Millä tekosyyllä voi olla juomatta?
Polttarit tulossa, ja raskaus niin alussa etten halua kertoa. Onko hyviä ideoita, millä voi selittää juomattomuuden?
Antibioottikuuri olis kai hyvä, mutta millä sairaudella? Kun mitään näkyvää ei oo....
Kommentit (32)
Tarkoitti siis, että kukaan ei utele mitään ja kerron ihan itse, jos on jotain kerrottavaa. Tai voin jättää kertomatta t. 4
Flagylin kanssa ei saa juoda ollenkaan alkoholia. Ja eipähän toiset kysele enempää kun kuulevat että kyseessä on emätintulehdus... :)
t: farmaseutti
sellainen antibiootti, jonka kanssa ei saa juoda (useimpien antibioottien kanssa nimittäin saa juoda alkoholia), Flagyl taitaa olla. Se voi aiheuttaa antabusreaktion. Sitä olen saanut tulehtuneeseen hampaaseen, mutta sitä määrätään ilmeisesti esim. myös alapäätulehduksiin. Se varmaan ainakin tukahduttaisi enemmät utelut.
Mitähän jos sanoisit, että sinulla on pää kipeä?
Juo mieluummin drinksuja, mutta alkoholittomina.
Oikeasti minä varmaan teeskentelisin ryyppäämistä. Kapakassa tilaisin tuoremehua ja sanoisin muille että se on vodka-tuoremehu, tai tilaisin spirten sitruunalla ja sanoisin että se on Gin tonic. Näin olen kerran huijanut tuttavapiiriä ja täydestä meni. Siihen vielä iloinen mieli ja tanssia paljon. Kun porukka alkaa humaltua niin ei ne lopulta edes kiinnitä huomiota. Minäkin annoin joskus jonkun maistaa tuoremehu paukkua ja kaveri sanoi vaan että ompas hyvää kun ei edes maistu viina :o) Pohjia ottaessa yhtä siideriä pyörittelisin lasissa tai pullossa. Pullon kanssa on helpompaa kun sen voit täyttää vedellä ja juoda sitä.
Uskoudut yhdelle ja sanot, että sulla on haiseva emätintulehdus etkä kehtaa sanoa sitä muille. Annat vähän niinkun luvan sen yhden kertoa muille, niin se on niinkuin sellanen julkinen salaisuus ja saat sympatiat.
mä olen sanonut että kolmiolääkkeet karmeeseen niskakipuun. Todellakin ymmärrän ettet halua ihan raskauden alussa kertoa kenellekään. Toinen vaihtoehto on juoda alkoholitonta kaljaa.
Polttarit nyt yleensä on sellainen tilaisuus, että ei ole kiva jos porukka järjestää juhlat ja yksi on sitten selittelemättä että ei paljon kiinnosta juhlia teidän kanssa. Minä kun ei raskausaikana ottanut niitä saunasiidereitäkään, tiedän että täällä monikin ottaisi muutaman viinilasin. Voihan olla ettei kyseessä ole edes mitkään ryyppybileet, mutta jos ei ruualla halua ottaa sitä viinilasillistakaan.
Ei siinä mitkään selitykset auta, koska kyseessä kaverit, jotka tuntee sut ja perhees menot. Joten et voi selittää, että lähdette esi, aamulla aikaisin kauan sukulaisiin autolla ja sun pitää olla ajokunnossa....
ja lykkäsin vaivihkaa kaikki juomani hänelle " maisteltuani" niistä. Hän olikin sitten varsin iloisessa kunnossa:)
Siideripulloja muutama, joissa kierrekorkki. Täytät ne kotona mehulla ja juot niitä. Kukaan ei epäile kun sanot että ei kiitos, mulla on omat juomat ja baariin jos menette niin sanot että joit niitä siidereitäsi jo niin nyt taukoa pidät.
Testattu juttu, kukaan ei tajunnut mitään!
Onko kaverisi sitten tottuneet siihen että joka juhlissa juot? En minä ainakaan joka juhlissa ja bileissä juo alkoholia, jos ei maistu niin ei maistu, en tykkää olla humalassa, enkä etenkään krapulassa. Ei kukaan kysele miksi en juo, eikä ihmettele. Ei meillä ole oletus kaveriporukassa että kaikkien on juotava.
Kaadoin juomia salaa myös viemäriin. En todellakaan halunnut kertoa raskaudestani.
Täytyy varmaan täyttää pari siideripulloa mehulla, taitaa olla ainoa, joka toimii ilman, että tulee liikaa kysymyksiä. Jostain syystä dokaaminen tuntuu olevan näissä juhlissa kovin keskeistä.
Näistä vain muutama on hyviä ystäviäni, ja muutama sitten ihan armottomia lörppöjä, enkä näin aikaisilla viikoilla todellakaan halua kertoa kenellekään.
Ihmeellistä, että juomisen feikkaamista pitää selitellä, onko ihmisillä todellakin tapana kertoa puolituntemattomille että hei, oonpas viikolla 5 raskaana, siks en dokaa? Mun mielestä on vaan kohteliasta olla hengessä mukana, siis jollei oo absolutistin maineessa niin ainakin esittää jokin pätevä syy siihen, että haluaa olla selvin päin.
-ap
selittämättä, miksi en tee jotakin tai miksi teen jotakin. Kaikille ihan itsestäänselvää.