ole sinun arvoisia? Ansaitset parempaa, jonkun muut taskusta?
Kenen muun taskusta puhut? Minulla on säästöjä. Olisin halunnut ilmoittautua kansalaisopiston kursseille, jotta olisi säännöllistä ohjelmaa eikä kaikki olisi kiinni siitä mitä minäkin päivänä jaksaa ja viitsii. Mies kuitenkin pitää tällaisia ohjattuja juttuja turhina.
Jos sinulla on omaa rahaa, niin miksi edes kysyt mieheltä?
Tätä minäkin mietin. Aikuinen ihminen päättää itse mitä omilla rahoillaan tekee, missä ja kenen kanssa.
Aika monessa perheessä rahat ovat yhteisiä.
Tuokin on ok, kunhan ne on yhteiset kummallakin puolella eli meno ja tulopuilella.
Tai ainakaan selviä yhteisiä kuluja, kuten asumiskuluja ei voi nakittaa toiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, pidä puolesi. Sun elämä.
Tämä on aika vaikeaa, kun mies on sitä mieltä ettei maksullisia harrastuksia kannata ottaa, kun ne maksavat ja harrastaminen voikin jäädä jos työllistyy.
Pitäisi kuulemma saada aika kulumaan muutenkin. Mies saattaa kuitenkin ärtyä jos olen tehnyt kotona päivällä ruokaa, omin kuulemma kotitöitä. Tekemistä pitäisi kuulemma olla, mutta kun ei sitä ole. Työpaikkoja ei ole siinä määrin tarjolla, että saisin ajan käytettyä niiden hakemiseen.
Ilmaiset harrastukset eivät ole sinun arvoisia? Ansaitset parempaa, jonkun muut taskusta?
Kenen muun taskusta puhut? Minulla on säästöjä. Olisin halunnut ilmoittautua kansalaisopiston kursseille, jotta olisi säännöllistä ohjelmaa eikä kaikki olisi kiinni siitä mitä minäkin päivänä jaksaa ja viitsii. Mies kuitenkin pitää tällaisia ohjattuja juttuja turhina.
Ja sä uskot sun miestä?
Olen aika pahoillani siitä, etten saa kotoa henkistä tukea siihen miten pärjätä työttömänä. Tämä on minulle pettymys parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä provo.
Hitto kun jollain ei riitä ymmärrys siihen, että ihmisillä voi olla erilaisia tilanteita kuin mitä on itse kokenut.
Sellainen pointti että tavallaan lomalla ja työttömänö olo kotona on sama asia.
Suurin ero on rahassa, eli lomailija saa täyttä palkkaa ja työtön Kelan roposia.
Myös ajallisesti työttömyys pidempää kun lomailut, mutta on eroa olla kotona firman piikkiin täydellä palkalla kun Kelan roposilla. Ja autch kunnan työntekijät on lomalla kaupungin piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä provo.
Hitto kun jollain ei riitä ymmärrys siihen, että ihmisillä voi olla erilaisia tilanteita kuin mitä on itse kokenut.
Onhan niitä jos alistuu tossun alle, mutta kannattako siellä lopun ikää pysyä?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pointti että tavallaan lomalla ja työttömänö olo kotona on sama asia.
Suurin ero on rahassa, eli lomailija saa täyttä palkkaa ja työtön Kelan roposia.
Myös ajallisesti työttömyys pidempää kun lomailut, mutta on eroa olla kotona firman piikkiin täydellä palkalla kun Kelan roposilla. Ja autch kunnan työntekijät on lomalla kaupungin piikkiin.
Olen ollut töistä vuosilomalla. En minä yleensä silloin ole stressannut tulevaisuudesta yhtä paljon kuin työttömänä ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällaiset ihmiset tekevät viikonloppuisin ja lomilla, kun eivät päivääkään tiedä mitä tekisi, kun eivät ole töissä?
Lomailevat. Työttömänä ei voi käydä eri paikoissa samalla tavalla kuin lomalaisena, kun rahaa on paljon vähemmän.
Työttömänä tilanne on aika erilainen kuin kuukauden kesälomalla, kun joka päivä pitäisi rakentaa itselleen ohjelma, mutta rahaa ei ole liiaksi.
Kaikki työttömät eivät elä Kelan tuilla tai asu vuokralla. Rahatilanne on kullakin työttömällä yksilöllinen.
Niin, mutta käytettävissä olevat tulot ovat silti yleensä työttömällä pienemmät kuin sellaisella, joka on töissä. Harvempi on rikas perijä.
No meillä kyllä vuokratulot juoksee joka tapauksessa. Ei palkkatulot muodosta kuin pienen siivun meidän tuloista/ varallisuudesta. Hirveän yksilöllistä.
Sepä kiva ettei työttömyys horjuta sinun talouttasi. Suurin osa työttömistä ei valitettavasti ole tässä suhteessa yhtä onnekkaita.
Onnella on siinä hyvin vähän tekemistä. Lähinnä kyse on siitä että mihin rahansa on elämänsä aikana käyttänyt. Hetki sitten oli uutinen että 40% suomalaisista elää kädestä suuhun. Eli ei mitään taloudenhallintataitoja. Ihan sama vaikka tulot olisi 10k kuukaudessa, niin kaikki vaan hassataan menemään kulutukseen. Ja sitten ollaan H. Moilasena kun rahaa ei taaskaan ole.
Itse olen selviytynyt pitkälti olemalla strategi lapsesta asti.
