Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut puoli vuotta työttömänä. Haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
02.09.2026 |

Vastaan kysymyksiin hetken aikaa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä tukia voisi pienentää lisää?

Vierailija
42/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä ne rahat siellä rakennusalalla käärii, kun uudet asunnot on aivan hemmetin kalliita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä tukia voisi pienentää lisää?

Voinko muuttaa sitten teille asumaan ja syömään? Nälkään on ikävä kuolla.

Vierailija
44/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä ne rahat siellä rakennusalalla käärii, kun uudet asunnot on aivan hemmetin kalliita?

Osakkeenomistajat.

Vierailija
45/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaat, työllistytkö mystisesti juuri ansiosidonnaisen loppumista edeltävässä kuussa? 

En usko, koska ei ole oman alan työpaikkoja tarjolla eikä haku muihin töihin tuota tuloksia. Pidän aika todennäköisenä sitä, että oma ura oli tässä. Toimeentulon kannalta surkea tilanne.

Ehkä sitten tilanne paranisi, kunhan keksisi mitä alkaisi opiskella. Mietityttää vain riittääkö ylipäätään henkinen kantti esimerkiksi hoitoalalle.

Hyvin samat ajatukset itsellä. Jään luultavasti työttömäksi määräaikaisen loppuessa ja vähän sellaiset tunnelmat että oma työura ainakin tässä ammatissa taisi olla siinä. Ja alanvaihto taas vaikuttaa olevan nykyään lähes mahdotonta. On korkeat ensikertalaiskiintiöt eikä työkkäri pääsääntöisesti katso mitään opiskelusuunnitelmia hyvällä. N43

Vierailija
46/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko piiloutunut asuntoon, verhot kiinni? Minä ainaki olen. 

Vierailija
47/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko piiloutunut asuntoon, verhot kiinni? Minä ainaki olen. 

En. Kotityöt vievät paljon aikaa, mutta joka päivä yritän päästä poistumaan kotoa.

Vierailija
48/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaat, työllistytkö mystisesti juuri ansiosidonnaisen loppumista edeltävässä kuussa? 

En usko, koska ei ole oman alan työpaikkoja tarjolla eikä haku muihin töihin tuota tuloksia. Pidän aika todennäköisenä sitä, että oma ura oli tässä. Toimeentulon kannalta surkea tilanne.

Ehkä sitten tilanne paranisi, kunhan keksisi mitä alkaisi opiskella. Mietityttää vain riittääkö ylipäätään henkinen kantti esimerkiksi hoitoalalle.

Hyvin samat ajatukset itsellä. Jään luultavasti työttömäksi määräaikaisen loppuessa ja vähän sellaiset tunnelmat että oma työura ainakin tässä ammatissa taisi olla siinä. Ja alanvaihto taas vaikuttaa olevan nykyään lähes mahdotonta. On korkeat ensikertalaiskiintiöt eikä työkkäri pääsääntöisesti katso mitään opiskelusuunnitelmia hyvällä. N43

Samanlaiset ajatukset. Mietin jossain vaiheessa kannattaisiko hakea oikeustieteelliseen, mutta siellä valmistuvien tehtävät taitaa nykyään etenevissä määrin hoitaa tekoäly.

Vierailija
49/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muistanut tehdä kuukausuttain ne neljä pakollista työpaikkahakemusta?

Vierailija
50/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsekin joskus pitänyt ns pitkän kesäloman kun vaihtanut työpaikkaa mutta nykyisessä tilanteessa en välttämättä lähtis

Vierailija
51/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? Minkä ikäinen?

Vierailija
52/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muistanut tehdä kuukausuttain ne neljä pakollista työpaikkahakemusta?

Minulla on alennettu työnhakuvelvoite, kun paikkoja on niin vähän. Piti kolmena kuukautena hakea kahta paikkaa kuukaudessa. Sen sain helposti täytettyä ja raportoitua.

Osa hakemistani paikoista oli niin kaukaa että olin jopa hiukan helpottunut ettei töitä tarjottu, kun en millään olisi pystynyt päivittäin käymään siellä.

Uutta työnhakuvelvoitetta ei ole vielä asetettu.

Vierailija
53/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen? Minkä ikäinen?

Nelikymppinen nainen.

Vierailija
54/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itsekin joskus pitänyt ns pitkän kesäloman kun vaihtanut työpaikkaa mutta nykyisessä tilanteessa en välttämättä lähtis

Minä en ole koskaan aikuisiällä ollut näin pitkään ilman töitä tai opintoja muuten kuin perhesyistä.

Pitkittynyt työttömyys on minulle uutta. Aiemmin olen ollut työttömänä pari lyhyempää jaksoa määräaikaisuuksien välissä. Silloin oli kuitenkin paikkoja joita hakea, nyt ei niitä ole.

Vierailija
55/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri maksanut kämpän, eikä ollut velkaa mökistä eikä autosta kun tuli potkut.

Ansiosidonnainen oli melkein 2 tonnia ja vastaike 150e/kk ja kaikki kulut noin 500e/kk.

Säästöjäkin oli aika hyvin ja siinä sitten vuoden vietin oikein luxus-tason lomaa, että ihan paras vuosi mitä olen aikuisena elänyt.

Vierailija
56/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri maksanut kämpän, eikä ollut velkaa mökistä eikä autosta kun tuli potkut.

Ansiosidonnainen oli melkein 2 tonnia ja vastaike 150e/kk ja kaikki kulut noin 500e/kk.

Säästöjäkin oli aika hyvin ja siinä sitten vuoden vietin oikein luxus-tason lomaa, että ihan paras vuosi mitä olen aikuisena elänyt.

Eikö sinua stressannut miten löydät seuraavan työpaikan? Minua ainakin pelottaa se, ettei vain mitään löydy ja sitten olen jatkossa ihan pa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi