Mitä ajattelet varakkaasta ja kauniista naisesta?
Monilla täällä tuntuu olevan sellainen käsitys, ettei varakkaita naisia ole edes olemassa, vaan että ne rahat ovat mieheltä. Olen livenäkin törmännyt kerran tuollaiseen ajatukseen, että automaattisesti kuvitellaan, että omaisuus on miehen.
Kommentit (116)
Että onpa siinä varakas kaunis nainen ja vielä ihminen käytöstavoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on onni potkinut häntä. Ei tarvi tehdä töitä. Kai hänellekin on omat murheensa.
Miksi ajattelet, ettei hän tekisi töitä? Aika moni - ainakin melkein kaikki minun tuntemani varakkaat naiset - tekevät paljon töitä ja ansaitsevat hyvin. Monet ansaitsevat esim. enemmän kuin miehensä. Ap
Varakkaat tietämäni naiset tekevät näennäistöitä. Pyörittävät jotain yritystä, tekevät taidetta, koruja jne.
Eivät ainakaan tee mitään 8-16 töitä. Jotain töitä, jossa voi itse päättää työajat. Ovat usein luovilla aloilla.
Olet oikeassa... työt ei tosiaan ole 8-16, vaan esim. 6.30-18.30 ja osa on tavoitettavissa 24/7/365. Ei se varakkuus monellekaan ihan itsestään tule, jos se oikeasti on itse tienattua. Työtä se teettää.
Juuri näin. Kaikki itse rahansa ansainneet naiset ovat äärimmäisen ahkeria ja kurinalaisia sekä kärsivällisiä tyyppejä. Aivan kuten vastaavat miehetkin. Toki osa heistä on myös varakkaista perheistä, mutta osa ei, vaan ihan tavallisista keskiluokkaisista perheistä tai köyhemmistä. Ap
Mietin, että miten toikin jaksaa…Ja onko se vaivan arvoista…
Joskus on itselläkin käynyt se mielessä, kun näen miten raskasta tuo elämäntapa on. Minusta ei olisi siihen. Mutta he ovat niitä ihmisiä, jotka pitävät tämän yhteiskunnan ja valtion pystyssä. Ap
Eikun muuten. Näen epäterveet motiivit, ahneuden, narsismin, yksinäisyyden ja ilottomuuden.
Kuulostaa siltä, että ikään kuin lohduttelet itseäsi tuollaisella stereotypialla, että vaikka ovat rikkaita, niin ovat pahoja, yksinäisiä ja ilottomia :) Entäs jos ovatkin luovia, nauttivat työstään, saavutuksistaan ja siitä, että saavat haastaa itseään.
Se ei sulje pois, että työstä välillä väsyy, etteikö siitä voisi myös nauttia. Luulen, että kaikilla työstään nauttivilla ihmisillä on monenlaisia tuntemuksia työstään, ei vain menestyvillä. Jokaiseen työhön ja siihen unelma-ammattiinsakin voi välillä tai pysyvästikin väsyä ja voi tuntea, että tämä on nyt nähty. Niin itselleni kävi ja lopetin vähitellen yritystoimintani. Ap
Olen nähnyt, miten menestys tekee ihmisen yksinäiseksi. Pitää olla myös hiukan narsistinen luonne. Usein menestyjät puhuvat vain itsestään ja saavutuksistaan. Egoismi haisee monen korttelin päähän.
En ole tavannut nöyrää ja vaatimatonta liike-elämässä menestyjää. Ehkä on mahdoton yhtälö.
Se, että ihminen puhuu omasta menestyksestään, saavutuksistaan ja osaamisestaan, ei tee hänestä narsistia. Liike-elämässä sitä kutsutaan usein markkinoinniksi. Jos haluat, että sinut huomataan, sinun on pystyttävä kertomaan, mitä osaat, mitä olet saanut aikaan ja miksi sinut pitäisi ottaa vakavasti. Eikä kunnianhimo ja nöyryys ole mitään toistensa vastakohtia. Ongelma on siinä vaiheessa, jos hän tarvitsee jatkuvasti muiden ihailua tunteakseen olevansa arvokas ja lyttää niitä, jotka ovat vähemmän menestyneitä.
Ja mitä tulee yksinäisyyteen, jos joku katoaa elämästäsi heti, kun alat menestyä, tai suhtautuu saavutuksiisi katkerasti, kateellisesti tai vähättelevästi, kannattaa ehkä kysyä, oliko kyseessä koskaan aito ystävyys. Todellinen ystävä ei tarvitse sinun epäonnistumistasi tunteakseen itsensä hyväksi vaan hän iloitsee puolestasi. Se menestys vain paljastaa, ketkä olivat vierelläsi sinun itsesi vuoksi ja ketkä viihtyivät seurassasi vain niin kauan kuin olit heidän kanssaan samalla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän on pakkokin rummuttaa itseään ja tekemisiään, muuten ei tule asiakkaita mistään.
Höpö höpö. Toki on markkinoitava, mutta markkinataloushu@raa inhoaa kaikki. Itseään ja asiaansa tyrkyttävä pyrkyri on maailman rankin red flag. Tiedän kyllä että tämä on monen yrittäjän sokea piste.Tämä
Minä pidän ihmisistä, jotka luottavat itseensä ja tekevät tekemisiään itsevarmalla otteella. Jos joku sanoo olevansa hyvä jossakin, sanon että "jes, mahtavaa". Sellaisten ihmisten kanssa on mahtavaa tehdä yhteistyötä, sillä he vaan tekevät sen hommansa eikä heitä tarvitse validoida, manageroida, vahtia, tai auttaa. He ovat ammattilaisia ja takaavat työnsä laadun. Se on hieno juttu se.
Itsekehuinen pyrkyri on vain ihmiskunnan syöpää ja egonsa täyttämää narsismia. Tyhjyyttä. Mutta sinä saat toimia vaikka itse Belsebubin kanssa ja pitää sitä mahtavana. Kukaan ei kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on onni potkinut häntä. Ei tarvi tehdä töitä. Kai hänellekin on omat murheensa.
Miksi ajattelet, ettei hän tekisi töitä? Aika moni - ainakin melkein kaikki minun tuntemani varakkaat naiset - tekevät paljon töitä ja ansaitsevat hyvin. Monet ansaitsevat esim. enemmän kuin miehensä. Ap
Varakkaat tietämäni naiset tekevät näennäistöitä. Pyörittävät jotain yritystä, tekevät taidetta, koruja jne.
Eivät ainakaan tee mitään 8-16 töitä. Jotain töitä, jossa voi itse päättää työajat. Ovat usein luovilla aloilla.
Olet oikeassa... työt ei tosiaan ole 8-16, vaan esim. 6.30-18.30 ja osa on tavoitettavissa 24/7/365. Ei se varakkuus monellekaan ihan itsestään tule, jos se oikeasti on itse tienattua. Työtä se teettää.
Juuri näin. Kaikki itse rahansa ansainneet naiset ovat äärimmäisen ahkeria ja kurinalaisia sekä kärsivällisiä tyyppejä. Aivan kuten vastaavat miehetkin. Toki osa heistä on myös varakkaista perheistä, mutta osa ei, vaan ihan tavallisista keskiluokkaisista perheistä tai köyhemmistä. Ap
Joskus on itselläkin käynyt se mielessä, kun näen miten raskasta tuo elämäntapa on. Minusta ei olisi siihen. Mutta he ovat niitä ihmisiä, jotka pitävät tämän yhteiskunnan ja valtion pystyssä. Ap
Eikun muuten. Näen epäterveet motiivit, ahneuden, narsismin, yksinäisyyden ja ilottomuuden.
Kuulostaa siltä, että ikään kuin lohduttelet itseäsi tuollaisella stereotypialla, että vaikka ovat rikkaita, niin ovat pahoja, yksinäisiä ja ilottomia :) Entäs jos ovatkin luovia, nauttivat työstään, saavutuksistaan ja siitä, että saavat haastaa itseään.
Se ei sulje pois, että työstä välillä väsyy, etteikö siitä voisi myös nauttia. Luulen, että kaikilla työstään nauttivilla ihmisillä on monenlaisia tuntemuksia työstään, ei vain menestyvillä. Jokaiseen työhön ja siihen unelma-ammattiinsakin voi välillä tai pysyvästikin väsyä ja voi tuntea, että tämä on nyt nähty. Niin itselleni kävi ja lopetin vähitellen yritystoimintani. Ap
Olen nähnyt, miten menestys tekee ihmisen yksinäiseksi. Pitää olla myös hiukan narsistinen luonne. Usein menestyjät puhuvat vain itsestään ja saavutuksistaan. Egoismi haisee monen korttelin päähän.
En ole tavannut nöyrää ja vaatimatonta liike-elämässä menestyjää. Ehkä on mahdoton yhtälö.Miksei saisi saavutuksistaan puhua? Miten tuo poikkeaa siitä, että joku jauhaa 24/7 lapsestaan tai harrastuksistaan? Usein ihminen puhuu asioista jotka ovat merkityksellisiä heille.
En ylipäänsä jaksa hirveästi itsestään puhuvia ihmisiä. Hiljaisuus on kaunis taito. Jotkut ihmiset kokevat tehtäväkseen kannatella sosiaalisia tilanteita ja sitten hölöttävät, mitä sylki tuo suuhun. Toiset puhuvat vain itsestään ja kolmannet tarvitsisivat terapeutin.
Aina voi ryhtyä erakoksi tai mykkäkuuroksi jos ei kiinnosta ihmisten jutut. Toisten jutuista valittaminen sen sijaan on vielä ankeampaa kuin itsestään puhuminen :D
Kuuntelen. Opin paljon ihmisistä. Pystyn olemaan hiljaa. Usein ihmiset hölöttävät minulle koko elämänsä ja minä en paljasta mitään. Sopii mulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko puhua itsestään. Se on epäkohteliasta ja huonoa käytöstä olla suuna päänä. Osoittaa, ettei ole kiinnostunut muista kuin itsestään.
No jaa. Jos haluan kuulla juttuja maailmalta luen uutisia, jos omia ajatuksiani niin kirjoitan päiväkirjaa tai puhun itsekseni. Toisilta ihmisiltä on ihan hauska kuulla heidän elämästään ja tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän on pakkokin rummuttaa itseään ja tekemisiään, muuten ei tule asiakkaita mistään.
Höpö höpö. Toki on markkinoitava, mutta markkinataloushu@raa inhoaa kaikki. Itseään ja asiaansa tyrkyttävä pyrkyri on maailman rankin red flag. Tiedän kyllä että tämä on monen yrittäjän sokea piste.Tämä
Minä pidän ihmisistä, jotka luottavat itseensä ja tekevät tekemisiään itsevarmalla otteella. Jos joku sanoo olevansa hyvä jossakin, sanon että "jes, mahtavaa". Sellaisten ihmisten kanssa on mahtavaa tehdä yhteistyötä, sillä he vaan tekevät sen hommansa eikä heitä tarvitse validoida, manageroida, vahtia, tai auttaa. He ovat ammattilaisia ja takaavat työnsä laadun. Se on hieno juttu se.
Tämä juuri, en edes luottaisi sellaiseen yrittäjään, joka ei tuo osaamistaan esille.
Pyrkyri on pyrkyri. Narisistista, varjoista kasvustoa. Pahuuden manifestoitumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekehuinen pyrkyri on vain ihmiskunnan syöpää ja egonsa täyttämää narsismia. Tyhjyyttä. Mutta sinä saat toimia vaikka itse Belsebubin kanssa ja pitää sitä mahtavana. Kukaan ei kiellä.
No onpa synkkää. Jos on hyvä jossakin saa olla ja siitä saa nauttia ja puhua. Että itsestä puhuminen olisi ihan paholaisen tasoista juttua. Raamatussa on kielletty juoruilu ja pahan puhuminen, joten puhupa kauniimmin lähimmäisestäsi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tavannut nöyrää ja vaatimatonta liike-elämässä menestyjää. Ehkä on mahdoton yhtälö.Se, että ihminen puhuu omasta menestyksestään, saavutuksistaan ja osaamisestaan, ei tee hänestä narsistia. Liike-elämässä sitä kutsutaan usein markkinoinniksi. Jos haluat, että sinut huomataan, sinun on pystyttävä kertomaan, mitä osaat, mitä olet saanut aikaan ja miksi sinut pitäisi ottaa vakavasti. Eikä kunnianhimo ja nöyryys ole mitään toistensa vastakohtia. Ongelma on siinä vaiheessa, jos hän tarvitsee jatkuvasti muiden ihailua tunteakseen olevansa arvokas ja lyttää niitä, jotka ovat vähemmän menestyneitä.
Ja mitä tulee yksinäisyyteen, jos joku katoaa elämästäsi heti, kun alat menestyä, tai suhtautuu saavutuksiisi katkerasti, kateellisesti tai vähättelevästi, kannattaa ehkä kysyä, oliko kyseessä koskaan aito ystävyys. Todellinen ystävä ei tarvitse sinun epäonnistumistasi tunteakseen itsensä hyväksi vaan hän iloitsee puolestasi. Se menestys vain paljastaa, ketkä olivat vierelläsi sinun itsesi vuoksi ja ketkä viihtyivät seurassasi vain niin kauan kuin olit heidän kanssaan samalla viivalla.
Niin siis kenelle kerrot? Jos luennoit itsestäsi, niin varmaan ihan ok. Joku baarituttavuus tuskin haluaa tietää sinusta.
Ylipäänsä kannattaa muistaa, että ei sota yhtä ihmistä kaipaa. Kukaan ei ole korvaamaton. Kukaan ei ole kovin tärkeä.
Miten saisin painaa sitä joka aukkoon ja samalla siirrettyä sen varallisuuden itselleni pysyvästi.
Pimeys ja pahuus on aina keskellämme. Näitä ihmisiä ei tule pitää lähimmäisinä. Ahneus tarttuu ja saastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tavannut nöyrää ja vaatimatonta liike-elämässä menestyjää. Ehkä on mahdoton yhtälö.Miksei saisi saavutuksistaan puhua? Miten tuo poikkeaa siitä, että joku jauhaa 24/7 lapsestaan tai harrastuksistaan? Usein ihminen puhuu asioista jotka ovat merkityksellisiä heille.
En ylipäänsä jaksa hirveästi itsestään puhuvia ihmisiä. Hiljaisuus on kaunis taito. Jotkut ihmiset kokevat tehtäväkseen kannatella sosiaalisia tilanteita ja sitten hölöttävät, mitä sylki tuo suuhun. Toiset puhuvat vain itsestään ja kolmannet tarvitsisivat terapeutin.
Aina voi ryhtyä erakoksi tai mykkäkuuroksi jos ei kiinnosta ihmisten jutut. Toisten jutuista valittaminen sen sijaan on vielä ankeampaa kuin itsestään puhuminen :D
Kuuntelen. Opin paljon ihmisistä. Pystyn olemaan hiljaa. Usein ihmiset hölöttävät minulle koko elämänsä ja minä en paljasta mitään. Sopii mulle.
Tiedän ihmisistä paljon, kun olen ihan hiljaa. Tieto on valtaa. Ja millä oikeudella ihmiset vyöryttävät minulle kaikki elämänsä ongelmat ja murheet??
Sellaisia ei kirjoittele tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten saisin painaa sitä joka aukkoon ja samalla siirrettyä sen varallisuuden itselleni pysyvästi.
Mietin myös, että oisko hänellä jokin hyvä sijoitusvinkki. Tietoa jotain enemmän. Sisäpiirin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös, että oisko hänellä jokin hyvä sijoitusvinkki. Tietoa jotain enemmän. Sisäpiirin jne.
Jos on oikein menestynyt ja kun olen tarpeeksi kauan kuunnellut. Niin on aika soittaa juorulehteen.
Vierailija kirjoitti:
Pimeys ja pahuus on aina keskellämme. Näitä ihmisiä ei tule pitää lähimmäisinä. Ahneus tarttuu ja saastuttaa.
Huoh tätä "vain hädin toimeentuleva voi olla hyvä ihminen" naiivia retoriikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienostunut influencer 25v nainen jolla tekoripset, pitkät tekokynnet, platinablondi hiukset, blazer ja nenärengas 🤤
Haluaisin tollaisen. Nää kynnet ja nenäkoru on niin seks*kkäät.
Olin naimisissa varakkaan naisen kanssa. Luulin että se rakastaa minua mutta halusi erota alle vuoden jälkeen. Meillä ei ollut avioehtoakaan. Sain avioerossa paljon rahaa, nainen teki tarjouksen että antaa könttäsummman ettei tarvii oikeudessa rahaa vaatia ja suostuin. En tiedä miksi se halusi erota kun ei meillä ongelmia ollut eikä riitaa. Minä kävin töissäkin raksalla ja en tiedä mitä siinä sitten oli että ero tuli.
Aika harvoin tietää toisen varallisuudesta yhtään mitään.