Jos muutan pois yhteisestä kodista, niin
pitääkö mun maksaa se mun puolikas miehelle pois? Etten enää niinkuin omistaisi sitä, koska en asukaan siinä
Kommentit (21)
Sinä keskustelet asian miehesi kanssa.
Riippuu ihan siitä, miten teidän omistussuhde menee. Omistatko talosta puolet?
Ja ei, sinä et maksa vaan miehen pitää maksaa sulle se puolikas jos haluaa talon itselleen.
Tai sitten myytte talon ja jaatte rahat - jos siis omistatte sen puoliksi.
Ei tartte. Jos puolikas on sinun nimissäsi, niin voit sen vaikka myydä. Käytännössä menee yleensä niin että miehesi maksaa sinulle markkinahinnan siitä puolikkaasta.
Siis omistan joo puolet. Mutta jos lähden siitä enkä asu siinä, niin eikö mies saa sillon koko talon? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte. Jos puolikas on sinun nimissäsi, niin voit sen vaikka myydä. Käytännössä menee yleensä niin että miehesi maksaa sinulle markkinahinnan siitä puolikkaasta.
Mutta kukaan ulkopuolinen ei osta puolikasta asunnosta.
Mutta jos en asu enää talossa, niin pitääkö mun maksaa se mun puolikas ja mies saa talon? Ap
Jos ei mies osta osuuttasi, niin talo menee myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos en asu enää talossa, niin pitääkö mun maksaa se mun puolikas ja mies saa talon? Ap
Mitä meinaat ? Onko talo vielä maksamatta ja sinun nimi lainassa? Jos on niin maksat
Ääliöäijä taas naista esittämässä. Keksi parempaa, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaistettuna miehen pitää ostaa sinun osuutesi. Jos velkaa on niin se voi vaikeuttaa asiaa. Niin kauan kuitenkin kun omistat osuuden talosta, niin kauan olet myös velvollinen huolehtimaan sen kustannuksista ellei mies suostu johonkin muuhun.
Että voi olla pöljä.Jos omistat jotain ja joku toinen ottaa tavaran omakseen hän TIETYSTI MAKSAA SIITÄ.
Ethän sinä vaikk autoasikaan anna kenellekään ilman ,että maksaa siitä.
Vai luuletko ap , että sinun pitää maksaa siitä ,että joku ottaa omakseen sun omaisuutta-HALOO!
Ei kun mies maksaa sulle. Mies saa asunnon.
Horolle mitään maksella. Jos haluaa lähteä niin lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Siis omistan joo puolet. Mutta jos lähden siitä enkä asu siinä, niin eikö mies saa sillon koko talon? Ap
Aiot siis antaa oman, rahanarvoisen puolikkaasi miehelle noin vain ilmaiseksi? Hulluko olet? Hän voi lunastaa ostamalla sinun puolikkaasi jolloin sinä et omista enää mitään ja hän omistaa talon kokonaan. Saat siis häneltä rahaa puolikastasi vastaan.
Ajattelitko että eron jälkeenkin voit vain tulla sinne käymään?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, miten teidän omistussuhde menee. Omistatko talosta puolet?
Ja ei, sinä et maksa vaan miehen pitää maksaa sulle se puolikas jos haluaa talon itselleen.
Tai sitten myytte talon ja jaatte rahat - jos siis omistatte sen puoliksi.
Toki kumpikin maksaa omasta puolikkaastaan mahdollisen velkaosuutensa jos sellaista on vielä jäljellä.
Pitää.