En esimerkiksi pysty rakastumaan köyhään ihmiseen lainkaan. Valitsin alan, jonka perusteella minua pidetään empaattisena ja ihmisläheisenä. Valinta lisää sanojeni painoarvoa monissa tilanteissa.
Olin kotona lasten kanssa lähemmäs 10 vuotta. Lyhensin samalla asuntolainaa työmarkkinatuesta. Nyt ei ole asuntolainaa enää ja perintöjäkin saatu. Minulla ei ole näyttämisen halua, riittää kun itse tiedän, miten (talous)asiat ovat.
Tiiätkö muutkin asiat vaikuttavat at elämänlaatuun kuin talousasiat. Onko sinulla esimerkiksi minkäänlaista tunne-elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä provo.
Kyllähän tuosta jo keksitty satu paistaa läpi. Ei kukaan aikuinen voi oikeasti olla noin nahjus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä provo.
Tämä on paras mies, jonka minä olen koskaan löytänyt. Rakastan todella paljon. Mutta rahan suhteen miehen kanssa on välillä haastavaa, kun pakonomaisen säästömoodin iskiessä päälle ei auta järkipuhe siitä haetaanko nyt säästöjä varmasti oikeasta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä provo.
Tämä on paras mies, jonka minä olen koskaan löytänyt. Rakastan todella paljon. Mutta rahan suhteen miehen kanssa on välillä haastavaa, kun pakonomaisen säästömoodin iskiessä päälle ei auta järkipuhe siitä haetaanko nyt säästöjä varmasti oikeasta paikasta.
Ei kai hän sitten ole kykeneväinen päättämään rahan käytöstä jos ainoa päämäärä on säästää sitä kuoleman jälkeen käytettäväksi. Varmaan omiin asioihin maksaa mielellään turhasta. Auto, sikari, ravintola, pelit yms, yms. Säästäköön niistä jos säästää haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä provo.
Kyllähän tuosta jo keksitty satu paistaa läpi. Ei kukaan aikuinen voi oikeasti olla noin nahjus.
En ymmärrä miksi joku käyttäisi ilmaiseksi tunteja tai päiviä trollaamiseen.
Tämä on minulle vaikea aihe ja aamupäivä on mennyt itkeskellessä.
Hyvä jos sinulle tästä kuitenkin on jotain iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällaiset ihmiset tekevät viikonloppuisin ja lomilla, kun eivät päivääkään tiedä mitä tekisi, kun eivät ole töissä?
Lomailevat. Työttömänä ei voi käydä eri paikoissa samalla tavalla kuin lomalaisena, kun rahaa on paljon vähemmän.
Työttömänä tilanne on aika erilainen kuin kuukauden kesälomalla, kun joka päivä pitäisi rakentaa itselleen ohjelma, mutta rahaa ei ole liiaksi.
Kaikki työttömät eivät elä Kelan tuilla tai asu vuokralla. Rahatilanne on kullakin työttömällä yksilöllinen.
Niin, mutta käytettävissä olevat tulot ovat silti yleensä työttömällä pienemmät kuin sellaisella, joka on töissä. Harvempi on rikas perijä.
No meillä kyllä vuokratulot juoksee joka tapauksessa. Ei palkkatulot muodosta kuin pienen siivun meidän tuloista/ varallisuudesta. Hirveän yksilöllistä.
Sepä kiva ettei työttömyys horjuta sinun talouttasi. Suurin osa työttömistä ei valitettavasti ole tässä suhteessa yhtä onnekkaita.
Onnella on siinä hyvin vähän tekemistä. Lähinnä kyse on siitä että mihin rahansa on elämänsä aikana käyttänyt. Hetki sitten oli uutinen että 40% suomalaisista elää kädestä suuhun. Eli ei mitään taloudenhallintataitoja. Ihan sama vaikka tulot olisi 10k kuukaudessa, niin kaikki vaan hassataan menemään kulutukseen. Ja sitten ollaan H. Moilasena kun rahaa ei taaskaan ole.
Itse olen selviytynyt pitkälti olemalla strategi lapsesta asti.
En esimerkiksi pysty rakastumaan köyhään ihmiseen lainkaan. Valitsin alan, jonka perusteella minua pidetään empaattisena ja ihmisläheisenä. Valinta lisää sanojeni painoarvoa monissa tilanteissa.
Olin kotona lasten kanssa lähemmäs 10 vuotta. Lyhensin samalla asuntolainaa työmarkkinatuesta. Nyt ei ole asuntolainaa enää ja perintöjäkin saatu. Minulla ei ole näyttämisen halua, riittää kun itse tiedän, miten (talous)asiat ovat.Tiiätkö muutkin asiat vaikuttavat at elämänlaatuun kuin talousasiat. Onko sinulla esimerkiksi minkäänlaista tunne-elämää?
On kyllä.
Tässä on nyt ollut talouspainotteista tämä keskustelu.
Minulle on tärkeintä perhe (kolme pientä lasta), retkeily luonnossa, juokseminen, puutarhanhoito, mökkeily, museot ja muu kulttuuri, joista täällä Helsingissä on hyvin tarjontaa.
Just joo, tietysti se on harrastusta vastaan koska silloin et hoida kotia kunnollisen naisen tavoin. Nyt et kuuntele sitä ja menet sinne kurssille, ei hänkään kysele sinulta saako lähteä kalastamaan.
No joskus onnistuu saamaan työt niin varmasti voi jättää kurssin kesken.