Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömissä on erittäin paljon sairaita

Vierailija
29.08.2026 |

Joten älkää sotkeko näitä ihmisiä jotka kuuluisi sairaseläkkeelle -näihin teidän mielestä laiskoihin työttömiin.

Tehkää toki testi. Irtisanoudu töistäsi ja katso kuinka helposti löytyy uusi työpaikka. Ehkäpä siinä tän päivän totuus aukeaa tyhmemmällekin jankuttajalle.

Ei niihin töihin niin vaan mennä.

Varsinkaan sairaat jotka hyvä kun pääsee kävelemään..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten he hakevat sairauslomaa ja sen jälkeen kuntoutustukea, eli he eivät ole työttömiä.

Niinhän he tekevätkin, ja hakemukset hylätään. Kyllä kaikkien pitäisi jo nykyisen uutisoinnin jälkeen olla perillä tästä. 

Ei hylätä jos on oikeasti sairas.

Olet väärässä 

Itse sain pelkällä unettomuudella sairauspäivärahan.                    

Vierailija
22/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi, sairausloman aikana on oltava työkkärin listoilla. Olit sairas ja kykenevä työhön tai et.

Jos henkilö saa sairauspäivärahaa, hänen ei tarvitse olla työnhakijana saadakseen sairauspäivärahaa.

Kela ei välttämättä myönnä sairaus päivärahaa vaikka olisi mikä tahansa lääkärintodistus silloin kun oot työtön. Työtön kun ei Kelan mielestä voi olla sairas.

Totta kai myönnetään, jos on oikeasti sairas.

No ei todellakaan myönnetä. Miksi julistat itsevarmana väärää tietoa asiasta, josta et selvästikään tiedä mitään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten he hakevat sairauslomaa ja sen jälkeen kuntoutustukea, eli he eivät ole työttömiä.

Ihan vaan sullekin tiedoksi ettei enää päästetä edes kuntoutustuelle. Miten joku voi olla noin yksinkertainen? Ei nyt eletä mitään vuosituhannen vaihteen aikoja.

Kyllä itse pääsin helposti.

Kerro toki lisää. Itsellä vaan fyysisiä sairauksia. Kuulema turha toivo vaikka en pärjää kotona ilman apua. Enpysty nukkumaan taikka pyyhkimään takapuoltani. 

Vierailija
24/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sullekin tiedoksi ettei enää päästetä edes kuntoutustuelle. Miten joku voi olla noin yksinkertainen? Ei nyt eletä mitään vuosituhannen vaihteen aikoja.

Kerro toki lisää. Itsellä vaan fyysisiä sairauksia. Kuulema turha toivo vaikka en pärjää kotona ilman apua. Enpysty nukkumaan taikka pyyhkimään takapuoltani. 

Unettomuus ja sosiaalisten tilanteiden pelko riitti kuntoutustukeen, ja minulla on myös itsetuho taustaa ja päihdetaustaa.

Vierailija
25/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sairaat on sairauspäivärahalla tai eläkkeellä. Ihminen on joko työkykyinen tai sitten ei ole, välimuotoja ei ole tässä asiassa olemassa. Siis ihan lainkaan kannalta ei ole.

No kun ei ole. Katsos kun Kela voi jättää hoitavan lääkärin näkemyksen täysin huomiotta. Lääkäri toteaa täysin työkyvyttömäksi, työkkäri on samaa mieltä, mutta Kela ei. 

Vierailija
26/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän he tekevätkin, ja hakemukset hylätään. Kyllä kaikkien pitäisi jo nykyisen uutisoinnin jälkeen olla perillä tästä. 

Ei hylätä jos on oikeasti sairas.

Olet väärässä 

Tai sitten joku lievästi masentunut tai päihderiippuvainen ei ole tarpeeksi sairas.            

Höpsis. Ei lievällä masennuksella lääkäri edes totea ketään työkyvyttömäksi, joten sillä ei edes haeta sairauspäivärahaa. 

Vierailija
27/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus ja sosiaalisten tilanteiden pelko riitti kuntoutustukeen, ja minulla on myös itsetuho taustaa ja päihdetaustaa.

Itse en päässyt edes sairaspäivärahalle parikymppisenä vakavalla (toistuvalla) masennuksella. Toimintakyky oli surkea. Lääkäri sanoi heti että ei edes haeta. 
Pari vuotta ja sairastuinkin psykoosiin niin sen myötä tuli sairaspäiväraha ja kuntoutustuki sen jälkeen.

Vierailija
28/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, pitää tutkia tuota. Olen valmis näyttelemään. 

En ole käyttänyt päihteitä. Eikä minulla ole rahaa sitä kokeilla, harmi sinällänsä. 

Kelan systeemi että eivät korvaa migreenilääkettä joka maksaa 60e 2 tablettia vaikka maksukattoni on täynnä köyhdyttää minut polvilleen. 

Siihen menee min. 240e kk, pakko kun muut ei auta. 

Vierailija
29/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi, sairausloman aikana on oltava työkkärin listoilla. Olit sairas ja kykenevä työhön tai et.

Jos henkilö saa sairauspäivärahaa, hänen ei tarvitse olla työnhakijana saadakseen sairauspäivärahaa.

Kela ei välttämättä myönnä sairaus päivärahaa vaikka olisi mikä tahansa lääkärintodistus silloin kun oot työtön. Työtön kun ei Kelan mielestä voi olla sairas.

Totta kai myönnetään, jos on oikeasti sairas.

Ei kaikille myönnetä.

Vierailija
30/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sen katkaiseminenkaan ainakaan lyhyehkön sairausloman takia kannata. Ja kun tk-lääkärit antaa 2 pv sairauslomaa - nivelrikkoon.

Vierailija
31/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulemma sairas ja työkyvytön. Niin työkkkärissä ne sanoi ja kirjoittivat sellaisen paperin. Se oli yhden työkkärin työntekijän päätös koska olin ollut pitkään tytön ja minun ei ole tarvinnut töitäkään hakea 7 vuoteen.

Tosiasia oli että nostin 100 kg penkistä ja pelasin salibandya. Olin pelannut 20 vuotta salibandya.

no jos työkkärissä sanotaan etä olen työkyvytön niin sitten olen. Saan tuet ja voin tehdä mitä haluan.. Ensi kesäksi taas lähden kuukauden reissuun.

Vierailija
32/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sairaat on sairauspäivärahalla tai eläkkeellä. Ihminen on joko työkykyinen tai sitten ei ole, välimuotoja ei ole tässä asiassa olemassa. Siis ihan lainkaan kannalta ei ole.

No kun ei ole. Katsos kun Kela voi jättää hoitavan lääkärin näkemyksen täysin huomiotta. Lääkäri toteaa täysin työkyvyttömäksi, työkkäri on samaa mieltä, mutta Kela ei. 

Ja tällainen on ihan arkipäivää monelle. Sitten kitkutellaan työkkärin työllistämistoimissa vaikkei kukaan todellakaan palkkaa osatyökykyistä. Yleensä kyse on tuki- ja liikuntaelinsairaista joista suurin osa "vammautunut" fyysisesti kuormittavassa työssä aikaisemmin.

Mielenterveyssyistä en osaa sanoa.

Vierailija
33/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä työttömänähän on hyvin aikaa kuntouttaa itseään. Sitä paitsi useampaa tehtävää voi tehdä ilman kävelykykyä. 

Vierailija
34/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taitaa olla siinä että ei ole tarpeeksi sairas että pääsisi eläkkeelle, eikä myöskään tarpeeksi terve että työnantajat huolisivat. Kiva limbo tilanne?

Vierailija
35/35 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, pitää tutkia tuota. Olen valmis näyttelemään. 

En ole käyttänyt päihteitä. Eikä minulla ole rahaa sitä kokeilla, harmi sinällänsä. 

Kelan systeemi että eivät korvaa migreenilääkettä joka maksaa 60e 2 tablettia vaikka maksukattoni on täynnä köyhdyttää minut polvilleen. 

Siihen menee min. 240e kk, pakko kun muut ei auta. 

Alapeukuttajat! Miksi? 

Tuo tilannehan on älyttömän epätasa-arvoinen. 

Taidat puhua Vyvogystä? Sitä kirjotetaan vaan viimesen hätään kun triptaanit ei toimi. 

Tiesitkö että neurologi voi sille kirjottaa lausunnon korvattavuudesta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi