Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hankkisin parisuhteen?

Vierailija
30.08.2026 |

Olen tässä miettinyt jo teinistä asti että mikä motivoisi parisuhteen hankkimiseen. En ole vielä keksinyt mitään vaikka olen kohta 30 vuotias. Kertokaas te jotka olette parisuhteessa tai haluaisitte olla että miksi halusitte/haluatte suhteen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin naisena parisuhteesta on ollut lähinnä haittaa, etenkin sitten kun muutetaan yhteen. Yhtäkkiä sinun oletetaan olevan joku ilmainen siivoaa, kokki, sihteeri ja h...a. Kaikki kuitenkin pitää maksaa puoliksi, vaikka vain nainen tekee kotona työt.

Oikeasti miehet ovat niitä gold diggereitä.

Vierailija
2/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin naisena parisuhteesta on ollut lähinnä haittaa, etenkin sitten kun muutetaan yhteen. Yhtäkkiä sinun oletetaan olevan joku ilmainen siivoaa, kokki, sihteeri ja h...a. Kaikki kuitenkin pitää maksaa puoliksi, vaikka vain nainen tekee kotona työt.

Tämä. Olihan se ensimmäiset 3kk ihanaa, kun oltiin ihastuneita ja mieskin panosti, seksiinkin. Sen jälkeen alkoi tulla lähinnä vaatimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin vanhempieni pakkomielteen vuoksi. Eivät osanneet olla yksin. Sitten kun aloin miettimään mitä itse oikeastaan haluan ja mistä pidän, niin parisuhde ei lukeudu näihin asioihin eikä keskimääräisen miehen seura ylipäätään.

Vierailija
4/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan parisuhteen, koska kaipaan rakkautta, läheisyyttä ja kumppanuutta. Jos et sinä keksi yhtäkään asiaa, jota suhteelta kaipaisit, eihän sitä silloin tietenkään ole mikään pakko haluta.

Vierailija
5/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä kyllä yhtäkään suhdetta tiedä, missä mies ei tekisi kotitöitä. Usein jopa niin, että tekee enemmän ja nainen ulisee, kun joutuu pyykkäämään, vaikka mies ulkoiluttaa terapiakoiraa 90% ajasta. Tuo on sellainen ikuinen vanhojen piikojen myytti. Luuletko että sinkkumiehet haalivat äitinsä tai naispuoliset kaverit pyykkäämään ja siivoamaan heille? 

Vierailija
6/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen pääsääntöisesti erillään, tekemiset yhdessä. Tai sitten iso omakotitalo. Olen mies, jos sillä on merkitystä. 

Vierailija
7/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan harrastaa hyvää seksiä joka päivä, tarvitsen siihen myös tunnesiteen. Halusin myös lapsia ja heille 2 vanhempaa.

N34

Vierailija
8/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä kyllä yhtäkään suhdetta tiedä, missä mies ei tekisi kotitöitä. Usein jopa niin, että tekee enemmän ja nainen ulisee, kun joutuu pyykkäämään, vaikka mies ulkoiluttaa terapiakoiraa 90% ajasta. Tuo on sellainen ikuinen vanhojen piikojen myytti. Luuletko että sinkkumiehet haalivat äitinsä tai naispuoliset kaverit pyykkäämään ja siivoamaan heille? 

Homma toimii selkeiten niin, kun kaikilla on oma koti ja sitten tavataan vain jos oikeasti tuntuu siltä ja haluaa viettää toisen kanssa laatuaikaa. Jännästi en ole miestä kymmeneen vuoteen kaivannut kun järjestely on ollut tämä. 

Vierailija
9/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuminen pääsääntöisesti erillään, tekemiset yhdessä. Tai sitten iso omakotitalo. Olen mies, jos sillä on merkitystä. 

Hyvä alku, harmi vaan etteivät miehet tee mitään sellaista mikä minua kiinnostaisi joten saat myös harrastaa ja tehdä miesseurassa.

Vierailija
10/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan parisuhteen, koska kaipaan rakkautta, läheisyyttä ja kumppanuutta. Jos et sinä keksi yhtäkään asiaa, jota suhteelta kaipaisit, eihän sitä silloin tietenkään ole mikään pakko haluta.

Nämä eivät toteudu miessuhteissa. Oikeastaan vain jumala on tuonut elämääni pysyvää rakkautta ja kumppanuutta. Läheisyyttä eli koskettelua en kaipaa vaan pidän sitä vahingollisena, varsinkin jos se toteutuu ihmisen kanssa, joka ei ole itselle muilla tavoin hyväksi. Äidin ja lapsen välillä läheisyys on luonnollista, mutta sekin vähenevää, sillä lapsen kuuluu kasvaa eriytymään äidistään enenevissä määrin.

Vierailija
11/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin lapsia, niin sitä varten ajattelin että tarvitsen parisuhteen. Sittemmin erosin siitä 20 vuotta kestäneestä liitosta enkä sen jälkeen ole keksinyt yhtään syytä, miksi aloittaisin toisen suhteen. Olen vapaa tekemään, mitä haluan, 24/7. Minkä ihmeen takia luopuisin siitä vapaudesta.

Vierailija
12/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä alku, harmi vaan etteivät miehet tee mitään sellaista mikä minua kiinnostaisi joten saat myös harrastaa ja tehdä miesseurassa.

Kertoo aika paljon ajatusmaailmastasi, kun sanot ettei yksikään mies tee mitään sellaista, joka kiinnostaisi sinua. Todennäköisesti monikin tekee, mutta et pidä miehistä, koska torjunta tjsp. Ei siinä, että yksikään mies mitään sinussa menettäisi, havainto vaan :D 

Vierailija
13/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä eivät toteudu miessuhteissa. Oikeastaan vain jumala on tuonut elämääni pysyvää rakkautta ja kumppanuutta. Läheisyyttä eli koskettelua en kaipaa vaan pidän sitä vahingollisena, varsinkin jos se toteutuu ihmisen kanssa, joka ei ole itselle muilla tavoin hyväksi. Äidin ja lapsen välillä läheisyys on luonnollista, mutta sekin vähenevää, sillä lapsen kuuluu kasvaa eriytymään äidistään enenevissä määrin.

Minä olen tuntenut myös hyviä, rakastavia miehiä. Toivottavasti vielä löydän sellaisen "omaksikin".

Vierailija
14/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin perustaa perheen. Nyt kun se on perustettu ja erottu, niin nyt onkin vaikeampi keksiä syytä. m50

Vierailija
15/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan halunnut parisuhdetta, pelkäsin vapauden menetystä, enkä osannut olla lähellä luonnollisesti. Mutta tapasin ihmisen, jonka kanssa halusin olla. Ja jonka toivoin haluavan olla minun kanssani. Alku oli vaikeaa ja välillä tuntuikin, ettei minua ole "tehty" parisuhteeseen, mutta kun lapset muuttivat elämän ja arvomaailman muutenkin täysin, terveemmäksi, niin jo vain alkoi myös arjen kumppani ja vastuunjakaja olla suuressa arvossa. Pitkä työ ollaan tehty ja yhdessä elämän myrskyistä vaihtelevasti selvitty, mutta nykyään tämä ihminen on minun pitkäaikainen elämänkumppanini, paras ystäväni ja ainoa ihminen, jonka koen tuntevan minut oikeasti jokseenkin persoonana. Viihdymme yhdessä, pelaamme, urheilemme, ulkoilemme. Hoidamme talo- ja perhe"projekteja", nautimme läheisyydestä ja keskusteluista ja siitä että kun on paljon hommaa ja illalla väsynyt, saa vain kaatua sänkyyn ja alkaa kuorsata selittämättä mitään. Olemme tässä elämässä yhdessä, emme yksin, tämän vuoksi olisin hyvinkin parisuhdetta voinut toivoa, jos olisin tiennyt millainen siitä kehittyy. Arvo ja tieto suhteen lujuudesta syntyy tietysti vain ajan myötä, elämän testissä, joten tuoreessa parisuhteessa samaa kokemusvarmuutta, aitoa luottamusta toisen ihmisen toimintaan ei oikein voi olla.

Vierailija
16/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon ajatusmaailmastasi, kun sanot ettei yksikään mies tee mitään sellaista, joka kiinnostaisi sinua. Todennäköisesti monikin tekee, mutta et pidä miehistä, koska torjunta tjsp. Ei siinä, että yksikään mies mitään sinussa menettäisi, havainto vaan :D 

Käytän kyllä miesten tuottamia palveluita, esim. talo, infrastrutkuuri, tietokone, ohjelmisto. Mutta en ole kiinnostunut jakamaan kokemustani miehen kanssa, se ei yleensä paranna sitä vaan päin vastoin. Lapsuuteni miehet ovat olleet erittäin aktiivisia ja meneviä, ja jatkuvasti vieneet minua paikkoihin. Nykymiesten vätysmäisyys ei liikuta minua mihinkään. En koe tätä itselleni millään tasolla menetyksenä. Nautin elämästä näin. Jos joku mies saa houkuteltua minut johonkin matkaansa niin sitten se on niin, jos ei niin ei. Elämä on.

Vierailija
17/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin sekä seksiä että lapsia. Uskovaisena pitää mennä naimisiin että on seksiä, enkä haluaisi lapsiakaan ilman miestä. Ei siis kyllä vain parisuhteelle, vaan avioliitolle.

Ja tämä on oma vastaukseni ja totuuteni, eikä alapeukut asiaa muuksi muuta.

18/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ainut motivaattori. Ei oo koskaan ollu mitään tarvetta parisuhteelle, ennenku löytyi rakkaus 🥰 

Vierailija
19/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin sekä seksiä että lapsia. Uskovaisena pitää mennä naimisiin että on seksiä, enkä haluaisi lapsiakaan ilman miestä. Ei siis kyllä vain parisuhteelle, vaan avioliitolle.

Ja tämä on oma vastaukseni ja totuuteni, eikä alapeukut asiaa muuksi muuta.

Avioliitto on hieno instituutio, mutta se ei voi perustua lihalliselle himolle. Se on seksuaalista hyväksikäyttöä. 

Vierailija
20/30 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kyllä miesten tuottamia palveluita, esim. talo, infrastrutkuuri, tietokone, ohjelmisto. Mutta en ole kiinnostunut jakamaan kokemustani miehen kanssa, se ei yleensä paranna sitä vaan päin vastoin. Lapsuuteni miehet ovat olleet erittäin aktiivisia ja meneviä, ja jatkuvasti vieneet minua paikkoihin. Nykymiesten vätysmäisyys ei liikuta minua mihinkään. En koe tätä itselleni millään tasolla menetyksenä. Nautin elämästä näin. Jos joku mies saa houkuteltua minut johonkin matkaansa niin sitten se on niin, jos ei niin ei. Elämä on.

Ah, eli olet harmissasi siitä, että miehet eivät lähesty, kun sehän naisen perusoikeus, saada huomiota ja lähestymisiä miehiltä. Gotcha. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä