Huomiset läksyt tekemättä, teini mököttää huoneessaan
Ei osaa tehdä niitä mutta ei halua apua, ensin huusi kurkku suorana ja nyt mököttää huoneessaan kun takavarikoin puhelimen ja pleikan virtajohdon. Ihana kun koulu taas alkoi, tätä olikin jo kesälomalla ikävä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pakotat tekemään vaikeat läksyt ja otat pelit pois. Jos yhtenä päivänä ei maistu läksyt anna olla. Mun lapsi ei tee koskaan läksyjä, mutta menee kuitenkin kouluun. Se on pienempi paha verrattuna siihen kun jotkut teinit kieltäytyy menemästä kouluun kokonaan. Varo ettet nyt aiheuta pahempaa tilannetta.
Miksi nykyvanhemmat ovat niin voimattomia lastensa suhteen? Viime vuosisadalla ei olisi tullut kuuloonkaan, että joku olisi voinut vaan jättää menemättä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pakotat tekemään vaikeat läksyt ja otat pelit pois. Jos yhtenä päivänä ei maistu läksyt anna olla. Mun lapsi ei tee koskaan läksyjä, mutta menee kuitenkin kouluun. Se on pienempi paha verrattuna siihen kun jotkut teinit kieltäytyy menemästä kouluun kokonaan. Varo ettet nyt aiheuta pahempaa tilannetta.
Oikeasti. Ei tarvitse ihmetellä mikseivät lapset opi mitään, kun vanhemmat eivät vaadi mitään. Sun tehtävä on vaikka kantaa se ipana kouluun niska-perse-otteella. Ja sinun tehtävä on huolehtia, että kotiläksyt on tehty. Kaikista ei näköjään ole vanhemmiksi.
Lapsen moka se on. Kyllä minä vanhempana kysyn onko läksyt tehty ja (koulun) läppäri ladattuna. Silti se on lapsen vastuulla itse muistaa katsoa, onko jotain tekemättä. Meillä on tapana, että läksyt tehdään heti kun niitä tulee. Jollei saa tehtyä, laittaa itse itselleen muistutuksen. Aiempina vuosina minä jätin lapun pöydälle. Nyt on isompi, niin kanta itse vähitellen enemmän vastuuta.