Eteneekö se Eu määräys käteisestä?
Jonkin aikaa sitten oli kova uho, että ihan joka paikassa tulee olla mahdollista maksaa käteisellä, onko tämä edelleen työn alla ja tulossa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin turhasta käteisestä jo luopua kokonaan. Itse en ole käteistä käyttänyt yli kymmeneen vuoteen.
Niin. Tuskin sua kuitenkaan kielletään käyttämästä niitä vaihtoehtoisia maksutapojasi?
Käteinen on se vaihtoehtoinen maksutapa joka ei käy missään verkkokaupassa ja kotiinkuljetuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin turhasta käteisestä jo luopua kokonaan. Itse en ole käteistä käyttänyt yli kymmeneen vuoteen.
Matkustaessa käteinen on useassa maassa välttämättömyys. Viimeksi Kroatiassa kortti ei käynyt kahviloissa, leipomoissa, pikkukaupoissa.
Lontoo on ollut ainoa paikka, missä en tarvinnut kertaakaan käteistä
Itse käytin vuosia korttia, mutta olen palannut pikkuhiljaa takaisin käteiseen.
On sulla ongelmat. Älä matkusta niin et tartte käteistä.
Eihän tämä ole mulle ongelma. Käteinen ei ole ongelma. Totean, että kaukana ollaan maailmasta, jossa ei ole käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi käyttää käteistä?
No ei mun diileri ota vastaan kuin käteistä. Itsekin otan kaikki kuutamourakointiliksani vastaan vain ja ainoastaan verovapaana suoraan räpylään.
Pedon leima otsaan mielenlaatuna ja oikeaan käteen kätten töinä, mutta mites vasen kätiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tuskin sua kuitenkaan kielletään käyttämästä niitä vaihtoehtoisia maksutapojasi?
Käteinen on se vaihtoehtoinen maksutapa joka ei käy missään verkkokaupassa ja kotiinkuljetuksissa.
Käy se jos tilaat h**ran netistä kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa koska mä saan ostokseni itse haettua kaupasta, verkkokaupasta ostan lähinnä vain lentolippuja, hotellipalveluita ym.
Pääsääntöisesti käytän kyllä korttia, mutta käteinen on välillä käytössä, esim. sitten kun olen sillä ulkomaanreissulla jonka olen verkosta ostanut.
Käteisen merkitys vain kasvaa tulevina epävakauden ja jopa sotien vuosina. Kullan, hopean ym. merkitys vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy se jos tilaat h**ran netistä kotiisi.
Tuon voisi kirjoittaa mustalla tussilla Tytti Tuppuraisen otsaan.
Viimeksi kun olen jonku nähnyt käyttävän käteistä niin se oli jokunen vuosi sitten kun ihme mummo osti alkosta tapio viinaa useamman pullon. Jäi mieleen kun oli niin outo tapaus ja aiheutti rasittavan pitkän jonon laskiessaan kolikoita.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä ei voida seurata ja siksi tulee häviämään. Tilalle tulee digitaalinen raha, jota voidaan seurata tarkasti. Toisaalta käteisellä ostaessa ei tarkasteta luottotietoja, eikä luottolimiittejä.
Ei ole käteinen häviämässä mihinkään. Venäjä piti tästä huolen.
Käteistä tarvitaan vain rikollisten tai muuten hämärien ostojen tekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteistä ei voida seurata ja siksi tulee häviämään. Tilalle tulee digitaalinen raha, jota voidaan seurata tarkasti. Toisaalta käteisellä ostaessa ei tarkasteta luottotietoja, eikä luottolimiittejä.
Niin juuri, rikollisten tarpeisiin kuten venakoiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta syytä. Kertokaa vaihteeksi järkevä syy siihen miksi käteistä ei tulisi saada käyttää?
Siitä on turhia kuluja
Eli käteinen aiheuttaa tarvetta työntekijöille, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta syytä. Kertokaa vaihteeksi järkevä syy siihen miksi käteistä ei tulisi saada käyttää?
Siitä on turhia kuluja
Eli käteinen aiheuttaa tarvetta työntekijöille, niinkö?
Turhaa työtä joka aiheuttaa kuluja asiakkaalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri, rikollisten tarpeisiin kuten venakoiden.
Kyllä se on ihan huoltovarmuuden ja rahaliikenteen turvaamiseksi. Sanomattakin selvää mikä olisi jatkuvien kyberhyökkäysten kohde jos käteisestä luovuttaisiin.
Näide jatkuvien verkko-ongelmien ja kyberhyökkäysten ansiosta käteisen merkitys vain korostuu. Itselläni on aina käteistä lompakossa ja lisäksi kotona varajemma isomman verkko-ongelman varalle.
Vierailija kirjoitti:
Juu kaikenmaailman marttojen ja seurakuntalasten myyjäisissäkin, toreilla jne. Tokihan noissakin voi kortilla maksaa tai MP mutta käteinen vaan on luontevampi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kaikenmaailman marttojen ja seurakuntalasten myyjäisissäkin, toreilla jne. Tokihan noissakin voi kortilla maksaa tai MP mutta käteinen vaan on luontevampi vaihtoehto.
Torilla ammatimyyjillä maksupäätteet kuten kaupoissakin. Marttaseurakuntalapsillakin on mahollista ottaa mobiilimaksuja vastaan. Käteinen näissä molemmissa aiheuttaa vain ongelmia sen sälittämisen ja laskemisen takia. Ei ollenkaan tavatonta että seurakuntalasten kassasta katoaa osa martan perjantai pullon ostoon, kumminkin hakee tapio viinaa monta pulloa.
Käteinen on niin kauan turhaa, kun sähköä tulee seinästä ja netti toimii.
Äkäsiå noi pankkikortin käyttäjät busseissa, kun sillä voi maksaa vain yhden ihmisen matkan. Pankkikortti onkin vanhan aikainen. Kunhan puhelimessa on akkua ja sovellus millä ostaa bussilipun.