Hei, te lihavat. Uskokaa nyt, että yksikään lääke ei lihota. Lääketabletissa ei ole kaloreita. 💊🍔🍕🍟🥤🍫🍪 T. lääkityksellä ollut
Olen itsekin syönyt mielialalääkettä, joka saa monet sitä syövät lihottamaan itsensä. Minulle lääkäri sanoi, että lääkityksen aikana ei tule syödä eikä juoda yhtään enempää kaloreita kuin on tarpeen. Hän sanoi, että moni hänen potilaistaan on lihottanut itsensä kyseisen lääkityksen aikana.
Siksi söin lääkityksenkin aikana niin kuin ennenkin ja varmuuden vuoksi lisäsin liikkumista hieman.
En siis lihottanut itseäni vaan päinvastoin pudotin painoani kolme kiloa. Tämä nosti kuntoani ja innostuin liikkumaan ja aloin harrastamaan juoksua ja hiihtoa. Liekö tämä syynä sille, että mielenterveyteni parani ja lääkitys voitiin purkaa. 🙂
Tuntuu, että nykyään ei uskalleta katsoa peiliin itsensä lihottamisessa, vaan syytetään lääkettä, sairautta, pimeyttä, kaamosta, kylmyyttä, raskautta, vauva-aikaa, kiirettä, strersiä ja ties mitä itsensä lihottaneet keksivätkään.
Että kyllä se itsensä lihottaminen on oma vika. Kaikki lihovat, jos saavat energiaa enemmän kuin kuluttavat. Kaikki laihtuvat, jos kuluttaa energiaa enemmän kuin saa sitä. Näin se vain on.
Kommentit (5)
En ole ollut lääkityksellä, mutta tiedän jo koulutukseni perusteella, että jotkut lääkkeet vaikuttavat hormonien tuotantoon ja sitä kautta on mahdollista että lääkkeiden syönti johtaa lihomiseen, vaikkei niissä ylimääräisiä kaloreita olekaan. Lihominen on yksilöllistä, toiset lihoo, toiset jopa laihtuu tai lääkkeellä ei ole mitään vaikutusta painoon. Pidä siis suusi kiinni kun et asiaa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Monet lääkkeet vaikuttavat aineenvaihduntaan ja sitä kautta painoon. Esimerkiksi Ketipinor hidastaa aineenvaihduntaa. Tällöin samalla ruokavaliolla lihoo kun tuota lääkettä käyttää.
Mainittakoon, että itse olen kokoa 38.
Ja samalla lisäävät ruokahalua. Kiva kombo.
Vierailija kirjoitti:
Monet lääkkeet vaikuttavat aineenvaihduntaan ja sitä kautta painoon. Esimerkiksi Ketipinor hidastaa aineenvaihduntaa. Tällöin samalla ruokavaliolla lihoo kun tuota lääkettä käyttää.
Olen syönyt ketipinor lääkettä useita vuosia . Paino pysynyt kokoajan samana noin 85 kiloa +- 2 kg
Syön muuten säännöllisesti , joskus mätän herkkuja ( harvoin ) . Salia noin 4-kertaa viikkoon ja pari lenkkiä.
Mies 64v .
En nyt ymmärrä , mikä tässä lääkkeessä sitten lihottaa.
Kyllä se on se , mitä jääkaapista ja kaapista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon, että itse olen kokoa 38.Olen syönyt ketipinor lääkettä useita vuosia . Paino pysynyt kokoajan samana noin 85 kiloa +- 2 kg
Syön muuten säännöllisesti , joskus mätän herkkuja ( harvoin ) . Salia noin 4-kertaa viikkoon ja pari lenkkiä.
Mies 64v .
En nyt ymmärrä , mikä tässä lääkkeessä sitten lihottaa.
Kyllä se on se , mitä jääkaapista ja kaapista löytyy.
Varmasti kiinni lähtötilanteesta tuo vaikutus. Ja alkuperäisestä painosta. 80-kiloiselle miehelle ja 50-kiloiselle naiselle sama mg-määrä samaa lääkettä aiheuttaa erilaisen lopputuloksen.
Kai olet kuullut sivuoireista? Jotkut saavat niitä, jotkut ei. Sinulle tuo lääke sattui sopimaan eikä se hidastanut aineenvaihduntaan, kerryttänyt nestettä tai aiheuttanut loputonta ruokahalua.
Tule ap uudelleen avautumaan kun olet joutunut käyttämään vuosia kortisonia. Terveisin 6 vuotta kortisonia syönyt ja nyt siitä eroon päässyt ja paino putosi 24kg kertarysäyksellä.
Prednisolon 20mg niin jos siihen taipumus kaikki neste mitä juot jää kehoon. Nesteenpoisto lääkitys auttaa jonkun verran. Paino nousi 35kg 2kk aikana. Kun lopetin niin 3 viikossa lähti 37kg
Krampit oli helvetistä siinä samalla. Minulla oli hyvä tuuri kun ei tullut hiilarihimoa mikä ihan tavallinen sivuvaikutus.
Tutulla nousi verensokeri sairaala lukemiin vaikka paino ei noussut. Oli 60kg ja joutui silti monipistoshoitoon ja Ozenbicille.
Liekö ollut plaseboa se sun lääkehyöty. Sitä sattuu. Pääasia että asiat ovat nyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Silloin tietenkin muutetaan syömisiä eikä eletä kuvitelmassa, että lääke lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut lääkityksellä, mutta tiedän jo koulutukseni perusteella, että jotkut lääkkeet vaikuttavat hormonien tuotantoon ja sitä kautta on mahdollista että lääkkeiden syönti johtaa lihomiseen, vaikkei niissä ylimääräisiä kaloreita olekaan. Lihominen on yksilöllistä, toiset lihoo, toiset jopa laihtuu tai lääkkeellä ei ole mitään vaikutusta painoon. Pidä siis suusi kiinni kun et asiaa ymmärrä.
No, no eipäs käsketä toisia pitämään suutaan kiinni. Varsinkin kun oma ymmärryksesi on tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon, että itse olen kokoa 38.Silloin tietenkin muutetaan syömisiä eikä eletä kuvitelmassa, että lääke lihottaa.
Lääke muuttaa aineenvaihduntaa. Aineenvaihdunta määrittää painon.
Vierailija kirjoitti:
Tule ap uudelleen avautumaan kun olet joutunut käyttämään vuosia kortisonia. Terveisin 6 vuotta kortisonia syönyt ja nyt siitä eroon päässyt ja paino putosi 24kg kertarysäyksellä.
Kortisoni kerää kehoon nestettä, se nostaa painoa tietenkin. Mutta ei se rasvaa kerrytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon, että itse olen kokoa 38.Silloin tietenkin muutetaan syömisiä eikä eletä kuvitelmassa, että lääke lihottaa.
Ei suinkaan, vaan syöty ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan, vaan syöty ruoka.
Sekin. Aineenvaihdunnan hidastuminen nostaa painoa. Tutki vaikka ihmisen ikääntymistä; ikääntyessä helposti lihoo, koska aineenvaihdunta hidastuu.