Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KULTAINEN 60-LUKU TOUKOKUUN VIKALLE VIIKOLLE !!

28.05.2007 |

Huomenta kaikille ja toivottavasti aurinkokin pilkistää pilviverhon takaa pikaisesti..

Viikonloppu meni mökkeillessä ja sain kun sainkin eilen aikaiseksi hoidella tuonpienen pienen plantaasini kotona kuntoon..ja käytettiinpä typsyjä eilen uimassa ja leikkipuistossa !!

Wempalle onnittelut ultrakuulumisista ! Mua niin itketti kun luin että siellä olisi ollut kaks mutta hyvä näin että toinen sitkeä sissi on jatkanut kasvamista !!

Omaa (.) sen verran että mieliala on paranemaan päin, raivotautisuus ja itkuherkkyys vähenemään päin, onneksi !!

Nyt aamukaffelle, sitten koirulin kanssa lenkille ja suunnitelmissa on kirjasto-ja kauppareissu pikkupimujen kanssa kun ovat tänään vapaapäivällä !

Palailen päivänpäälle kommentoimaan teidän jutujanne !!

Isotikru+tikrunpentu rv 14+4

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tyttönen on jo perheen neljäs lapsi. Ennestään 18v. tyttö, 15v. poika ja 8v. poika. Tämä tyttönen on se ihana iltatähti.

Tosiaan, on helppo käsitellä, kun on isokokoinen, valmiiksi hankituista vaatteista vaan jäi heti kättelyssä osa pieneksi...

t. Tiina + tyttönen 10pv

Vierailija
42/61 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkaputkella mennään töissä mutta pikaiseen tulin lukemaan kuulumisia.

Mutkala,paljon onnea " pikku tytöstä" . Onneksi oli tiedossa koko joten ei tarvinnut pungertaa. Mukavaa vauvantuoksuista arkea teille.

Omassa ei mitään muuta kuin huoli on kasvanut kun en ole muutamaan päivään mitään liikettä tuntenut vatsassa. Aiemmissa olen tuntenut liikkeet vasta 17+ joten ei kai niiden näin varhain vielä tarvii tuntuakaan??

Nyt on taas mentävä....

-pietu- 16+2

ps.minealle onnea uuteen kotiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltatahdesta! Hassua kun ajattelee sellasta 4.5 kiloista niin kun sellaisen nakee onkin niin pikkuinen, etta! Just viime lauantaina olin katsomassa runsaan viikon ikaista poijua, ja ihmettelin, ettei olis virhetta tullu mittaukseen sairaalassa, niin pieni kirppu se kumminkin oli! Ja ei mun esikko ja nelonen tissutellu, ja ovat aivan hyvinvoipia neitoja kumpikin!! Onnea!

Oma olo on hyva, kun en paljoa liiku. Autossaolo pitempaan alkaa jo ahdistaa, oikeestaan vasta seuraavana paivana on aivan puhki olo. Ilmat palautu onneks ' normaaleiksi' ; sellasta +23- +27 varjossa on oikein sopivaa. Eika onneks viela mitaan turvotuksiakaan, noista tusinoista sormuksistakin jatin sentaan viela nelja paikalle, heh!

Ja muistan pyoritella niita silloin talloin.

Matkoista, etta makin oon matkustella siella sun taalla ennen tanne valimerelle jaamista; ja tykkasin hirmusesti Rhodoksesta. Ibiza ei ollu sitten yhtaan makuuni, mutta mulla on kaveri joka vannoo jo kymmenien vuosien kokemuksella HANIAn nimeen... Eli enimmakseen siis reissasin Espanjassa ja parin otteeseen Kreikassa, jalkimmainen oli kylla kivampi paikkana. Mies on vuoskausia kinunu lomamatkaa Syyriaan, mutta nyt mua ei niille nurkille saa senkaan vertaa, liian levotonta vaikka kuinka maa olis hieno (se on opiskellu siella aikoinaan).

Aattelin tuota Emmin ' Tiinuskaa' kun nyt nimijuhlat on liki, niin mites sita tottuukaan nimeemaan muuten, on niin ' vahvasti' ainakin mulla ollu Tiinana... kerrothan etunimea?...

Meilla ' Hopella' on nimi valmiina, mies ihan hiukan pitkin hampain tuohon suostui, kun taa oli tokana nimena ensin... Mullahan kaikilla on kaks nimea ja samalla linjalla jatketaan, vaikka taal annetaan vaan yks. Hiukan muksut kitisee kun virallisiin papruihin pitaa KOKO nimi kirjoittaa; tuntevat olonsa ' erilaisiksi' kun aina koulun alussa saavat joka opelle selvitella etta plaah plaah kutsutaan vaan ekalla Plaahlla, heh.

Mutta nyt keittiosta tulee lounaan tuoksu tanneasti ja Hope alkaa hyppelyn, taitaa olla neidolla nalka? Mulla on muuten kova piimahinku, joka paiva juon melkein litran, hyva niin kun pitaa mun mahan kunnossa!

Voikaahan hyvin

-Levinia ja Hope rv 24+5 -

Vierailija
44/61 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos toivotuksistanne Sonjaemma, Isotikru, Peltimetsuri, Ani ja Emmi. Ehkä joku seksikeiju kuuli ne ja kuiskasi mieheni korvaan, koska eilen pääsimme jo pelikentälle. Tosin ensin piti leikata nurmikko ;-) Vielä kun sais loppuviikolla pari kunnon maalilaukausta, niin pääsisimme jännäämään, pääseekö tämä joukkue loppuotteluihin. Ovistikkuun ilmaantui tänään haaleahko toinenkin viiva. Jos käy, kuten kävi edellisellä kertaa, vahvempi viiva ilmaantuu huomenna. En ole kertonut miehelleni mitään noista ovistikuista. Aiheuttaisivat varmaan vain liikaa paineita. Mitenkä on teillä muilla tikkuja käyttäneillä? Onko tikkuilu oma salaisuutenne vai onko puoliso täysillä mukana? Olikohan se tällä palstalla vaiko jossain muualla, missä kehoitettiin ottamaan mies mukaan, jos säästömielessä leikkelee tikkuja kahtia. Siinä saapi kuulemma mieskin osansa piinailun tunnelmasta, kun askartelee niiden tikkujen kanssa. Meillä nuo pojat ovat molemmat aivan ihastuneita saksien kanssa askarteluun, joten pitäisköhän antaa niille homma joku sadepäivä? Vois siinä hoitopaikan tädiltä suu loksahtaa, kun esikoinen kertoisi, mitä kotona on puuhailtu ;-)

Sonjaemmalle, Anille ja muillekin, joiden jutut leijailevat parhaillaan bittiavaruudessa: Itse keksin ratkaisuksi avata Wordin taustalle, kun kirjoittelen vastausta. Siellä se saa rauhassa muhia, vaikka joutuisin lähtemään koneelta kesken kaiken jonnekin. Pysyy tallessa, jos vain muistaa tallentaa ;-) Siirtelen sitten vasta valmiin jutun vastausikkunaan.

Harmillista, että masuasukki ei suostu painamaan päätään lähtöasetelmiin. Toivottavasti löytää asentonsa ennen h-hetkeä!

Senniinalle: Tryffeli on sellainen maan alla kasvava multasieni, joka kuulemma maistuu pieninä erinä aivan ihanalta. Enpä ole itse maistanut. Kauhean kallistakin tuo kuulemma on, joten tuntuu anoppi pitävän sinua arvossaan. Tai ainakin hemmottelevan poikaansa.

Peltimetsuri: Onnittelut sydänäänten kuulumisesta. Minusta ne ovat aina kuulostaneet ihan hevosen ravilta. Molemmissa raskauksissa, kiitos raskausdiabeteksen, olen niitä kuunnellut pidempiäkin pätkiä. Välillä, kun ne hidastuvat, olen kuvitellut hepalle ylämäen ja sitten on taas mennä ravattu noepampaa tahtia alamäkeen.

Mutkalalle: Onnittelut pikkuisen syntymän johdosta. Ja myötätuntoni imetyksen suhteen. Onko sinulle tehtu aikaisemmin sektiota? Minulla oli ensimmäinen synnytys sektio ja sen jälkeen imetyksen aloittaminen oli todella vaikeaa. Toinen syntyi alakautta ja imetys onnistui heti ihan heittämällä. Muualtakin olen kuullut, että sektion jälkeen ei maito nouse yhtä helposti, koska siinä jää se oksitosiini, joka aiheuttaa supistukset, erittymättä. Imetys ei ole mikään helppo asia!

Emmille: Raskaus jättää kehoon jälkensä. Kellä enemmän, kellä vähemmän. Itsellän ei sikäli ole ollut mitään ongelmia niiden hyväksymisessä, kun tuota mahakasvustoa on ihan ilman raskauksiakin ollut riittämiin. Sen sijaan itse raskausaikana olin aivan kauhean kateellinen itseäni laihemmille odottajille, joilla oli kaunis ja sievä vauvamasu. Itselläni kun ei raskautta juuri edes huomannut kuin vasta reilusti puolivälin jälkeen, koska siihen asti vauva piiloutui vatsamakkaroiden taakse. Asiaa ei juuri helpottanut se, että kävi ilmi, että tuollaiset kiinteät vauvamasut ovat mieheni mielestä eroottisen näköisiä! Toki hän ihaili minunkin vatsaani, mutta näinhän tuon itsekin, ettei se mikään söpö näky ollut.

Nyt minun täytyy julistaa itselleni jokin nettikielto, että saan töitäkin tehtyä. Palaillaan ensi viikolla kuulumisiin. Loppuviikon keskity ukkokullan selätykseen ja rästitöihin!

Ullrike

Vierailija
45/61 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin onnitteluja Mutkalalle tomakasta tytöstä! Ikävää että tunsit painostusta kätilöiden puolelta imetyksen suhteen. Eihän sille voi mitään jos ei ala onnistumaan heti, syyllistäminen ei paljon auta. Itseäkin vähän jännittää miten lähtee käyntiin, varsinkin jos tässä sektio on edessä.

Ja peltikselle onnittelut hyvistä neuvolauutisista.

Joo, ei tämä meidän itsepäinen väkkärä tunnu pysyvän paikoillaan. Tänään oli neuvola ja taitaa olla taas samassa viistotarjonnassa. Kävi kyllä sen käännöksen jälkeen illalla sellainen melske tuolla massussa että epäilin jo silloin että taisi ponnistaa takaisin. Seuraava kontrolli on sitten vasta laskettuna päivänä, joten katsotaan jos vaikka itsekseen solahtaisi kuitenkin vielä alas. Pikkuisen huolestuttaa kun pyörii tuolla lailla ettei vain sotkeennu napannuoraansa. Sydänäänet kyllä kuului hyvin ja liikkeetkin tuntuu, mutta neuvolassa kehoitti tarkkailemaan liikkeitä ja että jos ei tunnu selvästi päivittäin niin herkästi tulee sitten lähteä laitokselle. En tiedä annanko enää kolmatta käännöstä tehdä vai sanonko suoraan että tehdään sitten sektio. On tässä onneksi aikaa miettiä ja yksi neuvolakin välissä ensi viikolla.

Jotenkin tässä vaiheessa kun on jo näin pitkällä (38+4) niin yhtäkkiä tullut hirveä huoli että vauva selviää elossa synnytykseen ja siitä eteenpäin. Ehkä se vain johtuu hormoneista. Tuolla kaksplussan kesävauvoissa (kun vakoilen näitä kesäkuisia siellä ja täällä) oli yksi syntynyt laskettuna aikana normaalisti menneen raskauden jälkeen, mutta vauva menehtunut 3 tunnin ikäisenä. Ei voi edes kuvitella sitä perheen surua.

Leviniallakin ne viikot vaan lisääntyy. Siellä taitaakin olla jo helle, onneksi ei ole turvotus iskenyt vielä pahasti. Täällä alkaa sormet olla jo aika nakit ja jalkapohjat joinain päivinä iltaisin aika tulessa, riippuu vähän miten paljon on jaloillaan päivän aikana.

Pietu, muistelen että en itsekään alussa ihan joka päivä niitä liikkeitä selvästi tuntenut. Taitaa vaikuttaa se istukankin paikka. Ja vauvan asento eli mulla ainakin potki tuonne selkärankaan päin ja istukka takaseinässä joten liikkeet tuntui heikommin ja harvemmin.

Kiva että Ullrike pääsi jo ¿semifinaaleihin¿ peleissä. Nyt sitten vain mies maaleja laukomaan viikonloppuna ;). Itse en alussa silloin kertonut noista tikutteluista miehelle, ettei tule turhaan paineita. Taisin kyllä mainita toisinaan että olisi sopiva ajankohta harrastaa toimintaa...

Sairaalakassi alkaa olla nyt pakattu, ja kaikki alkaa olla valmiina. Itkuhälytin tilattiin viimein eilen netistä ja pinnis pitää vielä koota. Tosin äitiyspakkauksen olen pedannut jo valmiiksi sängyksi kun sitä(kin) tullaan alussa käyttämään, joten se on jo valmiina.

Vaunut voisi kyllä putsata, mutta ensi viikolle on luvattu hellettä joten ehkä sitten teen sen silloin ulkopuuhana...Jotenkin tuntuu että ei tämä kaveri tässä ihan vielä ole syntymässä.

Emmillä ihanaa lomasuunnitelmia! Rhodoksella käynyt pari kertaa joskus parikymmentä vuotta sitten, muuten ei noista kreikan saarista ole kokemusta mutta mieli tekisi!

Vierailija
46/61 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne sitä taasen tulin teitä moikkaamaan, kun tuli ihan jo ikävä :)

Sonjaemma: No johan on omapäinen vauva teille tulossa :) On varmaankin ihan viisasta jättää kolmas kääntöyritys tekemättä, jos asukki ei kerran halua olla pää alaspäin niin sitten ei. Kaippa sille(kin) on olemassa jokin syy, että hän kököttää massussa niinkuin itse haluaa. On ihan ymmärettävää, että raskauden loppusuoran häämöttäessä vauvan vointi ja " selviäminen" synnytyksestä + sitä eteenpäin on joka päivä, ja joka hetkikin, mielessä. On todella surullista, että niitä ikäviäkin asioita tapahtuu, mutta onneksi suurin osa on kuitenkin niitä ihania :)

Ullrike: hienoa, että pelitreenit on jo aloitettu ;) Mullahan ei ole enää parina kiertona ollut tikut käytössä, mutta kun oli, niin tikutin kyllä ihan itsekseni. Siitä olisi varmasti tullut meidän miehelle stressinpoikasta, koska muutenkin on vähän sellainen stressipeikko :) Näin muuten jo sieluni silmillä tilanteen, jossa pieni lapsi puolittaa pienillä kynsisaksilla kieli keskellä suuta kapeaa ovistikkua, ja hoitajan ilmeen, kun näkee askartelun kohteen :)) Voisi olla lastensuojeluviranomaiset oven takana aika nopsaan. Onnea viikonlopun peleihin, ja varmistelkaahan jatkopaikka vielä alkuviikosta ;))

Levinia: teidän " normaalikeli" näyttää olevan meidän helle :) Ja kylmä piimä noilla lämpöasteilla maistuu varmasti namilta :))) Pitääkin muistaa napata mukaan seuraavalla kauppareissulla.

Pietu: eiköhän ne liikkeet noilla viikoilla ole vielä aika epäsäännöllisiä. Kyllä ne kunnon potkut ja venytykset sieltä alkaa kohtapuoliin tulla :)) Koskas muuten jäät kesälomalle??

Mutkalalle oikein paljon onnea hienon kokoisesta tytöstä!!!

Minea: onnea uuteen kotiin!! Siellä on varmasti tilaa uudelle asukillekin :) Ja voin sanoa, että mulle (siis päänupille) on ainakin tehnyt tosi hyvää tämän kuumeilun lievä loiventaminen. Vauvan saaminen alkoi olla niin pakkomielteistä jo, että oli pakko laittaa stoppi. Nyt tuntuu että ehtii päivisin tekemään muutakin kun ei tule neitssä asuttua :)) Toivottavasti saatte pian nettiyhteyden kotona kuntoon, ettei tarvii työpaikkaansa riskeerata.

Emmi: kiitos työnhakutsempistä :) Matkustelin aikoinani paljonkin Kreikan saaristoissa. Ehdottomaksi suosikiksi nousi Samos. Vaikka olin suht' nuori, en kaivannut menomestoja enkä nuorisohulinoita. Samos oli, ainakin reilu 15 v sitten, rauhallinen kohde ja siellä oli nimenomaan perheitä eikä " meluisaa nuorisoa" . Mites neuvolalekurilla meni?

Angeliq: toivottavasti masisolo alkaa mennä pois.. toivotan sen hus hemmettiin :) Mulla on kokemusta myös vastaavanlaisesta olosta, sitä täällä jokunen aika sitten valittelin. Kuuluu asiaan, nimenomaan tässä iässä olevaan vauvakuumeeseen.. näin olen sen kotipsykologialla järkeillyt.

Wemppa: Sulla siis loppui eilen se osittainen hoitovapaa. Sitä paremalla syyllä haet sairaslomaa, jos et jaksa täyttä viikkoa tehdä. Kyllä sen kropassaan tuntee kun alkaa tehdä viittä päivää neljän sijasta, ja jos vielä väsy ja pahaolo painaa päälle, niin huh huh. Koita jaksaa!! Koskas muuten sinä meinaat aloittaa kesäloman?

Kesäkuun eka päivä ja koulujen loppu on enää päivää vaille totta. Viikonloppu, ja kaunis sellainen, tulossa. Mieli on hyvä, toivottavasti teillä muillakin. Olemme lähdössä tyttöjen kanssa Tukholmaan, siis minä, äitini + tytöt. Mies jää kotiin tekemään töitä ja nukkumaan univelkojaan pois. Onpa sitten pirteetä pelikamua tiedossa ;)))

Palailen linjoille keskiviikkona. Voikaa hyvin :)

ANI

Vierailija
47/61 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanaa näiltäkin leveysasteilta. Kauhean väsynyt olen ollut viime päivinä. Tosin väsymys on vaivannut koko raskausajan ja ennen sitäkin..Peräosasto alkaa olla kunnossa, mutta viimeisin vaiva on huimaaminen. Kaupassakäynnit alkaa olla yhtä paniikkia, kun ei tiiä koska menen kanveesiin. Kyykyssä on hyvä olla ja seisaaltaan, mutta auta armias, kun nousen ylös niin johan meinaa maailma musteta silmissä. Ernesti on varmaan niin ylhäällä, etten saa kunnolla happea. Kaikki muut arvot, verenpaineet ja hempathan mulla on hyvät.

Lomamatkaa Emmi jo suunnittelee. Kuulostaa ihanalta. Multa jää Kreikan saaret näkemättä. Ukko kun on sitä mieltä, että kreikkalainen on kreikkalainen, vaikka voissa paistais:-) Syksyllä ollaan sitten menossa Turkkiin ja tuolla moku-puolella olikin ihan mukava pino siitä, mitä kannattaa ottaa huomioon. Vähän hirvittää pitkä auto/bussimatka miehen kotikulmille, mutta kai siitä selvitään. Haluan kuitenkin matkustaa, ennen kuin tarttee sen kummemmin miettiä vauvan ruokia.

Josta tulikin mieleen, että en ole koskaan syöttänyt esikoiselle velliä. En oikein koskaan hiffannut niitten tarkoitusta. Potut ja porkkanat syötiin lusikalla ja alkuun tissimaidolla höystettyinä. Eilen tuli mieleen, että pitäskö ostaa tutti. Siitä kun ei ole kuin kurjia muistoja, niin ei ole ennen eilistä välähdystä käynyt edes mielessä koko tutti.

Kyllä mullakin käy välillä mielessä, että entä jos kaikki ei menekään ok. Mies pelkää synnytystä vielä enemmän kuin minä, koska hänen esikoisensa syntyi viime hetkillä hätäsektiolla. Tuttavaperheestä oli juttua paikaillisessa ilmaisjakelulehdessä. He ovat aktiivisesti mukana kävyn toiminnassa, kun heidän keskimmäinen lapsensa menehtyi 4pv ikäisenä. Normaalin raskauden jälkeen todettiin vaikea sydänvika, josta lapsi ei sitten selvinnyt. Näitähän sitä sitten miettii viime metreillä..ja sitä, että oisko sittenkin pitänyt seulata jne..tiedätte.

Pari sanaa piti kirjoittaa;-) Nyt menen virittämään riippukeinun omppupuun katveeseen. Jos lojuis siinä sitten lopun päivää.

Vierailija
48/61 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pikkuisesta joka onkin jo aikas iso ainakin verrattuna meidän rääpäleeseen. Minulle myös tehtiin sektio ja ei meinannut silloin alkuun pojalle kelvata tissi. Sairaalassa oltiin kyllä ihmeen mukavia ja minua ei kyllä painostettu siihen hommaan. Kätilöt sanoivat että jos tuntuu siltä ettei onnistu niin sitten vaan pulloa kyllä vauva silläkin kasvaa:) Nyt tosin ei ole enää ongelmaa tuonkaan suhteen, poika syö tissiä ja nyt onkin opeteltavaa kun velliä pitäisi opetella pullosta syömään:) Tsemppiä vaan sinne teille!

Ullrikelle noista ovistikuista. Minä en miehelle puhunut mitään vaan ihan itsekseni tikuttelin. Meillä olisi tullut sellaiset paineet asiasta että mies olis voinut lyödä jäihin koko vauva projektin:)

Sonjaemmalle jaksamista viimeisiin hetkiin ja toivotaan että kaveri kääntyy itsekseen oikeaan asentoon kun on aika tulla pois sieltä lämpöisestä masusta:)

Meillä nukutaan!!!!! Nyt onkin ollut hieman hankalaa tuo nukkuminen päivällä. Aikaisemmin Poju nukkui sellaisia neljän tunnin päiväunia mutta nyt ei meinaa käydä nukkumaan ollenkaan. En usko että mahaa nyt niin kovasti vaivaa ettei syy siinäkään kokonaan voi olla lie hampaita jossain alkamassa tulla esiin?

mukavaa ja lämminta viikonloppua kaikille kultaisille!

T:Teti ja Poju

Vierailija
49/61 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh niin nyt kurvasin töistä kotiin ja ihanan loiva lasku työelämään kun on viikonloppu edessä.

Joku oli kysynyt miks olin saikulla niin ihan vaan alkuraskauden väsymyksen,kuvotuksen ja verenpaineen nousun vuoksi..

ja hoitotyöhän tunnetusti on aika rankkaa ja hektistä!

Närästää nytkin niin pirusti kun söin lounaaksi eines kanaviillokkia...noh renniet on käsiveskassa odottamassa !!

Senniina mä olen ihan kade tosta sun riippukeinussa makoilusta, tsempit viimeviikoille hyvin kaikki menee, usko pois !! ja ai niin jos haluat ja jaksat niin voit lisätä listalle mun l.aika on 22.11 !

Anille mukvaa Tukholman reissua !! Nautihan tytöporukalla matkaamisesta ja tärppionnea tuleville pelisessioille !!

Sonjaemmalla on varsinainen väkkärä masussa. ja ihan kohta h-hetki käsillä.. jos yhtään sua arveluttaa niin vaadi sektio, itse henkilökohtaisesti en sun tilanteessasi suostuisi kolmanteen käännökseen kun ei ole kadestakaan apua ollut !!

Ulrikelle toivottelen maalirikkaita pelisessioita ja toivottvasti finaaliin asti selviätte !!

Emmillä oli mukavia kesäsuunnitelmia..

Ani kiva kun olit silloin yhtenä aamuna mun aamukaffeseurana !!

Peltimetsuri mitkäs on fiilikset ?? Toivottvasti masikset alkaa olemaan takanapäin ja elo alkaa maistumaan kesämansikoille !! ( hahaa minä paraskin puhuja !! )

Laita jooko rv nimen perään niin sadaan seurailla tilannetta !!

Levinialle ja Hopelle halit !! Meilläkin alkaa olemaan kesä täällä, jos tänään ei olisi noin kova tuuli niin ois ihana hellepäivä !!

Pietu älä ole huolissasi liikkeistä ei niitä näillä viikolla välttämättä ihan päivittäin tunnu nm.samaa funtsaava !!

Mutkalalle onnea prinsessasta ja mukvaa vauva-arkea iltaähtösen kanssa !!

Minea toivotaan että saat nettiyhteyden pikapikaa kotosalla toimimaan ja pääset aktiivisesti tänne jutskailemaan !!

Nyt menen iltapäiväkaffelle takapihalle ja palailen myöhemmin !!

Mukavaa viikonloppua kaikille..

Isotikru+ tikrunpentu rv 15+1 jee !!

Vierailija
50/61 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista. Kyllä se vaan on ihmeellistä, että vauva on vihdoin tuossa.....

Olin itsekin huolissani vauvan liikkeistä odotusaikana, kun niitä ei meinannut alkaa tuntumaan ollenkaan, sitten vihdoin viikoilla 22 tai 23 aloin vasta tuntemaan heiveröisiä liikkeitä, ja vähän ajan päästä sitä jo toivoikin, että olisi hetken potkimatta... =) Vauva oli väärinpäin aivan viimeiseen iltaan asti ennen leikkausta, joten potkut tuntuivat sitten aivan alavatsalla ja rakon tuntumassa.... ei kivaa.

Ja onneksi siitä onnettomasta ihottumajupakasta ei sitten seurannut vauvalle minkäänlaisia ongelmia. Ostin nimittäin joulukuussa itselle kiinalaisen nojatuolin lahjaksi ja sain siitä aivan tajuttoman ihottuman selkään, jalkoihin, käsivarsiin, kämmeniin ja reisiin.... voitelin itseni useasti päivässä vahvoilla kortisonivoiteilla kutinan vuoksi. No, loppu hyvin, kaikki hyvin.

Tytteli nukkuu nyt ensimmäisiä päiväuniaan ulkona ja hyvin tuntuu uni maistuvan....

t. Tiina ja tytteli 11pv

Vierailija
51/61 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas aika vonkale se teidän iltatähtönen.

Itsellä alkaa TAAS piinaviikot. Irrotuspiikki pistetty ja mieskin jo kerran kellistetty. Vielä kun sais ainakin tänään tuon miehen innostumaan niin sais taas haaveilla parin viikon ajan. Kunnes paluu maan pinnalle jälleen koittaa.

Tänään koulusta etäpäivä. Ohjelmassa oli vain käynti työharjoittelupaikalla. Sen jälkeen olin ajatellut siivota,mut enpä taas saanut mitään aikaiseksi. Pian täytyy lähteä hakemaan neiti kotiin. Lupasin hakea kävellen koiran ja rattaiden kanssa. Illalla sitten uimahallille polskuttelemaan. Neitikin on lakannut pelkäämästä hysteerisenä vettä. Haluaa isin kanssa vesiliukimäkeen,uudestaan ja udestaa kiljuu jo ennen kuin ovat edes ehtineet alas asti edellisen liukunsa :-)

Jaaahas nyt tämä laiskamato lähtee muutaman kilsan käppäilylenkille

neitokasita hakemaan.

Vierailija
52/61 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni eilinen ilta aika pitkälle tämän päivän puolelle ja kyllä väsyttää.

Mutkala, isot onnittelut potrasta tytöstä.

Minea, onnea uuteen kotiin! Toivottavasti saatte nettiyhteyden pian kuntoon.

Mäkään en ole kummallekaan lapselle antanut velliä, ensin vihannes- ja hedelmäsoseita ja sitten puuroa. Nokkamukin käytön olen aloittanut kummankin kanssa samaan aikaan kuin kiinteiden maistelun ja kun imetin esikoista 8kk, niin tuttipulloa ei tarvittu ollenkaan.

Sonjaemma, mun molemmat lapset ovat syntyneet sektiolla ja kummankin kanssa maito nousi suurinpiirtein neljäntenä päivänä leikkauksesta ja imetys on sujunut alusta saakka tosi hyvin. Sektio ei siis välttämättä aiheuta imetysongelmia, maito nousi ehkä päivän myöhemmin kuin alatiesynnytyksen jälkeen ja lisämaitoa saivatkin kummatkin parina ekana päivänä.

Vierailija
53/61 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikainen viesti, että hengissä ollaan...

Silmät punaisina kun taas herkistelin lasten todistusten jaossa ja suvivirttä laulaessa.

Minealle onnea uuteen kotiin!

Ja Mutkalalle onnea vauvan syntymän johdosta!!

Luin kaikki kirjoitukset ja aika meni siinä, ei ennätä enempiä kirjoittelemaan. Lisää juhlia tiedossa, yo-juhlat + eräät toiset valmistumiskahvit tänään. Joten pitää mennä.

Itsellä kaikki ok, eilen jo olin neuvolassakin ja tänään rv10.

Ihana ilma ulkona, paha olo, mutta hyvä mieli.

wemppa

Vierailija
54/61 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pääsin jo sängystä ylös. Tämä olikin sitten toistaiseksi viimeinen laiska aamu. Nahkavekkari-esikoinen saapuu tänään kesäloman viettoon. Nyt kun ei ole koulua, niin täytyy yrittää vähän venyttää hänen iltojaan. Jos vaikka sais nukkua edes seiskaan. Äiti tulee maanantaina tuomaan ostamaansa tramboliinia. Jos se vaikka pitäisi poikaa toimessa osan päivää. Hänellä kun ei tässä niin kavereita ole, niin äidinhän se pitäisi hippasta tuossa juosta ja arvatkaa juoksenko metriäkään:-) Huomasitte varmaan, että äitini on tulossa jo toista kertaa käymään. Ei tainnut kovin pahat traumat jäädä tummasta vävypojasta..

Mitähän sitä puuhailisi tänään. Keli on komea, mutta huippaus meinaa estää pihatöitten tekemisen. Siis se kykystä ylös nouseminen, ei muuten. Ernestin vaatteita pitäis viikkailla ja siivoomista riittää aina. Eiköhän se päivä tästä mene. Mies joutui viikonlopuksi töihin ja se on tylsää:-(

Eipä tässä muuta. Palailen päivän mittaan.

Vierailija
55/61 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kanssa " wempat" tänään eli tyttöjen kevätjuhla sai itkun silmään. Kyllä nämä hormoonit yllätti minut tänään ihan täysin. Mies säikähti onko minulla jokin hullusti mutta minä vain niiskutin että nämä hormoonit... kai se normaalia on??

Ihana wemppa että sulla jo neuvolakin takana ja kohta lähestyy np-ultra,jokos tiedät ajan?

Senniina,ihana että äitisi on muuttanut mieltään vävypojasta. Aika tekee tehtävänsä ja aika outoa olisi ollutkin jos olisi pystynyt olemaan niin " kova" ettei olisi pitänyt yhteyttä tulevaan lapsenlapseen. Sinulla ja sonjaemmalla alkaa kohta päivät käymään vähiin,mukavaa saadaan uusia kultaisia vauvoja.

Muutamana päivänä olen tuntenut jo ihan selvät liikeet ja tänään on kutittanut masun sivustaa kun hiplaaja hiplaa. Kiitos teille kun rauhoititte mieltäni että tosiaan tässä vaiheessa ei liikkeet vielä kylkiluita katko;)

Töissäkin muutamat tietää ja lapset ovat naapureille ja luokkakavereille kertoneet joten salaisuus on mennyttä,toisaalta hyvä niin. Maanantaina on yksikköpalaveri jossa ajattelin kertoa että jos kaikki hyvin menee niin jään äippälomalle lokakuun alussa. Ei tarvitse turhaan minun varalle suunnitelmia ensi talveksi tehdä. Vointi on tosi hyvä,ruoka vähän tökkii eli tekee kaikkea raikasta ja vähärasvaista mieli ja juotava pitää olla kylmää.

Tytöt käyvät vähän väliä silittelemässä masua ja kuiskaavat illalla " vauvalle" hyvää yötä. Nuorempi antoi sille nimeksi pulla. Äitin masu on kuulema ihan pullan muotoinen. No minusta se vaihtaa muotoa vähän väliä. Viikossa siitä on tosiaan tullut ihan vauvamasu,ihanaa.

Mutta nyt iltapalalle ja nauttimaan kauniista lauantai-illasta. Nukkumatti saa tänä iltana odottaa...

-pietu- 16+4

Vierailija
56/61 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä pihahommien ja sängyn välissä ajattelin käydä tänne huikkaamassa uutisen: Täti tuli meille tänään odotettua aikaisemmin. Ed. km jälkeen piti ootella kuus viikkoa, mutta nyt riitti neljä, mikä on todella vähän mun normaalisti 32-35 päivän kierrolla. Olenkin hiukan ymmälläni, että mitäs tää nyt on. Kunnolla ei ees jälkivuoto ollut loppunut, kun jo runsastui ja selkeet kuukautiskivut jne. havaittavissa.

Noh, kai se on vaan hyvä, että täti tuli ja toivottavasti menee pian. Pitäsköhän ekaa kertaa mennä ostaan ovistikkuja, jos vaikka uudella raskaudella välttäis sen myoomaleikkauksen???

Jaahas, mies huhuilee soffalle viereen. Harvinaista herkkua tällä viikolla, kun herra on ollunna iltavuorossa ja vasta puolilta öin kotiin.

Pahoittelen, että jatkan tällä omanapaisella linjalla, mutta (seli seli) kiirettä pitää (niinkuin ei kaikilla...)

Hauskaa lauantai-iltaa ja hyvää pyhää!!!

t. Hobe

Vierailija
57/61 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan on ihan normaalia, että suvivirsi itkettää. Minä itkin kyllä viime vuonnakin, mutta silloin se oli niin lähellä myöhäistä keskenmenoa ja siksi liikutuin. Nyt sitten varmaan raskaushormonit teki tehtävänsä..

Kyllä tiedän np ajan. Varasin sen perjantaina ja aika on 18.6. Samalla menen seerumiseulaan. Tämän tarkempia tutkimuksia en tässä vaiheessa ole ajatellut, jos noista tulee kohonneet riskit, niin sitten mietimme tilannetta uudelleen. Kyllä sulla Pietu on jo komeat viikot, mutta perässä tullaan.

wemppa

Vierailija
58/61 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman raskauksiakin ja ihan kaikki muutkin asiat. Eilen illalla katselin romanttisen hömppäelokuvan nimeltään Holiday ja itkin silmät päästäni. Tyttären todistuksessa oli 2 kymppiä ja loput ysejä, kyllä voi äiti olla ylpeä, erityisesti matikan kymppi lämmittää mieltä.

Senniina, mukava juttu, että äitisi pehmenee, onneksi asiat yleensä aina suttaantuvat.

Näyttäisi tulevan meikäläisellä loistava lomasää :)

Vierailija
59/61 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauduttelen täällä italianpataa itselleni ja pikkupimuille kun on sellainen ruoka jota meillä ei isukki kuullema suuhunsa laita niin nyt sitten herkutellaan ( voin vaan kuvitella kuinka alkaa ruuan päälle närästämään, mutta Renniet on odottamassa )

Tänään olen vaan ollut ja lueskellut jo puoltoista kirjaa ja pyykkiä käyn välillä ripustelemassa ja koneeseen laittamassa.

Mua ainakin itketti siellä lasten kevätjuhlassa ne lasten esitykset ja se suvivirsi, tosin aina joka kevät se suvivirsi saa mut samalla tavalla liikuttumaan olin raskaana tai en.

Hiljaista on meidän pinossa, kaikki varmaan nauttivat ulkoilusta tälläisellä ihanalla ilmalla, minäkin kohta kunhan on ekaks syöty ;

Pikkupimut haluaisivat uima-altaan takapihalle taidan täyttää toiveen nyt kun sain eilen puutarhaletkunkin ostettua niin ei tarvii vettä enään ämpärillä selkävääränä kantaa !!

Palaamisiin !!

Isotikru

Vierailija
60/61 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tosiaan on täällä palstalla ymmärrettävistä syistä...Mekin ollaan oltu perheen kanssa melkein koko päivä ulkona pihatöitä tekemässä. Äsken käytiin koko porukka uimarannalla, mies ja isommat lapset kävivät eilen heittämässä talviturkit. Minä (vilukissa) en vielä tänäänkään uskaltautunut, vaikka tosin ei se mitään kylmää vettä enää ole (+18).

Toivottavasti ei tämän kuumemmaksi sää tule, tosin taitaa olla turha toive, eikös ne eilen lupailleet jopa +30 ensi viikoksi...? Itse pidän kyllä kesästä, mutta auringonpaahde ja kova helle ei ole mun juttu. Mutta en valita, toki en. Tuleepahan ilmalämpöpumpulle sisällä kesäkäyttöä, jos oikein kuumaksi menee (viilentää sisäilmaa).

++++++säteitä niitä toivoville. Minä vielä kesän ajan tyydyn vain haaveilemaan...

t.Menninkäinen