Mitä ajattelet varakkaasta ja kauniista naisesta?
Monilla täällä tuntuu olevan sellainen käsitys, ettei varakkaita naisia ole edes olemassa, vaan että ne rahat ovat mieheltä. Olen livenäkin törmännyt kerran tuollaiseen ajatukseen, että automaattisesti kuvitellaan, että omaisuus on miehen.
Kommentit (116)
Näkyy porukka olevan suurin osaa puuteessa olevia mielisairaita luusereita, ihmettelen miksi olette vielä vapaina ettekä lukkojen takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on onni potkinut häntä. Ei tarvi tehdä töitä. Kai hänellekin on omat murheensa.
Miksi ajattelet, ettei hän tekisi töitä? Aika moni - ainakin melkein kaikki minun tuntemani varakkaat naiset - tekevät paljon töitä ja ansaitsevat hyvin. Monet ansaitsevat esim. enemmän kuin miehensä. Ap
Varakkaat tietämäni naiset tekevät näennäistöitä. Pyörittävät jotain yritystä, tekevät taidetta, koruja jne.
Eivät ainakaan tee mitään 8-16 töitä. Jotain töitä, jossa voi itse päättää työajat. Ovat usein luovilla aloilla.
Olet oikeassa... työt ei tosiaan ole 8-16, vaan esim. 6.30-18.30 ja osa on tavoitettavissa 24/7/365. Ei se varakkuus monellekaan ihan itsestään tule, jos se oikeasti on itse tienattua. Työtä se teettää.
Juuri näin. Kaikki itse rahansa ansainneet naiset ovat äärimmäisen ahkeria ja kurinalaisia sekä kärsivällisiä tyyppejä. Aivan kuten vastaavat miehetkin. Toki osa heistä on myös varakkaista perheistä, mutta osa ei, vaan ihan tavallisista keskiluokkaisista perheistä tai köyhemmistä. Ap
Mietin, että miten toikin jaksaa…Ja onko se vaivan arvoista…
Joskus on itselläkin käynyt se mielessä, kun näen miten raskasta tuo elämäntapa on. Minusta ei olisi siihen. Mutta he ovat niitä ihmisiä, jotka pitävät tämän yhteiskunnan ja valtion pystyssä. Ap
Eikun muuten. Näen epäterveet motiivit, ahneuden, narsismin, yksinäisyyden ja ilottomuuden.
Kuulostaa siltä, että ikään kuin lohduttelet itseäsi tuollaisella stereotypialla, että vaikka ovat rikkaita, niin ovat pahoja, yksinäisiä ja ilottomia :) Entäs jos ovatkin luovia, nauttivat työstään, saavutuksistaan ja siitä, että saavat haastaa itseään.
Se ei sulje pois, että työstä välillä väsyy, etteikö siitä voisi myös nauttia. Luulen, että kaikilla työstään nauttivilla ihmisillä on monenlaisia tuntemuksia työstään, ei vain menestyvillä. Jokaiseen työhön ja siihen unelma-ammattiinsakin voi välillä tai pysyvästikin väsyä ja voi tuntea, että tämä on nyt nähty. Niin itselleni kävi ja lopetin vähitellen yritystoimintani. Ap
Olen nähnyt, miten menestys tekee ihmisen yksinäiseksi. Pitää olla myös hiukan narsistinen luonne. Usein menestyjät puhuvat vain itsestään ja saavutuksistaan. Egoismi haisee monen korttelin päähän.
En ole tavannut nöyrää ja vaatimatonta liike-elämässä menestyjää. Ehkä on mahdoton yhtälö.Se, että ihminen puhuu omasta menestyksestään, saavutuksistaan ja osaamisestaan, ei tee hänestä narsistia. Liike-elämässä sitä kutsutaan usein markkinoinniksi. Jos haluat, että sinut huomataan, sinun on pystyttävä kertomaan, mitä osaat, mitä olet saanut aikaan ja miksi sinut pitäisi ottaa vakavasti. Eikä kunnianhimo ja nöyryys ole mitään toistensa vastakohtia. Ongelma on siinä vaiheessa, jos hän tarvitsee jatkuvasti muiden ihailua tunteakseen olevansa arvokas ja lyttää niitä, jotka ovat vähemmän menestyneitä.
