Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään yrittäneet! Kuulumisia

16.03.2006 |

Hei,

ajattelin muutaman rivin laittaa uuteen viestiin, kun oli tuo ed. pino pudonnut jo aika alas. Kävin eilen gynellä. Huolenahan mulla oli siis se,

että aloitin clomit tammikuussa eikä mulle määrätty mitään seurantaa siihen. Ed. clomitärpistä 6 vuotta aikaa, eikä ehkäsyä sen jälkeen...

No, ultrattiin eilen kp 11 ja kaikki näyttää ulkoisesti olevan ok. Kohdun limakalvo on 8mm paksu eli riittävä ja vasemmalta puolelta löytyi kolme follikkelia 17-20mm eli hyviä. Eli lääkitys (clomit kp3-7+pregnyl lh-plussapäivänä) kohdallani toimii. Jossakin muualla se vika sitten on, kun raskaus ei ole alkanut. Päässä varmaan..Helpotti tietysti kuulla ja toiveet korkeella, mutta pelottaa se pettymys taas. Ovista olen tikuttanut nyt kahtena aamuna ja kaupan fertestillä on tullut haalea viiva. Tilasin netistä aconin testejä ja halusin verrata sitä tuohon lähikaupan testiin. Leikkelin niitä kahtia, ettei mee hukkaan. Aconin viiva oli vahvempi, mutta ehkä ei tarpeeksi piikittämiseen. Sitten huomasin, että siinä lukee, että älä käytä aamuvirtsaa. Onko kokemuksia: aconin ovistesti aamuvirtsasta, tuleeko väärä tulos? Testaan ehkä illalla uudestaan, mutta olis kiva kuulla, jos jollakin kokemuksia.

Kaunista täällä Keski-Suomessa tänään ja hyvä mieli varovasti toiveikaasta gynekäynnistä ja tulevista " lemmentäyteisistä päivistä" ...

t. pinon nestori

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä menossa kp22/27-38, olotila on aika ankea kun on silmätulehdus, flunssa ja väsyttää. Alaselkää on nyt alkanut jomotella, joten tuntuu siltä ettei tainnut onnistaa tässäkään kierrossa.

Tässä kierrossa minä tikutin ovista, kp15 taisi tulla testiviivaa vahvempi ovisviiva, tytönteon kannalta aika ennen ovista touhuttiikin ahkerasti, mutta mietityttää vaan että oltiinko tarpeeksi ahkeria. Käytin mammaksi.fi testejä, joten Selmiinalle ei musta ole apua kun näitä testejä sai tehdä aamullakin... Tosin olen nyt ajatellut, että ovis näytti olevan juuri silloin kuin päättelin itse sen oireista olevan. Eli aiemmissakin kierroissa samoilla tuntemuksilla olen päätellyt oviksen olleen, joten jotenkin tuntuu rahan haaskuulta. Etenkin kun sitten loppukierrosta vielä pitää ostella kymmenittäin raskaustestejä ;o)

Oireista sen verran, että alaselän juilimisen lisäksi nuo rinnat temppuilevat eli heruttavat maitoa ja ovat tosi aristavat. Tänään olisi hieroja ja mietityttää sinne meno kun en tiedä pystynkö makaamaan vatsallani.

Aurinko paistelee täälläkin - taitaa se kevät olla sittenkin tulossa :o))

Vierailija
2/10 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Senniina, että kaikki oli kuitenkin hyvin. Vaikka varmasti vaivaa se, että missä vika sitten on. Ei näitä lisääntymisen ihmeitä voi kuin ihmetellä. Ja toivoa että sen ihmeen meistä pitkään yrittäneistäkin jokainen vielä saisi kokea. On se niin ihanaa!

Mä tässä vasta sängystä kömmin ylös, kova flunssa ja pientä kuumetta ollut nyt pari päivää. Poika on isovanhemmilla tän päivän. Toivottavasti huomenna olis jo parempi olo, nyt on niin vetämättömissä.

Mä en noista ovistesteistä tiedä yhtään mitään. Vaikuttaa vaan, ettei ne kovin yksiselitteisiä välttämättä ole... Itsekin tuossa edellisessä pinossa kyselin ketkä teistä niitä ovat käyttäneet... Taidan tästä mennä tilaamaan itsellekin niitä vihdoin ja viimein. Ihan vaan varmistukseksi, että ovis oikeesti on silloin kun sen itse olen tulkinnut olevan. Saa alkaakin hetimmiten sen tikutuksen, täti kun on häipynyt ja alkaa tärppipäivät lähestyä..

Aurinkoiset päivän jatkot!! Toivottavasti te pääsette ulos nauttimaan tästä ihanasta ilmasta, mä kömmin takas vällyjen väliin.

Selmiina kp6/27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ovistestikokemuksestani ole Selmiinalle hyötyä - tarkoitin Senniinnaa - hyvä dementikkominä :o) Anteeksi kirjoitusvirheeni :o))

Vierailija
4/10 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinkin tuntui löytyvän täältä oikeanlainen pino, kun ei jaksa enää noihin kuukausilistoihin ilmoittautua, kun tiedän, et putoon kumminkin ryminällä aina. Meillä on siis semmoinen tilanne, et ollaan uusperhe johon kuuluu mun ja mieheni lisäksi yhteensä 4 lasta. Kaikki asuvat meidän luona. Mun pojat edellisestä liitosta 9.v. ja 7.v. sekä tyttö mieheni edellisestä liitosta 7.v. sekä lisäksi yhteinen poikamme 2.v. Isommat pojat tärppäsivät aikanaan tosi nopeesti 2. ja 1.kierrosta. Joten silloin en kerennyt kauheesti edes piinailemaan, kun jo tajusin olevani raskaana. Nyt tajuan olleeni silloin tosi onnekas. Kun aloimme yrittämään yhteistä poikaamme, ajattelin automaattisesti, et taaskin tärppää nopeesti. Eipä tärpännytkään nopeesti vaan vasta 8.kierrosta. Siinäkin ehti jo pitkään ajautua epätoivon valtaan. Nyt meillä on siis toiveissa toinen yhteinen lapsemme.Mulle neljäs ja miehelle kolmas. Tiedän et on typerää ajatella näin, mut jotenkin pidin tota 8.kiertoa rajapyykkinä, et ainakin siihen mennessä tärppää. Eipä tärpännyt. Nyt on menossa jo 10.yrityskierto ja olo alkaa olla jo aika epätoivoinen. Viime vuoden heinäkuusta siis vauvaa toivottu.Ensin toivottiin kevätvauvaa sitten kesävauvaa, syysvauvaa ja nyt taas talvivauvaa. Kuopus täyttää tammikuussa -07 maagiset 3 vuotta ja sen jälkeenhän sitten putoaa minimi äitiyspäivärahalle. Olen siis edelleen kotiäitinä ja vauva ois enemmän kuin tervetullut ennen tammikuuta -07. En halua lähteä töihin tässä välissä, koska oon viihtynyt kotona tosi hyvin ja mulla on ollu 2 viime raskaudessa vaikeuksia ja oon joutunu ennenaikaisten supistelujen takia sairaslomalle aikaisin ja lisäksi sairaalassa joutunut makaamaan, joten työt eivät senkään takia nyt houkuttele. Meillä lähtee vielä mun keskimmäinen poika ja tytärpuoleni kouluun syksyllä joten senkin puolesta ois vielä kiva jatkaa kotonaoloa.

Se myös masentaa, et kaverit lähipiirissä tulee raskaaksi helposti. Kavereiden raskaudet on mulle kuin piikki lihassa tällä hetkellä vaikka mä tiedän et se on väärin ajatella niin. Pitäis olla onnellinen niitten puolesta, mut kun ei vaan voi. Sitä vaan ajattelee, et meilläkin vois olla jo ens kuussa vauva jos ois heti tärpännyt. Toivottavasti tänne siis huolitaan mukaan myös tälläinen pitkään yrittänyt useamman lapsen äiti. Monesti on saanut täälläkin negatiivisiä kommentteja tyylin nauti niistä olemassa olivista lapsistasi äläkä haikaile uuden vauvan perään. Mut kun mä oon aina halunnu ison perheen. Onko se niin väärin haluta vielä sitä yhtä. Jos sitä ei sais ollenkaan haikailla vielä vauvoja, niin sillonhan ei ois ollenkaan oikeutta päättää omasta lapsilukumäärästä, mitä kuitenkin saavat tehdä ne joilla tärppää helposti. Mä oon vaan joitenkin nyt niin masentunut tähän tilanteeseen. Ikäero kuopukseen vaan kasvaa kuukausi kuukaudelta ja ärsyttävää viettää kuukausi toisensa jälkeen laskien päiviä, kun kuitenkin ne on loppujen lopuksi vaan menkat mitä on koko kuukauden odottanut. Ois kiva jo päästä laskemaan raskausviikkoja!! Meillä on vielä mies jonossa sterilisaatioon, joten senkin puolesta pitäis saada vauva nopeesti alulle, mut minkäs teet kun ei tärppää niin ei tärppää vaikka päällään seisois.

Shannon-75 ja nelikko kp 6/24-29( täti on juuri heitetty pihalle)

Vierailija
5/10 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mukaan mahtuu! Mun mielestä lapsettomuus on yhtä kipeä asia aina, oli niitä lapsia sitten ennestään tai ei. Olen myös kokenut niitä tunteita, että joittenkin " näin munat ja tulin raskaaksi" -jutuista on tosi vaikee olla ilonen. Noista ovistesteistä sen verran, että huhuilin tuolla lapsettomien puolella ja vastasin lopulta itselleni, kun löysin tietoa muualta. Eli ei aconin testejä aamupissasta, aamupäivää suositellaan.

Vierailija
6/10 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan samaa tuskaa, ku sulla!! Siis kaikki nuo ajatukset, ihan samoja tuskaillaan täällä. Meillä yksi poika pian 2-vuotias, mutta kun toiveena on olla kotona ja olis niin haluttu enemmänkin lapsia. Ennen esikoista olin töissä määräaikaisena, toisesta lapsesta saisin siis sen saman äippärahan ku esikoisesta, jos tulee sen kolmen vuoden sisälle... Onhan meillä vielä syksyyn asti aikaa odotella sitä tärppiä, niin silloin tulis toi 3v. ikäeroa. Toki otamme onnellisena lapsen vastaan vaikka viiden vuoden kuluttua... Mutta kun kotihoidontuki loppuu tuohon 3v. eihän se ole kuin 300¿, mut meille sekin on paljon. Eipä hirveesti huvittais olla vaan työttömänäkään sen jälkeen. Kun sitä tärppiä vaan odottaa, niin ei huvittais yhtään alkaa töitä etsiä. Pakko näitä on miettiä. Ja mä olen oikein mietiskelijä, ehkä vähän liikaakin. Ja usein menen hiukan asioiden edelle. Onhan meillä tässä aikaa, ja kaikki on kuitenkin tosi hyvin nyt. Pitäis koittaa vähentää tällasta murehtimista, mut en vaan pysty.

Ja se että on jo lapsia, ei todellakaan tarkoita sitä etteikö niitä tosiaan sais kaivata, kuumeilla ja haluta lisää. Kun tietää miten ihanaa äitiys on, miten paljon lapsi tuo onnea elämään ym. Siksi itse haluankin kokea sen uudellen. Varmasti on raskaampaa kuukausi toisen jälkeen pettyä menkkoihin ja kokea lapsen saannin vaikeutta, jos ei vielä ole lapsia. Varmasti jokainen, jolla lapsi/lapsia on, on niistä kiitollinen ja onnellinen, mutta se ei tarkoita todellakaan ettei meillä olisi oikeus tuntea surua ja pettymystä siitä, ettei nyt sitä toista lasta tunnu tulevan millään. Se on kumma, miten ihminen voi kadehtia asioita toisilta. Me tunnemme katkeruutta, kun joku toinen raskautuu vahingossa ja itse ei millään. Näitä tunteita itse ainakin olen, ikävä kyllä, kokenut. Vaikka ei toisten onni ole minulta pois.

