YLE: Mies jakoi pikkutytölle rasistisen tarran junassa – sivullinen äiti puuttui tilanteeseen
"Juliana Musto, 26, matkusti Z-junalla Lahdesta Helsinkiin pienen lapsensa kanssa lauantaina aamupäivällä."
"Hän istui poikansa kanssa lastenvaunuille varatulla paikalla."
"Musto kertoo Ylelle, että maahan muuttaja taustainen äiti istui arviolta neljävuotiaan lapsensa kanssa Muston lähellä."
"Mäntsälän kohdalla junaan nousi mies, joka istui heitä vastapäätä. Mies antoi Sinimustan liikkeen Sukupuutto vai paluu muutto -tarran neljävuotiaalle tytölle."
Kommentit (174)
Mielenosotus rasismia vastaan steissille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että suomalaisten kansanmurhaa vastustavat tarrat ovat paljon pahempi juttu kuin suomalaisten kansanmurha. -Yle
Paljonko olet juonut että sait suomalaiset kansanmurhatuksi? Viisi vuotta?
Pystytkö nyt olemaan vai tarvitaanko ambulanssia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuseriuden syvä pää: kiusaa pikkulapsia
Luuseriuden syvän pään pohjasta läpi: kannattaa ja puolustelee tuollaista toimintaa uljaasti näppiksensä takaa av:lla
Luuseriko ei ole se joka hinaa itsensä maahan ilman aikomustakaan sopeutua, vain elatukseen, vieläpä vihamielisestä kulttuuristaan? Miten perustelet heidän olemassaolonsa täällä?
Se nelivuotias lapsi tuskin itse on päättänyt tulla Suomeen tai todennäköisemmin syntyä Suomessa. Väärä kohde vihallesi.
M60+
Vierailija kirjoitti:
Miehen työkaverin äidinkieli on sama kuin erästä A:lla alkavaa jumalaa kannattavien. Hän on kuitenkin ortodoksi. Sekä mies että vaimo ovat korkeasti koulutettuja ja puhuvat täysin sujuvaa suomea, ovat jo saaneet kansalaisuudenkin. Lapsi on syntynyt Suomessa. He molemmat käyvät töissä ja tienaavat hyvin, maksavat veroja Suomeen. Silti joku työtön mitään tuottamaton p e r s u heille antaa rasistisia kommentteja. Kummastako on enemmän hyötyä veronmaksajille?
Ajatella että et uskalla kirjoittaa Allahia.Ei se pure. Vai pureeko?
Mikäs oli nimeltään se Keskustalainen Hussein joka niitä tarinoita keksi ja jäi niistä vielä kiinni:)
Oli kovassa nosteessa mutta taisi sitten tähti sammua.
Olen painanut yhtä säälittävää persua hanuriin! t. sinimusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Birminghamissa nykyään noin 40% asukkaista on muslimeja ja kaupungissa joka kymmenes ihminen joutuu vuoden aikana rikoksen uhriksi. Siinä teille vähän namia tulevasta paskaperselutkat. Niin, mut eihän kaikki... Sitäpaitsi toi yks kymmenestä ei oo paljon, ku jää vielä yhdeksän, jotka ei joudu rikoksen uhriksi. Ei pidä yleistää. Lässytilässyti...
Tämä on totta, mutta et kai sorru persujen äänestämiseen? Sinimustissa on ainoa toivosi!
Se vaan, että max 1% kannatuksella ei tee mitään. Muuten kyllä sinänsä nostan puolueelle hattua.
Miksi modet antavat tämän ketjun olla palstalla vaikka aloituksessa valehdellaan ja vääristellään YLE:n tekstiä?
Minun on käsketty muuttaa takaisin sinne mistä olen tullutkin siitä, ekan tuollaisen kommentin sain kun olin jotain 9v. Kommentoijat eivät tosin koskaan ole kertoneet että minne, olen syntynyt Suomessa kuten toinen vanhemmistanikin. Toinen vanhemmista taas on syntynyt Kanadassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs oli nimeltään se Keskustalainen Hussein joka niitä tarinoita keksi ja jäi niistä vielä kiinni:)
Jos "Husu" Husseinia tarkoitat, niin hän oli demari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Husu oli välillä Kepussa.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Minun on käsketty muuttaa takaisin sinne mistä olen tullutkin siitä, ekan tuollaisen kommentin sain kun olin jotain 9v. Kommentoijat eivät tosin koskaan ole kertoneet että minne, olen syntynyt Suomessa kuten toinen vanhemmistanikin. Toinen vanhemmista taas on syntynyt Kanadassa.
Onko se musta ku ei kahe valkoihosen lapsi näytä ei-suomalaiselta. Meitä suomalaisiaki on tummia ja vaaleita ja lyhyitä ja pitkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se musta ku ei kahe valkoihosen lapsi näytä ei-suomalaiselta. Meitä suomalaisiaki on tummia ja vaaleita ja lyhyitä ja pitkiä
Mutta peruspiirteet on ylväät ja ei ole kikkuratukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Husu oli välillä Kepussa.
T: Eri
Miksköhä. Ei sillä oo maata lu kynnen alla
Vierailija kirjoitti:
Miksi modet antavat tämän ketjun olla palstalla vaikka aloituksessa valehdellaan ja vääristellään YLE:n tekstiä?
Ihan turhaan alanuolitatte. YLE:n artikkelissa ei mainita sanallakaan perussuomalaisia mutta pakkomielteinen Persuhullu ap sen sinne laittoi.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä isän suku on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Birminghamissa nykyään noin 40% asukkaista on muslimeja ja kaupungissa joka kymmenes ihminen joutuu vuoden aikana rikoksen uhriksi. Siinä teille vähän namia tulevasta paskaperselutkat. Niin, mut eihän kaikki... Sitäpaitsi toi yks kymmenestä ei oo paljon, ku jää vielä yhdeksän, jotka ei joudu rikoksen uhriksi. Ei pidä yleistää. Lässytilässyti...
Tämä on totta, mutta et kai sorru persujen äänestämiseen? Sinimustissa on ainoa toivosi!
Se vaan, että max 1% kannatuksella ei tee mitään. Muuten kyllä sinänsä nostan puolueelle hattua.
Prosentit tulee äänestäjistä. 1 % muuttuu vaikka 100 % jos niin halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai ai että et saa poistatettua tätäkin.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuseriuden syvä pää: kiusaa pikkulapsia
Luuseriuden syvän pään pohjasta läpi: kannattaa ja puolustelee tuollaista toimintaa uljaasti näppiksensä takaa av:lla
Luuseriko ei ole se joka hinaa itsensä maahan ilman aikomustakaan sopeutua, vain elatukseen, vieläpä vihamielisestä kulttuuristaan? Miten perustelet heidän olemassaolonsa täällä?
Se nelivuotias lapsi tuskin itse on päättänyt tulla Suomeen tai todennäköisemmin syntyä Suomessa. Väärä kohde vihallesi.
Järkevä ajattelu ei ole vihaa enkä ole sanonut vihaavani. Enkä usko koko juttua että lukutaidottomalle annettaisiin mitään tarroja.
Ei persutkaan tarvitse vahvistettua lähdettä jos tummapaahto tekee jotain.