Ja mitä tulee yksinäisyyteen, jos joku katoaa elämästäsi heti, kun alat menestyä, tai suhtautuu saavutuksiisi katkerasti, kateellisesti tai vähättelevästi, kannattaa ehkä kysyä, oliko kyseessä koskaan aito ystävyys. Todellinen ystävä ei tarvitse sinun epäonnistumistasi tunteakseen itsensä hyväksi vaan hän iloitsee puolestasi. Se menestys vain paljastaa, ketkä olivat vierelläsi sinun itsesi vuoksi ja ketkä viihtyivät seurassasi vain niin kauan kuin olit heidän kanssaan samalla viivalla.
Niin siis kenelle kerrot? Jos luennoit itsestäsi, niin varmaan ihan ok. Joku baarituttavuus tuskin haluaa tietää sinusta.
Ylipäänsä kannattaa muistaa, että ei sota yhtä ihmistä kaipaa. Kukaan ei ole korvaamaton. Kukaan ei ole kovin tärkeä.
Liikumme sitten ilmeisesti melko erilaisissa piireissä, sillä omissa tapaamisissani on aivan normaalia, että ihmiset puhuvat urastaan ja tekemisistään muiden asioiden ohella. Eikä se tarkoita, että joku puhuisi koko ajan itsestään tai luettelisi saavutuksiaan. Päinvastoin, keskustelu kulkee yleensä puolin ja toisin: toinen kertoo omasta työstään, toinen omastaan, ja joskus uusista tuttavuuksista voi syntyä vaikka yhteistyökumppaneita, kun huomataan, että liikutaan samankaltaisilla aloilla tai että osaamiset täydentävät toisiaan.
Minusta on myös aidosti mielenkiintoista kuulla, mitä ihmiset tekevät, mistä he innostuvat ja miten he ovat päätyneet siihen, missä ovat nyt. Sinä katsot menestystä ennen kaikkea sen varjopuolten kautta ja näet siinä näköjään vain ahneutta, narsismia ja yksinäisyyttä. Minä taas ajattelen, että sama ulospäin näkyvä menestys voi olla seurausta aivan erilaisista asioista: ahkeruudesta, kunnianhimosta, luovuudesta, intohimosta, uteliaisuudesta tai yksinkertaisesti halusta rakentaa itselleen mielekäs elämä.
Kuuntelen edelleen mielelläni menestyneiden ihmisten tarinoita, ja erityisen kiinnostavia ovat juuri sellaiset rags to riches -tarinat, joissa ihminen on lähtenyt hyvin vaatimattomista lähtökohdista ja rakentanut itse itselleen aivan uudenlaisen elämän. Toki jollain vähemmänkin menestyneellä voi olla myös varsin mielenkiintoista kerrottavaa.
Varakkaat on usein vanhoja ja kauniit taas nuoria
Vierailija kirjoitti:
Jotain tuommoista.
Cardi on kyllä menestyksensä ansainnut. Hänellä on varsin kova tekninen osaaminen omassa genressään, vahva lavapersoona ja poikkeuksellinen kyky tehdä itsestään kiinnostava ja kaupallisesti relevantti. Hän osaa myös käyttää omaa persoonaansa osana tekemistään ja sekin on taito. Ei tarvitse pitää hänen musiikistaan tai tyylistään, mutta sitä on vaikea kiistää, etteikö hän olisi tehnyt paljon töitä menestyksensä eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tuommoista.