Jep, mulla on siis kuumetta, joten tekstin sekavuuden voi laittaa sen piikkiin... Meillä on myös yritystä takana 10 kiertoa, 11 menossa, siis samoissa mennään Shannon. Kp:kin on sama, mulla nyt 6/27. Että samoissa mennään..

Ovistestit on nyt tilattu, tähän kiertoon testaan nyt oviksenkin, ehkä ens kiertoon mikäli testejä jää (vaikka toivonkin ettei sitä seuraavaa kiertoa enää tule). Sitten saa olla. Tämän kierron jälkeen hellitän. Tulee sit jos tulee.

Muuten siitä listan tekemisestä ei ole kukaan sanonut kai mitään. Että onko osaajia sen tekemiseen?

Vierailija
7/10 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan sut ainakin tuolta syyskuun pinosta. Taidettiin tippua kutakuinkin samaan aikaan syyskuisista. Mä olin silloin jo melko varma, et olen raskaana. Oli kaikenlaisia oireita ja sit kun kierto meni silloin ton pisimmän mukaan, niin aloin jo todella toivoa, et josko nyt vihdoinkin. Sen jälkeen en oo enää kuukausilistoille ilmoittautunut.

Paranenissäteitä sulle. Toivottavasti kuume menee pian ohi. Mullakin on pientä flunssanpoikasta. Ei tosin kuumetta ainakaan vielä. Kyllä tosiaan hyvin samanlaisilta kuulostaa meidän mietteet. Toivotaan parempaa onnea tähän kiertoon. Tässä vaiheessa kun menkat on ohi jaksaa aina vähän aikaa toivoa, et josko jo tässä kierrossa ihme tapahtuis!!

Hyvää yötä kaikille!

Shannon

Vierailija
8/10 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta listan tekemisestä, että ei mulla ainakaan ole tietoa sen kummemmin, että kuinka se tapahtuu. Kokosin kuitenkin kaikki tähän mennessä ilmoittautuneet.

Anna-liisa, Ikä:toukokuussa 30v., Miehen ikä:Ensi kuussa 38v

Lapsia entuudestaan:2 poikaa,kesällä vanhempi täyttää 9v. ja nuorempi ensi kuussa 4v.

Kauanko ollut yritystä:Nyt kolmatta yritetty kohta 2 vuotta.

Bien, Ikä: 35v, Miehen ikä: 38v, Lapsia entuudestaan: Tytär 06/03

Kauanko ollut yritystä: Esikoisen jälkeen ei ole käytetty mitään ehkäisyä.

Senniina, Ikä:marraskuussa 38, Miehen ikä: 32

Lapsia entuudestaan: poika 12/99 ex-liitosta, nyk.miehellä ennestään kaksi lasta. Kauanko ollut yritystä:Ekaa yritettiin 2 vuotta, tärppi heti clomeilla+pregnylillä.Ehkäisyä ei sen jälkeen käytössä.Nyt yritetty n.6kk, joista 3.clomeilla.

Beijaflor, Ikä:täytän kesällä 23, Miehen ikä: täyttää kesällä 25

Lapsia entuudestaan:ei ole

Kauanko ollut yritystä:aika tarkkaan 1 v 2kk

vilijonkkka, Ikä: 35, Miehen ikä: 30

Lapsia entuudestaan: pojat 08/01 ja 06/04

Kauanko ollut yritystä: suurinpiirtein 1 v 3kk

Taina, Ikä: 28, Miehen ikä: 30

Lapsia entuudestaan:-

Kauanko ollut yritystä: suurinpiirtein 5kk

Ria73, Ikä : 33 ens kuussa, Miehen ikä: 29

Lapsia ennestään: 1Poika 4,5vuotias

Yritys aloitettu: En oikeesti muista miten kauan, mutta jos nyt lasken tosta kohdunulkoisen jälkeen yrityksestä ni vuoden.

Pömppö79, Ikä: vm -79, Miehen ikä: vm -79

Lapsia: Tytär 01/03

Yritystä takana: Yritys aloitettu 04/04, tähän mennessä saldona kaksi km (tuulimuna + alkuraskauden km), nyt taas clomit käyttöön!

suuma, Paikkakunta: Tampere, Ikä: 34 v.

Lapsia entuudestaan: 1 poika, iältään 2v10kk

Toista lasta siis yritetään, yritys aloitettu 5/05

Selmiina, Ikä: 26, Miehen ikä: 27

Lapsia: Poika 06/04

Yritystä takana: ehkäisy jätetty 05/05, yksi alkuraskauden km elokuussa. Todettu endometrioosi, joka hidastaa (toiv. ei estä) raskautumista.

Katri72, Ikä: vm -72, Miehen ikä: vm -72

Lapsia: ei lapsia ennestään

Yritystä takana: Yritys aloitettu 02/03, toistaiseksi saldona kaksi km (07/05 ja 12/05). Nyt yritystauolla, mutta sitten taas jatkuu...

Shannon75

Lapsia: ent.liitoista: pojat 9 ja 7 v., miehellä 7 v. tytär, yhteinen poika 2v. Yritystä takana:10 kk

Kaunista säätä pitelee edelleen täällä keskellä Suomea. Lh-testi näytti negaa tänä aamuna, toiv. huomenna kp14 pääsen piikille. Touhuttu on jo ahkerasti ja mukavaa puuhailua tiedossa tulevina päivinä. Jostain syystä hirvittää, että lh-plussaa ei tuliskaan, vaikka 2 ekassa kierrossa on kyllä kp 14 tullut.Alavatsa on kyllä sen verran arka, että kyllä siellä jotakin tapahtuu ja näyttihän se follikkeliultrakin tosi hyvältä. Pitäkää peukkuja!!

Vierailija
9/10 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä ei taida olla bittinikkareiksi, että saataisiin jonkinlainen virallinen pino viestien alkuun, mutta pitäsikö olla jokin nimi, jonka alla kirjoitella ilman pelkoa kuukausipinosta tippumisesta.

Ehdotuksia?!

Ovistesteistä sen verran, että . Olen käyttänyt ferttestiä. Testauksen ole tehnyt aamuvirtsasta. Yleensä tulos on ollut selkeä viiva tai ei mitään. Olisikohan siinäkin aamupäivä parempi testausaika? Juuri nyt ei testit ole käyttössä, kun olemme vähän " jäähyllä" vauvapuuhista loppuvuoden pettymysten takia.

Täytyy lopettaa näin lyhyeen, kun työt kutsuvat.

Aukinkoisin terveisin, Bien

Vierailija
10/10 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itsekin aikaisemmin kirjoittelin tähän " pinoon" . Minusta ei kyllä nörttiä löydy sen vertaa, että osaisin pinoa meistä tehdä, mutta ehkä joku löytyy?

Esittelyä: Stiipiliina 36, mies 38

yritystä jo 1vuosi ja 2kk

Lapsia ennestään: mulla yksi (11 vuotias), miehellä ei yhtään

Täällä ovista odotellaan. Mahaa jo juili eilen aika hirmuisesti- kp 12/25.

Täytyy tuo ukko yrittää kampittaa tänään makkariin. Ovistikkuja käytin itse 5 kiertoa, mutta kun eivät tuottaneet nekään tärppiä niin lopetin niiden käytön. Plussaa eli ne kaksi viivaa kyllä sain joka kierrossa siihen testiin, mutta eihän sekään ovista takaa. Aconeita ei suositella sen takia tehtäväksi aamuvirtsasta koska useimmilla naisilla sitä luteinisoivaa hormonia on kuitenkin koko ajan kierrossa jonkin verran ja aamuisin sen määrä on kai suurin, joten virheellisiä tuloksia saattaa tulla (eli jos testaa aamulla saattaa antaa heikkoja viivoja liian monina päivinä)

Tärppionnea meille kaikille !!! Ja aurinkoista vkonloppua :))