Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikin lopettaminen

Vierailija
02.09.2026 |

Kun ihmisten lemmikit: koirat, kissat ym tulevat niin vanhoiksi tai sairaiksi, ettei niitä jaksa hoitaa on ihan ymmärrettävää lopettaa ne. Oikea sana tässä olisi tappaa, mutta kuka nyt haluaisi tappaa lemmikkinsä? Kaiken tämän vielä ymmärrän mutta en sitä, että se jaetaan sosiaalisessa mediassa. Tapoin rakkaan lemmikkini ja haluan kertoa kuinka raskasta se oli. Voi sinua hyväntekijää, voimia suureen suruusi. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole lopettanut koskaan, koska "en jaksa hoitaa". Kyllä jaksan. Joskus lopettaminen on vaan ollut tarpeen siksi, että eläimen elämä on ollut jatkuvaa kärsimystä ilman toivoa paranemisesta tai nopeasta luonnollisesta kuolemasta. 

Mutta en minä siinäkään mitään pahaa näe, jos joku haluaa jaksaa eläimen lopettamisen ja sitä seuranneet tunteet sosiaalisessa mediassa. Vaikken itse niin tekisikään.

Vierailija
2/3 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "tapoin" rakkaan lemmikkini, koska sillä oli kipuja ja vaikea olla. Jaoin somessa tiedon koiran menetyksestä, koska en halunnut tilanteeseen että joku yllättäen kysyy miten koira voi tai mitä sille kuuluu. Esimerkiksi töissä kesken vuoron ei olisi ollut kiva purskahtaa itkuun asiakkaiden nähden. Koiran menetys otti koville, se oli meillä 14 vuotta ja ihan hirmu rakas. Mulla on somessa vai sellaisia seuraajia jotka oikeasti tunnen, ei ketään tuntemattomia tai edes puolituttuja. Mun some ei ole (eikä koskaan tule olemaan) julkinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista ap paska. 
Itse jouduin viemään kissan eläinlääkäriin lopetettavaksi koska kissalla oli keuhkoissa kasvaimia eikä mitään ollut tehtävissä. Totta helvetissä laitoin asian someen koska halusin. Sain paljon surunvalittteluja ja moni oli järkyttynyt kissan sairastumisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi