Työpaikkaa ei saa osaamisella
Työpaikan saa ainoastaan, jos on palkkaavaa esihenkilöä nuorempi tai korkeintaan saman verran koulutettu, kuin hän.
Kommentit (30)
Työpaikkaa ei saa nyt millään konstilla kuin taikapölyllä.
Pitää olla tiukat näytöt osaamisesta ja juuri oikeanlaista työkokemusta vaadittuun tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tiukat näytöt osaamisesta ja juuri oikeanlaista työkokemusta vaadittuun tehtävään.
😂
Vierailija kirjoitti:
Suhteilla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteilla saa.
Tämä. Juuri kuulin nuorista jotka oli saaneet työpaikan, lähes jokainen suhteilla. Lähinnä vanhempien suhteilla.
Pitää olla työyhteisöön sopiva eikä välttämättä uutta osaamista organisaatioon tuova. Minua kokemattomampi ja vähemmän koulutettu hakija sai paikan eräästä konservatiivisesta työpaikasta
Hyvä kun erääseen koulutukseen päästäkseen pitäisi olla työpaikka valmiina tiijossa. No luulis, että sitä olisi työnhaussa vahvemmilla, jos se koulutus on käyty eikä olla vasta koulutukseen hakemassa. Kun ei sitä työpaikkaa saa sen koulutuksen jälkeenkään, joten miten se helpommin kävisi siltä, joka vasta koulutukseen hakee?
Tuolla se tulikin, eli suhteilla, lähes aina. Eihän täällä rakkaan kansamme keskuudessa tokikaan ole nepotismia, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan mene töihin taikuria. :D kaikille tulee tyhjästä työ paikka ja voi aloittaa huomenna kun se sanoo taikasanat mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on tiukat näytöt osaamisesta, mutta olen kuulemma liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteilla saa.
Suhteetkin tarvitsee taikapölyä.
Kyllä töitä saa. Just laskin, että olen nyt 10. työpaikassani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan mene töihin taikuria. :D kaikille tulee tyhjästä työ paikka ja voi aloittaa huomenna kun se sanoo taikasanat mene töihin.
Suolaa, suolaa, enemmän suolaa. Abdagadabra, salasimsalabim, ananasakäämä. Perään taikasauvan maaginen pyöräytys ja älytön käsien heilautus ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin noin. Valitettavan moneen työhön pääsee hyvä tyyppi eli se, joka osaa lirkutella työpaikkahaastattelussa parhaiten. Sama lirkuttelu jatkuu töissä ja muut tekevät tämän hyvän tyypin työt.
Suhteet > Harvinainen osaaminen > Hyvä tyyppi > osaava tyyppi > kokematon
Vierailija kirjoitti:
Mitähän taikoja sitä on tehty, kun kaikki eivät ole jossain kymmenennessä työpaikassaan, vaikka sen pitäisi olla itsestään selvyys ja kaikilla elämässä samat mahdollisuudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän taikoja sitä on tehty, kun kaikki eivät ole jossain kymmenennessä työpaikassaan, vaikka sen pitäisi olla itsestään selvyys ja kaikilla elämässä samat mahdollisuudet?
1. opintoihin liittyvän harjoittelun jälkeen sain 2 v määräaikaisen
2. ekan paikan pomo suositteli
3. aloin opiskelemaan toista alaa ja kysyin kesätöitä samassa urheiluseurassa olleelta yrittäjältä. Olin melkein 7 v.
4. hakemalla (vuokratyöpaikka)
5. hakemalla
6. kaveri kertoi, että X hakee työntekijää. Soitin ja sain töitä.
7. olin yrittäjänä
8. eläkevakuutusyhtiö hommasi työkokeilupaikan pitkän sairauden jälkeen
9. ilmoittauduin työttömäksi ja sain saman tien töitä työkkärin kautta (uskokaa tai älkää)
10. kysyin nykyiseltä pomolta kaupan pihalla tavatessamme töitä. tunnettiin toki jo 20 vuoden takaa.
Aikamoista taikaa, eikä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. opintoihin liittyvän harjoittelun jälkeen sain 2 v määräaikaisen
2. ekan paikan pomo suositteli
3. aloin opiskelemaan toista alaa ja kysyin kesätöitä samassa urheiluseurassa olleelta yrittäjältä. Olin melkein 7 v.
4. hakemalla (vuokratyöpaikka)
5. hakemalla
6. kaveri kertoi, että X hakee työntekijää. Soitin ja sain töitä.
7. olin yrittäjänä
8. eläkevakuutusyhtiö hommasi työkokeilupaikan pitkän sairauden jälkeen
9. ilmoittauduin työttömäksi ja sain saman tien töitä työkkärin kautta (uskokaa tai älkää)
10. kysyin nykyiseltä pomolta kaupan pihalla tavatessamme töitä. tunnettiin toki jo 20 vuoden takaa.Aikamoista taikaa, eikä vain.
Ja nuo kaikki samassa paketissa.
Tai kuulu yhteisöön.