Miksi media esittää, että USA on lähinnä romahtamassa vaikka sen talous käy "aika kuumana" Onko sillä TDS?
”On se aika kuuma”, sanoo Jan von Gerich USA:sta
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/9199b85b-0cc0-47f6-8334-bb2701eb10…
The US economy added 162,000 jobs in August, more than double expectations
Kommentit (27)
Sama joka uskottelee meille, että promillen päästöillä on vaikutus ilmastoon ja että on hyvä idea ajaa laumasuojaa koronaan. Se joka kontrolloi mediaa ja yliopistoja kontrolloi kansaa ja sen tietää niin n a t s i t kuin kommunistitkin. Vain toisen voi kirjoittaa vaikka ne on ihan yhtä pahoja. Silti meillä on puolueissa avoimia kommunisteja ja tunnetut poliitikot saa ihan vapaasti kannattaa vaikka antifaa. Siksi soitetaan juuri minttuviinanaiselle.
Onhan siellä ongelmia. Valtionvelka on n. 120 % BKT:stä. Velan korkomenot vievät budjetista enemmän kuin asevoimat. Valtion velkapapereita ei tahdo enää saada kaupaksi alle 5% korolla. Lainaajat ovat hinnoitelleet korkoon riskin dollarin aikamoisesta devalvoitumisesta.
Kova talouskasvu on itse asiassa ainoa tapa pitää homma kasassa. Jos kasvu sakkaa, niin USA on kusessa. Ja sitä mukaa me muutkin. Eli toivotaan, että korttitalo kestää.
En tiedä, mutta mun somessa amerikkalaiset ei ole yhtään sitä mieltä, että niillä menee hyvin. Ne on sitä mieltä, että ksikki kallistuu ja niillä on just ja just varaa elämiseen, vaikka on hyvä työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä ongelmia. Valtionvelka on n. 120 % BKT:stä. Velan korkomenot vievät budjetista enemmän kuin asevoimat. Valtion velkapapereita ei tahdo enää saada kaupaksi alle 5% korolla. Lainaajat ovat hinnoitelleet korkoon riskin dollarin aikamoisesta devalvoitumisesta.
Kova talouskasvu on itse asiassa ainoa tapa pitää homma kasassa. Jos kasvu sakkaa, niin USA on kusessa. Ja sitä mukaa me muutkin. Eli toivotaan, että korttitalo kestää.
On kuitenkin aivan eri asia, että on velkaa omilta kansalaisilta, yrityksiltä ja eläkeyhtiöiltä kuin ulkomailta. Lisäksi Yhdysvallat voi aina painaa lisää dollareita.
Vierailija kirjoitti:
Miten se voisi kestää, kun tekoälykuplaa pumpataan koko ajan suuremmaksi ja suuremmaksi. Mistä hitosta nämä eksponentiaaliset voitot tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin aivan eri asia, että on velkaa omilta kansalaisilta, yrityksiltä ja eläkeyhtiöiltä kuin ulkomailta. Lisäksi Yhdysvallat voi aina painaa lisää dollareita.
Unohtui vielä sanoa, että kun painaa lisää rahaa, halvan dollarin ansiosta vienti alkaa vetämään paremmin ja tuonti vähenee tuoden kasvua ja työpaikkoja kotimarkkinoille.
Jos Iran saa pidettyä Hormuzia suljettua vielä muutaman kuukauden, niin öljyn hinta katkaisee kamelin selän ja USA:n talous romahtaa.
Koska olet viimeksi lukenut positiivisen uutisen Trumpista Suomen mediasta? Et koskaan, joten TDS on todella vahva.
Se on tätä samaa "USA romahtaa!", "Ukraina voittaa!" hype otsikointia vailla mitään realismia.
Vierailija kirjoitti:
On mutta se ei johdu Trumpista. Vähän pitkaikaisempi ongelma.
Riippuu mistä näkökulmasta kyseistä taloutta seuraa. Toisilla menee todella hyvin, toisilla todella huonosti ja joku jää väliinkin. Joka tapauksessa, kyllä tässä kova korjausliike on tuloillaan.
No kiinnittäkää nyt huomiota. Seuraavan kerran kun sinne tulee demokraatti presidentti niin media ei näe yhtäkään ongelmaa koko valtiossa, eikä niistä myöskään saa puhua.
Suomen korruptoituneet mädäntyneet mediat tuottavat päivittäin:
-propagandaa
-misionformaatiota
-disinformaatiota
Oli sitten kyseessä YLE tai mikä tahansa muu media
Trump Delusion Syndrome on ketjun persloisilla vahvana, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Trump Delusion Syndrome on ketjun persloisilla vahvana, kyllä.
Heidän suuri johtajansa on täydellinen ksikin puolin ja johtaa voitosta voittoon.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta mun somessa amerikkalaiset ei ole yhtään sitä mieltä, että niillä menee hyvin. Ne on sitä mieltä, että ksikki kallistuu ja niillä on just ja just varaa elämiseen, vaikka on hyvä työpaikka.
Oletko kuullut algorytmistä?
USA:n taso on sama kuin palstalla, ameeban älykkyyden taso.
Vierailija kirjoitti:
Aina on ihmisiä, joilla ei mene hyvin ja on ihmisiä joilla menee hyvin. Taloudessa Yhdysvalloissa menee todella hyvin ja se näkyy monen tavallisen työläisen "kukkarossakin".
Sama homma kuin Venäjänkin kohdalla: propaganda. Suomen media heitti saman tein vaihteen päälle kun USA:sta tuli vihollinen. Ihan samat propagandatuuttaukset kuin Venäjästäkin on kuultu: Trump on pelle, terveys pettää, vallankumous, USA romahtaa, Los Angelesissa löyhkää, kakkageysir jne.