Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa aina parisuhteessa tuntea olevansa sankari sille omalle naiselleen

Vierailija
06.09.2026 |

Ja nainenkin voi lopulta paljon paremmin, kun antaa miehen olla se sankari. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs manosfäärin pimeimmästä luolasta tänne on taas kaivauduttu? 

Mene takas sinne, hus! Eikös siellä nyt ois tarjolla jotain alfaretriittiä, jossa voitte maskuliinisesti joukkohalailla kuumassa lähteessä?

Vierailija
22/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sen voi ilmaista myös niin, että mies haluaa kokea olevansa haluttu ja tarvittu ja jos nainen ei sellaista kykene antamaan niin ei sellaisella naisella ole kyllä omaan elämään mitään lisäarvoa

Kuulostaa ennemminkin omalta mt-ongelmaltasi. Terve ihminen on tietoinen ja hyväksyy sen, ettei kenenkään perusturvallisuus ja viihtyvyys ole itsestä riippuvaista, vaan elämää vaan valitaan elää yhdessä ja nauttia kulkemisesta kahden. Se että suhteessa täytyy olla jokin tuollainen elämän ja kuoleman kompulsio ja vimma, kertoo siitä ettei ole itse tasapainossa ja oma elämä on turvatonta.

Vaikka ihminen eläisi paratiisissa, missä kaikista hänen tarpeistaa huolehditaan, hän saattaisi silti haluta olla monogamisessa avioliitossa esimerkiksi siksi, että se tuottaa parhaita tuloksia hedelmien (eli lasten) suhteen. Sitä ei tarvitse pakottaa väkivallalla, uhalla, draamalla, tai muulla sekoilulla, se riittää että se tuottaa parhaat tulokset ja siksi se tehdään.

Kuulostaa siltä, että sinä olet autisti joka ei tarvitse elämäänsä muita ihmisiä koska sinulla on jo oma täydellinen itsesi ja se on ihan ok, mutta tuo mielenterveysongelma heitto kuulostaa siltä, että ehkä et olekaan niin hyvin balanssissa itsesi kanssa kuin itse itsellesi uskottelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Ja mikä naisen kuuluisi sitten muka olla? Miksei voi olla tasa-arvoinen parisuhde, jossa kumpikin saa olla oma itsensä?

Yleensä miehet ovatkin omia itsejään. Mutta tytöt on kasvatettu ottamaan vastuu kaikesta, ja tällöin naiset astuu sinne miehen vastuualueelle. Eli tekevät fyysisiä asioita omien "henkisten tehtäviensä" lisäksi. Miesten homma on tehdä ne fyysiset asiat, hoitaa turvallinen ympäristö perheelle, jossa naisen tehtävä taas on ylläpitää turvallista emotionaalista ympäristöä. Tarjota hoivaa ja mentaalista turvaa. Jos fyysisen ympäristön turvallisuus ei ole miehen toimesta hoidettu kuntoon, nainen tekee sen, jolloin hänellä ei ole sitä juuritason turvaa miehestä eikä itse pysty tarjoamaan sitä mentaalitason ilmapiiriä. Tämän vuoksi naiset uupuvat, katkeroituvat ja ovat jatkuvasti kireinä. He hoitavat "tasa-arvoisesti" kummankin osa-alueen.

Siinähän ne naisen sisäiset akut sitten äkkiä tyhjenevätkin, kun hän ei saa hoivaa eikä mentaalista turvaa keneltäkään. Silti hänen pitäisi antaa niitä muille.

Vierailija
24/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Ja mikä naisen kuuluisi sitten muka olla? Miksei voi olla tasa-arvoinen parisuhde, jossa kumpikin saa olla oma itsensä?

Yleensä miehet ovatkin omia itsejään. Mutta tytöt on kasvatettu ottamaan vastuu kaikesta, ja tällöin naiset astuu sinne miehen vastuualueelle. Eli tekevät fyysisiä asioita omien "henkisten tehtäviensä" lisäksi. Miesten homma on tehdä ne fyysiset asiat, hoitaa turvallinen ympäristö perheelle, jossa naisen tehtävä taas on ylläpitää turvallista emotionaalista ympäristöä. Tarjota hoivaa ja mentaalista turvaa. Jos fyysisen ympäristön turvallisuus ei ole miehen toimesta hoidettu kuntoon, nainen tekee sen, jolloin hänellä ei ole sitä juuritason turvaa miehestä eikä itse pysty tarjoamaan sitä mentaalitason ilmapiiriä. Tämän vuoksi naiset uupuvat, katkeroituvat ja ovat jatkuvasti kireinä. He hoitavat "tasa-arvoisesti" kummankin osa-alueen.

Siinähän ne naisen sisäiset akut sitten äkkiä tyhjenevätkin, kun hän ei saa hoivaa eikä mentaalista turvaa keneltäkään. Silti hänen pitäisi antaa niitä muille.

Jotkut miehet kai kuvittelevat, että naisen henkiseen hyvinvointiin riittää se, että mies esim. remontoi kotia ja huoltaa auton. 

Vierailija
25/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet kai kuvittelevat, että naisen henkiseen hyvinvointiin riittää se, että mies esim. remontoi kotia ja huoltaa auton. 

Mutta eihän se niin ole.

Turvallisuudentunne tulee hyvästä keskusteluyhteydestä ja siitä että kumpikin arvostaa toista ja myös osoittaa sen.

Vierailija
26/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule onnistumaan kun naiset haluavat että mies on vain kaiken maksava orja joka tekee kaiken mitä nainen vaatii eikä nainen edes vökitä miehen mielipiteistä mihinkään asiaan kun nainen tekee aina vain mitä itse haluaa 

Vierailija
27/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele incel-kulttuuria yhtään, kun näin paljon on epätervettä femiiniä. Epäterve femiini ajaa maskuliinin epäterveeksi. Ja maskuliini voi korjaantua vasta, kun femiini on sellaista kuin sen kuuluu olla.

Vierailija
28/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niistä? Teräsmies?

Vierailija
29/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule onnistumaan kun naiset haluavat että mies on vain kaiken maksava orja joka tekee kaiken mitä nainen vaatii eikä nainen edes vökitä miehen mielipiteistä mihinkään asiaan kun nainen tekee aina vain mitä itse haluaa 

Vaatii? En vaadi mitään. Yhteiset menot maksetaan puoliksi. Mies imuroi joskus ja vie roskat.

Vierailija
30/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä ei enää kysytä mitä he haluavat parisuhteissa. Kysytty on ja maailma paskottu. Nyt tehdään niin kuin naiset haluavat ja muutenkin parisuhde eli seksuaalisen hyväksikäytön suhde on kuollut ja kuopattu trendi.

Ja tämän takia se maailma onkin pilalle menossa kun naiset kapinoivat eivätkä suostu johdettaviksi.

Vierailija
31/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on minun sankarini ja minä hänen yhtälailla. 

Vierailija
32/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele incel-kulttuuria yhtään, kun näin paljon on epätervettä femiiniä. Epäterve femiini ajaa maskuliinin epäterveeksi. Ja maskuliini voi korjaantua vasta, kun femiini on sellaista kuin sen kuuluu olla.

Kuka sen "terveen" feminiinisyyden voi määrittää?  Joukko Inceleitä? Tässähän on takana vain miesten halu saada nainen kotiin alamaiseksi ja palvelijaksi. Kun naiset eivät enää suostu moiseen, niin keksitään tällaisia turhuuksia. Terve feminiinisyys on sitä, että nainen tekee ja elää kuten haluaa. 

Vierailija
33/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa se "aina" pois otsikosta, niin onhan tuossa totuutta mukana.

Vierailija
34/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt siis jumiin lapsuuden sankaruusunelmiin? Hohhoijaa.

35/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan haluaisi kenellekään laittaa tuollaisia vastuita ja odotuksia. On varmaan aika ahdistavaa. Epäonnistumisen pelko tulee tuollaisista odotuksista.
Itse en halua olla mikään sankari kenellekään. Sankariksi haluavat ihmiset on usein aika narsistisia. En jaksa pönkittää kenenkään egoa, eikä kenenkään ego voi olla minussa kiinni. 

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

36/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää triggeröi joitakuita, mutta niin se vaan menee. Yhtälailla naisen perustarve parisuhteessa on olla suojattu ja varjeltu, kuin aarre. Ja jos tää triggeröi, niin mieti millainen oma suhteesi on. Todennäköisesti siellä on nämä roolit sekaisin ja kumpikaan voi suhteessa hyvin. Itsellä meni aikansa, että opin hyväksymään tämän, ja ymmärrän kyllä, jos tää ei resonoi.

Varmaan jotkut ihmiset hakee suhteesta tuollaista. Itse en hae.

On hyvä tuntea itsensä ja tunnistaa ne omat toiveet ja odotukset. Ja sitten miettiä, millaista kumppania kannattaa lähteä hakemaan. 
Epärealistisia odotuksia ei kannata kenenkään niskaan kaataa.

Vierailija
37/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun ei vaan kiinnosta pönkittää jonkun reppanan haurasta egoa?

38/38 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva mies tarjoaa parisuhteessa edes noita asioita. Minusta remontit ja auton huolto on jo aika paljon. Itse en edes odottaisi tuollaisia asioita parisuhteessa, en halua kasata sellaisia paineita kenellekään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä