Ei mikätahansa koira, vaan rescue-koira
Miksiköhän koiranomistajien on aina pakko tuoda esille, jos kyseessä on rescue-koira? Se ei koskaa voi olla sekarotuinen Musti tms. vaan nimenomaan rescue-koira. Onko kyseessä jonkinlainen oman profiilin nostamista?
Kun joku kyselee millä autolla ajan, ehkä alan vastaamaan, että vaihtoautolla, sen sijaan, että sanoisin Nissanilla.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mulle se kertoo ainoastaan sen että halvalla on haluttu päästä mutta se piilotetaan rescue sanan taakse koska se ajatuksena edustaa sitä että minä "pelastin" tämä sekarotuisen piskin ja että oma sielu kertoo itselle että nyt minä olen hyvä ihminen. Minulle se kertoo vain sen että sinä olet typerä ku hilaat tänne katukoiran toiselta puolelta maailmaa...
En ottaisi rescueta, mutta minä harmittaa, miten kallista ja vaikeaa on rotukoirat hankkiminen suomessa.
Esim labradoodleilla on aivan kummallisia sääntöjä. Ei esim saa alkaa kasvattaa itse koirallaan uusia labradoodleja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri sitä oman kruunun kiillotusta. Hankitaan rescue-koira ja ollaan maailmanparantajia. Yleensä ovat myös kasvissyöjiä/vegaaneja. Sellaista näyttelyä se ulospäin on, vähän niin kuin joillain uskovaisillakin. Pitää esittää parempaa kuin ovat. Huono itsetunto taustalla.
Toivottavasti ei vegaanit ei koiraparalle anna luonnotonta vegaaniruokaa, toisaalta jos lihaa antavat koiralle niin tosi ristiriitaistahan sekin olisi, kyllä sitä ympäristöä ja ilmastoa ja tuotantoeläimiä parhaiten suojelee kun ei mitään piskejä tai muita eläimiä kotiinsa ota
Ole huoletta. Olen ollut vegaani 90-luvulta lähtien ja sieltä lähtien koirani on aina erilaisia lihoja ja rustoja saanut ruuaksi.
En ole eettisesti vegaani, jos olisin niin en omistaisi edes koiraa, koska sehän on erittäin epäeettistä.
Eli et ole vegaani, ei ole sellaista ettei ole eettisesti vegaani koska vegaani on aate johon kuuluu eettisyys, esimerkiksi ettei vaatteissakaan ole mitään eläinperäistä. Olet herbivore ruokavaliolla, suomeksi kasvisruokavalio, mutta vissiin kuulostaa paremmalta sanoa että on vegaani, siitä voi niin ylpeä olla ja on trendikästä, olen vain huomannut että läheskään kaikki jotka sanovat olevansa vegaani niin ei sitä ole eikä ole edes tutustunut että mitä siihen kuuluu, juuri ne jotka somessa ylpeilee ja kokee olevansa hyviä ihmisiä koska minulla on rescue-koira tai olen vegaani. Se että hommat koiran ja annat lihaa niin tarkoittaa sitä että et ole vegaani vaikka kuinka sitä termiä haluaisit käyttää.
En syö eläinperäisiä tuotteita joten olen ruokavalioltani vegaani ja usein kerronkin sen. Kasvissyöjä syö juustoa ja maitoa. Mene ja tukehdu tähän tietoon.
Sen kyllä tiedän että jotkut kutsuu itseään kasvissyöjäksi vaikka syövät kananmunia ja maitotuotteita, sekasyöjiä nekin on, sinulle se herbivore varmaan sellainen paras on jos ei kasvissyöjä termi kelpaa. Vegaani et ole, vai mitä järkeä siinä on että et käytä hunajaa tai syö itse ongittua kalaa, luontaisesti kasvisperäisestä punkkupullostakin pitää tarkistaa että on vegaanipunkkua, mutta koiralle syöttää lihaa, vegaani on nimenomaan aate, on sipsikaljavegaaneita jotka korostaa sitä että vegaaniudessa ei ole kyse ruuan terveellisyydestä vaan eettisyydestä ja eläinten oikeuksista, vastustetaan eläinten tehotuotantoa ja siihen ei kuulu että hommataan koira jolle tehotuotettua eläintä syötetään.
Töissä on yksi hullu jonka koira on vegaani. Koira pitäisi ottaa siltä pois.
Ilmoita valvontaeläinlääkärille tästä ja hän käy tekemässä eläinsuojelutarkastuksen.
Hehe. Kotoa löytyy terve ja hyväkuntoinen koira, niin mitähän luulet tapahtuvan? Ei yhtään mitään.
Senhän päättää valvontaeläinlääkäri, eikä random palstapirkko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle se kertoo ainoastaan sen että halvalla on haluttu päästä mutta se piilotetaan rescue sanan taakse koska se ajatuksena edustaa sitä että minä "pelastin" tämä sekarotuisen piskin ja että oma sielu kertoo itselle että nyt minä olen hyvä ihminen. Minulle se kertoo vain sen että sinä olet typerä ku hilaat tänne katukoiran toiselta puolelta maailmaa...
En ottaisi rescueta, mutta minä harmittaa, miten kallista ja vaikeaa on rotukoirat hankkiminen suomessa.
Esim labradoodleilla on aivan kummallisia sääntöjä. Ei esim saa alkaa kasvattaa itse koirallaan uusia labradoodleja
Labradoodle ei ole rotukoira vaan sekarotuinen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en käsitä ollenkaan, että ihmiset ottavat pitbulllmixejä ja muita tappelukoiramixejä rescuekoiraksi. En ikinä uskaltaisi, koira on sille päälle sattuessaan ihmiselle hengenvaarallinen ja sen tausta ja aiempi elämä tuntematon sillä lisätiedolla, että kaikki kokemukset eivät ole olleet hyviä.
Itselle sopivaa rotua oleva koira, jonka vanhemmat on terveystutkittu tarpeeksi laajasti, on paras valinta. Lisäksi koiran pitää olla terverakenteinen ja keskikokoinen, ei siis mini eikä jätti eikä lyttykuono eikä muutenkaan äärevän näköinen. Semmoinen sopusuhtainen piski. Semmoista joutuu ensin etsimään ja sitten ehkä odottamaan, lisäksi se maksaa, mutta se on se eettisesti kestävin tapa toimia.
Kai siinä on se että Pitbull, mix, ja rescue sanat trendaavat koirapiireissä niin tuossa on 3 kärpästä yhdellä iskulla ja on varmaan ylpeä koirastaan, lähialueen lapset tosin saavat pelätä
Resguekoiria ottamalla tuetaan rikollisuutta. Eläimiin liittyvä rikollisuus tulee heti huumekaupan jälkeen ja se on miljardiluokassa tuottoisaa.
Onko nämä tuontikoirat tuoneet mukanaan laajasti levinneet erilaiset punkit? Kaikki resque-elukoitten tuonnit seis.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä tuontikoirat tuoneet mukanaan laajasti levinneet erilaiset punkit? Kaikki resque-elukoitten tuonnit seis.
Punkkeja tulee myös muuttolintujen mukana.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi rescueita. Jo 20 vuotta olen tiennyt sen olevan bisnestä, ympäri euroopan tarhoja kuskataan koiria muualle jossa on enemmän kysyntää. Joten en halua tukea moista kaltoinkohtelua. Ostan koirani tutulta pitkänlinjan kasvattajalta, jolla on järki päässä.
Älä puhu paskaa. Esim pelkästään Romaniassa arvioidaan olevan 2-5 MILJOONAA katukoiraa. Koiria ei kuskata ympäriinsä, koska on kysyntää, vaan koska on koiralle todellinen onnenpotku kun saa kodin, eikä joudu viettämään koko elämäänsä tarhalla. Eikä noilla koirilla kukaan tee bisnestä. Niistä maksetaan vain kulut, eli rokotukset, lääärintarkastukset, passi, lennot, tautitestaukset ym .
Kasvattajat tekee bisnestä korilla.
Kyllä niillä ihmisillä on enemmän järkipäässä jotka pelastaa koiravauvan kadulta ja etsii sille kodin, kuin kasvattaja joka vaan rahan toivossa teettä emällä pennut kerta toisensa jälkeen. Katukoiria ei kukaan pentutehtaile, koska niitä on muutenkin roskikset ja kadunvarret täynnä tietyissä maissa. Rescuetoiminta ei todellakaan ole bisnestä. Sitä tehdään vapaaehtoisvoimin ja ei siitä kukaan hyödy. Paitsi koira joka saa kodin ja tarha jossa on sitten yksi suu vähemmän ruokittavana , vaikka ainahian niitä koiria on enemmän kadulla, eikä kaikki mahdu tarhaan turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi rescueita. Jo 20 vuotta olen tiennyt sen olevan bisnestä, ympäri euroopan tarhoja kuskataan koiria muualle jossa on enemmän kysyntää. Joten en halua tukea moista kaltoinkohtelua. Ostan koirani tutulta pitkänlinjan kasvattajalta, jolla on järki päässä.
Älä puhu paskaa. Esim pelkästään Romaniassa arvioidaan olevan 2-5 MILJOONAA katukoiraa. Koiria ei kuskata ympäriinsä, koska on kysyntää, vaan koska on koiralle todellinen onnenpotku kun saa kodin, eikä joudu viettämään koko elämäänsä tarhalla. Eikä noilla koirilla kukaan tee bisnestä. Niistä maksetaan vain kulut, eli rokotukset, lääärintarkastukset, passi, lennot, tautitestaukset ym .
Kasvattajat tekee bisnestä korilla.
Kyllä niillä ihmisillä on enemmän järkipäässä jotka pelastaa koiravauvan kadulta ja etsii sille kodin, kuin kasvattaja joka vaan rahan toivossa teettä emällä pennut kerta toisensa jälkeen. Katukoiria ei kukaan pentutehtaile, koska niitä on muutenkin roskikset ja kadunvarret täynnä tietyissä maissa. Rescuetoiminta ei todellakaan ole bisnestä. Sitä tehdään vapaaehtoisvoimin ja ei siitä kukaan hyödy. Paitsi koira joka saa kodin ja tarha jossa on sitten yksi suu vähemmän ruokittavana , vaikka ainahian niitä koiria on enemmän kadulla, eikä kaikki mahdu tarhaan turvaan.
En puhu paskaa. Tää tieto on siellä olleelta silloiselta vapaaehtoistyöntekijältä saatu, jos koirat ei mene kaupaksi, niin niitä kärrätään autotolkulla muihin maihin jossa katsotaan meneekö ne siellä eteenpäin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom. Rescue eläimet voivat olla täysin suomesta. Ei kaikki rescuet ole otettu ulkomailta. T. 3 suomalaista rescueta ottanu
Suomessa ei ole kulkukoiria
Rescue ei aina ole katukoira. Minä sain Espanjasta 1 vuotiaan koiran, jonka perhe oli tuonut rescue toimiston eteen ennen toimiston aukeamista. Jostain syystä perhe hamusi luopua koirasta. Fiksuin tapa olisi ollut tuoda toimiston aukioloaikana, mutta tänäkin tapa eettisempi kuin se, että viedään kauas metsään ja jätetään sinne oman onnensa nojaan, jota usein tekevät.
Rescue-koiran omistajalla on päässään yhtä paljon vikaa kuin koirallaan. Yhtään tasapainoista ja tervettä ulkomailta raahattua piskiä en ole nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Huom. Rescue eläimet voivat olla täysin suomesta. Ei kaikki rescuet ole otettu ulkomailta. T. 3 suomalaista rescueta ottanu
Näitä kai sanotaan enemmänkin kodinvaihtajiksi.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Sitä en käsitä ollenkaan, että ihmiset ottavat pitbulllmixejä ja muita tappelukoiramixejä rescuekoiraksi. En ikinä uskaltaisi, koira on sille päälle sattuessaan ihmiselle hengenvaarallinen ja sen tausta ja aiempi elämä tuntematon sillä lisätiedolla, että kaikki kokemukset eivät ole olleet hyviä.
Itselle sopivaa rotua oleva koira, jonka vanhemmat on terveystutkittu tarpeeksi laajasti, on paras valinta. Lisäksi koiran pitää olla terverakenteinen ja keskikokoinen, ei siis mini eikä jätti eikä lyttykuono eikä muutenkaan äärevän näköinen. Semmoinen sopusuhtainen piski. Semmoista joutuu ensin etsimään ja sitten ehkä odottamaan, lisäksi se maksaa, mutta se on se eettisesti kestävin tapa toimia.