Cardi on kyllä menestyksensä ansainnut. Hänellä on varsin kova tekninen osaaminen omassa genressään, vahva lavapersoona ja poikkeuksellinen kyky tehdä itsestään kiinnostava ja kaupallisesti relevantti. Hän osaa myös käyttää omaa persoonaansa osana tekemistään ja sekin on taito. Ei tarvitse pitää hänen musiikistaan tai tyylistään, mutta sitä on vaikea kiistää, etteikö hän olisi tehnyt paljon töitä menestyksensä eteen.
Lortikka
Vierailija kirjoitti:
Näkyy porukka olevan suurin osaa puuteessa olevia mielisairaita luusereita, ihmettelen miksi olette vielä vapaina ettekä lukkojen takana.
Kateellisuutta tuntuu ainakin olevan tässä ketjussa paljon. Tämä on aika jännä ilmiö siinä, miten eri tavalla ihmiset suhtautuvat menestyneisiin ihmisiin. Itse ajattelen ensimmäisenä, että mitä voisin oppia heiltä ja mitä ratkaisuja he ovat tehneet menestyäkseen ja mitä heidän keinojaan voisin itse soveltaa omaankin elämääni. Toiset tuntuvat taas lähinnä etsitävän syytä, miksi menestyjä ei oikeastaan ansaitsisikaan menestystään. Sitten selitetään se esimerkiksi tuurilla, lähtökohdilla, narsismilla, ahneudella tai sillä, että ihminen on jotenkin muuten epäilyttävä.
Mulla oli kerran sellainen "20 perhettä"-varakas tyttis mutta ne pelkää gold diggereitä joten vakavaan suhteeseen ryhtyvät vain kauniissa elokuvissa. Myös perhe saattaa painostaa. Tosiasiassa suuret varallisuuserot on vähön kiusallisia
Mikänon varakas?
Esim velaton 350000e asunto ja 100 000 tilillä ei minusta ole kovin varakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat vaaleita, iso tukka ja isot rinnat.
Siinä yksi fiksu, lahjakas ja ahkera yrittäjätaiteilija. Ap
Minä kanssa ihailen Dollya kovasti vaikka ei olekaan sellaista musiikkia mitä itse kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat vaaleita, iso tukka ja isot rinnat.
Siinä yksi fiksu, lahjakas ja ahkera yrittäjätaiteilija. Ap
Minä kanssa ihailen Dollya kovasti vaikka ei olekaan sellaista musiikkia mitä itse kuuntelen.
Täytyy tunnustaa etten tiennyt Dollystä juuri mitään ennen kun luin nekrologeja 😅 Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikänon varakas?
Oman asunnon, auton ja kesämökin omistajaa ei varmaankaan kukaan pidä vielä
varakkaana. Kun pk-seudulla asunnot yksin voivat maksaa miljoonan, perheasunnot hyvällä alueella siis. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran sellainen "20 perhettä"-varakas tyttis mutta ne pelkää gold diggereitä joten vakavaan suhteeseen ryhtyvät vain kauniissa elokuvissa. Myös perhe saattaa painostaa. Tosiasiassa suuret varallisuuserot on vähön kiusallisia
Suuret varallisuuserot ovat vähän kiusallisia, siksi pariskuntien taustat ovat yleensä samantyyppisiä. Nuorena voi olla toisin mut avioon mennään samantyyppisen taustan ja koulutuksen omaavan kanssa useimmiten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikänon varakas?
Oman asunnon, auton ja kesämökin omistajaa ei varmaankaan kukaan pidä vielä
varakkaana. Kun pk-seudulla asunnot yksin voivat maksaa miljoonan, perheasunnot hyvällä alueella siis. Ap
Mikä sitten on varakas? Suomalaisella mittapuulla? Nata Salmelan taso yrittäjänä, riittääkö se?
No. Jos nainen on minun mielestä kaunis niin varmaan tuntisin vetoa häneen. Mutta mitä väliä sen rahoilla on mihinkään? Mutta miksi ap kuvittelet että monilla on täällä edes sellainen käsitys? Iso osa ei edes lue kaikki aloituksia vielä vähemmän vastaa tällaisiin.
Tekkee mieli semmosen kanssa ruveta paljaalla panemaan.