Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo hoitaa lapsen kotihoidon tuen ajan

Vierailija
05.09.2026 |

Olemme töissä mutta lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa.

Nyt tuttu sanoo että se kotihoidontuki kuuluisi antaa mummille palkaksi. Kyllä minusta mummi hoitaa rakkaudesta. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemme lapsen mummolle, hänen ei edes tarvitse bussilla tulla meille. Olisi jopa noloa tarjota rahaa.

Vierailija
2/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kusetetaan mummoa trollaus osa 735.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mummoja, jotka haluavat ja kykenevät hoitamaan lapsenlapsiaan aivan hyvin. Jos on työikäinen, voi hyvin maksaa vielä itse pikkuisen lisää oikeana palkkana, niin ei tarvitse roikkua työttömänä työnhankijana. 

Sitten on niitä, joille se on raskasta. Muuan mummo kertoi minulle soittaneensa kaverilleen jo maanantaina ennen puolta päivää ja itkeneensä, miten tästäkin viikosta selviää.

Vierailija
4/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te sentään viette lapsen mukana myös päivän ruuat tai maksatte ne mummolle, vai kustantaako hän lapsen ylläpidonkin rakkaudesta+

Vierailija
5/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te sentään viette lapsen mukana myös päivän ruuat tai maksatte ne mummolle, vai kustantaako hän lapsen ylläpidonkin rakkaudesta+

Lapsihan syö jo aika tavallista ruokaa. Kyllä mummi osaa ne laittaa iän huomioiden. Ei pieni lapsi niin paljon syö

Vierailija
6/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän päiväkotiinkaan tarvitse ruokia viedä.

Vierailija
7/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on vielä itekin työelämässä joten meillä ei käy tuo systeemi.

Vierailija
8/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohtuullista, että mummi saa edes kotihoidontuen. Itse varmaan maksaisin mummille työstä myös palkkaa ja ruokarahaa, koska kyllä lapsetkin syövät. Jos itselleni tekisin vain ruokaa, voisin syödä samaa keittoa viikon, mutta ei lasten kanssa niin viitsi tehdä. 

Vierailija
9/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mummoja, jotka haluavat ja kykenevät hoitamaan lapsenlapsiaan aivan hyvin. Jos on työikäinen, voi hyvin maksaa vielä itse pikkuisen lisää oikeana palkkana, niin ei tarvitse roikkua työttömänä työnhankijana. 

Sitten on niitä, joille se on raskasta. Muuan mummo kertoi minulle soittaneensa kaverilleen jo maanantaina ennen puolta päivää ja itkeneensä, miten tästäkin viikosta selviää.

Tämän mummon kannattaisi opetella puhumaan ja kertoa, ettei jaksa/pysty/halua hoitaa lapsenlapsiaan eikä vaan marttyyrina odottaa, että lapset jotenkin arvaisivat miten asian laita oikeasti on. Itse keitetty soppa.

Vierailija
10/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan syö jo aika tavallista ruokaa. Kyllä mummi osaa ne laittaa iän huomioiden. Ei pieni lapsi niin paljon syö

Syö ne. Ei yhtä paljon kuin aikuinen, mutta syö kuitenkin. Yksittäispakattuja tuotteita kuluu samalla tavoin kuin aikuisillakin, ellei sitten mummi ala jämäsyömäriksi, ja syö kaikki avatut jogurttipurkin jämät, puolikkaat jäätelöt, karjalanpiirakat, voileivät jne.

Vierailija
11/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän päiväkotiinkaan tarvitse ruokia viedä.

Hauska trolli, mutta päiväkodista maksetaan ja kunta maksaa sen, mitä vanhemmat eivät. Mummo joutuu ihan itse maksamaan. Ei sillä, ei jonkun kaverin kommentin takia tarvitse muuttaa järjestelyä, jos se kaikille osapuolille sopii.

Vierailija
12/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos se mummillekin sopii

Vierailija
13/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko edes saada kodinhoidontukea jos molemmat vanhemmat on töissä? Eikö se ole tarkoitettu kattamaan vähentyneitä tuloja kotonaolon ajaksi?

Vierailija
14/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän SOITTAA jollekin kesken päivän?

Vierailija
15/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko edes saada kodinhoidontukea jos molemmat vanhemmat on töissä? Eikö se ole tarkoitettu kattamaan vähentyneitä tuloja kotonaolon ajaksi?

Kotihoidontuki ei ole mitenkään sidottu töissäkäyntiin vaan siihen, että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Vierailija
16/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on perheen omia asioita. Minun vanhempani ovat todella varakkaita eli raha ei liiku siihen suuntaan. Viimeksi lainasin autoa ja palautin tankattuna. Isäni moitti jo tästä.

Enemmän olisin omalla kohdalla huolissaan miten mummo jaksaa kokopäiväisesti hoitaa pientä lasta. Eli huolehtikaa mummon voinnista ja kysykää säännöllisesti joko haluaa lopettaa säännöllisen hoitamisen

Vierailija
17/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo on vielä itekin työelämässä joten meillä ei käy tuo systeemi.

No jos mummo on työelämässä ei hän voi hoitaa työn ohella lasta. Trolli.

Vierailija
18/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, meidän äidin sisko hoiti kun vanhemmat oli töissä. Maksoivat ihan oikean palkan, sai vuosiloman ja lomarahat jne. Eli vaikka oli sukulainen niin oli oikeassa työsuhteessa. Niinpä en itsekään kehtaisi kenellekään omia lapsia hoidattaa ilman palkkaa 

Vierailija
19/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummolle pitäisi maksaa sehän ois ihan sama kun olisi laitettu lapsi päiväkotiin. Ei

mitään hyötyä kotihoidontuesta.

Vierailija
20/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummolle pitäisi maksaa sehän ois ihan sama kun olisi laitettu lapsi päiväkotiin. Ei

mitään hyötyä kotihoidontuesta.

Itselle ei kyllä olisi sama asia että hoitaako taaperoa mummo vai meneekö päiväkotiin. Jälkimmäinen on pakollinen paha alle 3v ikäiselle ja sitä vanhemmallekaan ei mikään onnela.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi