Koetko maailman olleen parempi 90-luvulla vai nyt?
Jos siis verrataan erityisesti 90-luvun loppupuoleen kun lamasta oltiin jo päästy eteenpäin. Itse miellän tuon ysärin olleen huomattavasti parempaa aikaa elämän laadun kannalta. Kaikki ei tapahtunut somessa ja älypuhelimilla ja elämä tuntui enemmän todelliselta. Puhelimet olivat silloin sellaisia että palvelivat sitä tarkoitusta mihin ne alunperin suunniteltiinkin ja siinä se, ei mitään ylimääräistä. Huomaan kaipaavani takaisin yksinkertaisempaan elämään. Mites te?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Tää hetki on paljon parempi. Itse olen nimenomaan ton aikakauden ihmisiä ja fakta on se että ihminen tuppaa kuvittelemaan kaiken menneen aina parempana kuin mitä se oikeasti oli. Ihmisethän voisi edelleen elää kuten 90 luvulla, mikään ei estä sitä. Älypuhelimet sun muut veke vaan, mutta kukaan ei ole valmis tekemään sitä. Se tarkoittaa sitä, että jos nyt kehitettäisi aikakone ja lähetettäisi kaikki haluavat takaisin 90 luvulle, siinä menis 10 minuuttia niin ne ihmiset haluaisi tulla takas tähän aikaan.
Samalla se aikakone poistaisi tästä maasta yli puoli miljoonaa tänne kuulumatonta muukalaista, tiputtaisi valtion velkaa 70%, emme olisi EU-mafian orjia, ei olisi NATO riesana, markka olisi käytössä, woket ja meetootit olisi pelkkä vitsin aihe jne jne...
-Antaisin toisen käteni jos tuo onnistuisi!!!
Nyt on teknologisesti parempi maailma, mutta muilla tavoilla maailma on huonompi. Suomi esimerkiksi on ruskeampi nykyään.
Vielä 1990 -luvulla uskoin, että opiskelemalla hyvän tutkinnon yliopistosta, voisin saada paremmin mahdollisuuden työllistyä sen sijaan, että saisin vittuilua siitä, että onko kusi mennyt päähän tai luulen(ko) itsestäni liikoja kun olen työtön ja valmistunut maisteriksi ja miks en mene vain öihin niin kuin kaikki muutkin
90-luvun lopulla oli yhtenäinen ja suvaitsevaisempi ilmapiiri. Ainoa, mitä en ysäriltä kaipaa, on naisten seksuaalisen ahdistelun normaalina pitäminen.
Ysärillä otettiin kurdit mukaan sekasaunaan. Hetken pyörittelivät silmiään mutta pian ymmärsivät, että maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko iällä vaikutusta. 90-luvulla elin peruskoulun aikaa, mutta koin yhteiskunnan jotenkin olevan toivoa täynnä vaikka omat asiat olivat kehnosti. Nykyään minulla on kaikki hyvin elämässäni, mutta koen yhteiskunnan todella toivottomaksi.
Saattaa olla toki iästä tai ihan mediasta kun kiinni.
Kyllä asiat oli juuri noin mitä kuvailit. Media on toki ollut vahvassa roo,issa tämän nykyhelvetin rakentamisessa mm. väestönvaihtoa fanaattisesti tukemalla ja sotapropagandaa lietsomalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika on kullannut monien ihmisten muistot. Ysärillä oli puolimiljoonaa työtöntä, itsemurhia tehtiin ennätysmäärä, moni menetti yrityksensä, kotinsa, puolisonsa ja kaiken muunkin.
Tosin epäilen, että moni vastaaja eli silloin turvallisentuntuista lapsuutta vailla aikuisten murheita.
Oli puhe ysärin loppupuolesta
Luuletko, että kaikilla alkoi heti mennä hyvin, kun lama vähän helpotti. Ne, jotka olivat joutunreet ulosottoon, olivat edelleen ulosotossa. Minulla oli asuntoa vasten edelleen enemmän velkaa kuin sen myynnistä olisi saanut. Moni työttömäksi joutunut oli edelleen työtön tai korkeintaan pätkätöissä.
90. ottaisin sen vähän takapajuisen ja turvallisen suomen takaisin koska tahansa. maaseudullakin oli vielä jotain eloa.
No ei ollut. Kavereita asui siellä päin ja ihan rauhassa sai käydä kylässä.