Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puistossa pieni ahdistelija on äitinsä mielestä hellä ja herttainen, mitä tehdä?

Vierailija
28.05.2007 |

Lapsi on täysin kuriton, noin 4-5 vuotias poika joka tulee ja sanoo pienemmille lapsille: Sun on nyt pakko halata mua tai mä lyön sua. Äitinsä kanssa koetin puhua, mut hänestä lapsi on vaan hellä ja herttainen ja muut lapset estyneitä. Mitäs tässä voisi muuta tehdä, kun lapsellekin yritin nätisti sanoa eikä tehonnut. Ovat päivittäin puistossa ja väki alkaa vähetä heidän saapuessaan. Ei tekisi mieli antaa periksikään tuollaiselle häiriökäytökselle.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin, että ihmiset halaavat jos haluavat, mutta ei ole pakko halata. Nämä siis sanoisin tälle lapselle oman lapseni kuullen, enkä haluaisi, että oma lapseni peloissaan (esim.) halaisi tätä halauksen vaatijaa - sillä onhan lapsillani itsemääräämisoikeus.

Jos äiti puuttuisi asiaan, niin pitäisin kiinni siitä, että väkivallalla uhaten ei voi vaatia hellyydenosoituksia. Selvyyden vuoksi, anteeksipyynnön paikka on tällä toisella perheellä, ei siis minulla/lapsellani jos me olisimme tässä tilanteessa.

Olettaen, että lapsi on kinunnut halausta usein, ja että _joka_ kerta vatii ettei toinen osapuoli kieltäydy. Tuo riippuu niin siitä, kuinka usein tapahtuu, ja tuntuuko olevan heitto, vai onko äitymässä aivan jatkuvaksi.

Eli miten tilanne siellä puistossa sitten etenee, kun tämä lapsi kinuaa toisten lapsilta halausta tms??

Vierailija
2/2 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ketään saa pakottaa halaamaan. Ja vielä jos sen saat sanottua niin että äitinsäkin kuulee, voisi samalla äiti saada " opiksi" ? Eli voihan olla ettei äiti ole edes ajatellut tuota puolta.

Yksi lapsistamme olisi kova pussailemaan, ja häntä on kyllä pitänyt rajoittaa. Harvat lapset oikeasti tykkää jatkuvasta suukottelusta. Tälle lapselle kyllä riittää ihan normaali muistutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla