Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään olette olleet jonossa kiireettömään kaihileikkaukseen julkisella puolella?

Vierailija
02.09.2026 |

Minä olen ollut 7 kuukautta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa on, että suomalaiset joutuvat jonottamaan, tunnen useampia ukrainalaisia  ja he ovat päässeet heti hoitoon, osalla kaihi, jollakin glaukooma, karsastus jne, mutta tosi nopeasti. Samoin tiedän kolme joilla oikaistiin jalan luita ja ilman jonotusta.

Täysin sairasta ja moraalitonta kyllä.

Vierailija
22/25 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen yksityiselle, valitsin itse päivämäärän, ajan olisi saanut kahden päivän päähän lääkärikäynnistä aikaisimmillaan. 

Eikä maksanut mitään?

Ei ihmisillä ole varaa maksaa tuhansia kaihileikkauksista.

Ei olekaan. Esim. Mehiläisellä kaihileikkaus maksaa melkein kaksi tonnia per silmä, julkisella puolella pelkkä päiväsairaalamaksu + poliklinikkamaksut aiemmista lääkärikäynneistä + jälkitarkastus yksityisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
one
23/25 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain peruutusajan n. 6kk. kuluttua. Sitten ihan sama juttu jälkikaihi leikkauksessa. Mutta... jotain häikkää vieläkin on näkökentässä?

Vierailija
24/25 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonon pituudet vaihtelee suuresti eri hyvinvointialueilla.

Vierailija
25/25 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan rehellisiä vastauksia. Kuinka pitkät jonot on kiireettömään kaihileikkaukseen julkisella puolella.

No hoitotakuunhan pitäisi olla 6 kk. Itselläni tilanne että pitää pian mennä kaihileikkaukseen. Julkiselle ei kuitenkaan pääse ennen kuin lääkäri on todennut näön niin heikoksi ettei autolla saa enää ajaa, enkä ala odottamaan puolta vuotta etten voisi autolla ajaa. Menen yksityiselle heti kun koen etten enää näe kunnolla ajaa. Nyt minulla on silmälasit käytössä siihen asti kunnes leikkaukseen menen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän