Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. 1. Kor. 1:18.

Vierailija
31.08.2026 |

Siis näin. Ymmärrätkö tämän?

Tätä ei voi toistaa liian usein tälläkään palstalla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tunnut olevan siellä kadotuksessasi sen mielenterveysongelmasi kanssa jo. Toivottavasti hoitokontaktisi on kunnossa, että saat lääkityksen kohdilleen ja kenties lepopaikan osastolta hetkeksi. 

Vierailija
2/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan voi toistaa liian usein. Olen uskossa itsekin mutten silti jaksa kuunnella uskonnollista jahkaamista, puhumattakaan että itse saarnaisin muille. Uskonto on yksityisasia ja Jumalan ja ihmisyksilön välinen asia, jätä siis toisin uskovat (ja uskonnottomat) rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielistä ja pelokasta samaan aikaan. Tarvitsetko jatkuvaa itsesuggestiota uskoaksesi pelastumiseesi? Epäilys kalvaa kuitenkin kun tällaista tarvitset?

Vierailija
4/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausunto, jossa Allah sanoo: ’Seuratkaa minua [profeettaa ‎] ja Allah tulee rakastamaan teitä.’(3:31) tuo esille sen, että mahtavimmista asioista on Allahin rakkaus. Tämä on mahtavin ja tärkein asia uskovaiselle. Se on kaiken hedelmä ja [tärkein] tavoite [saavuttaa]. Ei [vain] se, että sinä rakastat Allahia, sillä jokainen ihminen voi sanoa rakastavansa Allahia ja ulkoisesti se voi näyttää siltä. Silti hänen sydämessän voi olla jotain pielessä, joka ei saavuta sitä, että Allah tulee rakastamaan häntä. Joten hän [tämä henkilö] tulee jäämään kyvyttömäksi saavuttaa hedelmän [Allahin rakkauden]. Uskovaisen suurin tavoite on saavuttaa Allahin rakkaus.

Allah on ilmoittanut meille myös erikseen yksittäisiä ominaisuuksia, joiden kantajia Hän rakastaa, kuten:

• ”Niitä, jotka tekevät hyvää” [2:195]

• ”Niitä, jotka ovat oikeudenmukaisia” [5:42]

• ”Niitä, jotka ovat kärsivällisiä” [3:146]

• ”Niitä, jotka luottavat Häneen” [3:159]

• ”Niitä, jotka katuvat.” [2:222]

• ”Niitä, jotka puhdistavat itseään.” [2:222]

Vierailija
5/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen.

Vierailija
6/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vapauduin kaikesta uskontoon ja uskoon liittyvästä ja olen onnellinen ateisti

Vierailija
7/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan voi toistaa liian usein. Olen uskossa itsekin mutten silti jaksa kuunnella uskonnollista jahkaamista, puhumattakaan että itse saarnaisin muille. Uskonto on yksityisasia ja Jumalan ja ihmisyksilön välinen asia, jätä siis toisin uskovat (ja uskonnottomat) rauhaan.

Juuri näin. Jos joku tuputtaa uskoaan, heti nousee vastarinta. Mistä sitä etukäteen tietää mihin joutuu/pääsee? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi