Miksi komentaja Jaakkolalla on neljä jellonaa?
Marskillekin riitti kolme + ne marsalkan sauvat.
Onko nää muka isompia herroja kuin marsalkka?
Häh?
Kommentit (54)
Yliopistoissakin pitäisi ottaa käyttöön arvomerkit. Esim. proffalla neljä tohtorinhatun kuvaa kauluksissa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä olisi hyvä leikkauksen kohde. Yksi jellona pois. Varmaan näkyisi palkkaluokassakin yksi jellona vähemmän.
Paljonkohan sen neljännen jellonan mukana raahaamisesta maksetaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:lla ei ole ensimmäistäkään?
Koska 8kk oli aikanaan ihan riittävästi. Opin jo kaiken siinä ajassa. Enkä ole muutenkaan noiden prenikoiden perään.
T: Ap
Et oppinut edes kauluslaattojen merkitystä.
Opin minä sen, että maavoimien majuri vastaa ilmavoimien ämpäriä.
Ja en muista kenraalia nähneeni koko palvelusaikana.
Ensin yrittivät laittaa kuusi leijonaa laattansa, mutta olivat liian perstuntumassa toisiinsa ja olisivat antaneet omituisen kuvan Suomen kenraaleista...67
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska 8kk oli aikanaan ihan riittävästi. Opin jo kaiken siinä ajassa. Enkä ole muutenkaan noiden prenikoiden perään.
Olin intisä lohtajalla leirillä ja oikaisin metsäpolun kautta sotkulta teltalle. Polulla tuli vastaan joku vanhempi ukkeli, jolla näkyi kauluspaidan olkapäällä yksi arvomerkki. Ajattelin että lienee joku reservin vänrikki enkä tervehtinyt. Vasta kun ukko meni ohitseni katsoin että olkapäällä olikin leijona. Onneksi kenraalia ei kiinnostunut mortin tervehtimättä jättäminen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulle. Miksi et yrittänyt enemmän? Sotatilanteessa olet karkuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin intisä lohtajalla leirillä ja oikaisin metsäpolun kautta sotkulta teltalle. Polulla tuli vastaan joku vanhempi ukkeli, jolla näkyi kauluspaidan olkapäällä yksi arvomerkki. Ajattelin että lienee joku reservin vänrikki enkä tervehtinyt. Vasta kun ukko meni ohitseni katsoin että olkapäällä olikin leijona. Onneksi kenraalia ei kiinnostunut mortin tervehtimättä jättäminen :D
Toisin kuin yhtä alikkia tai mikä lie joka pilkkopimeällä putkahti jonkun nurkan takaa eteeni kun olin menossa sotkuun, ja noin 0.0000000000001 sekuntia ilmestymisensä jälkeen tuo oli jo karjumassa että miksei olla tervehtimässä. En edes nähnyt pimeässä että mikä ihmeen karhu tai oranki sieltä kulman takaa 10 metrin päässä eteen putkahti.
Onko ulkomailla, nopeempi ylenemistahti kuin suomessa?
Monesti tuntuu olevan kovin nuoria everstejä tms. amerikan uutisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ameerikan meininkiä.
Tekoäly kertoo näin:
Kolme leijonaa kuului perinteisesti täyden kenraalin (kuten ratsuväenkenraalin) sekä sotamarsalkan ja Suomen marsalkan virka-puvun kauluslaattoihin.
Mannerheimin kauluslaatoissa kolmen leijonan lisäksi tunnuksena olivat ristikkäiset marsalkansauvat.
Vasta vuonna 1995 Suomen puolustusvoimissa otettiin käyttöön prikaatinkenraalin arvo, jolloin täyden kenraalin arvomerkki muuttui nelileijonaiseksi. Mannerheimin elinaikana ylin määrä kenraalin kauluslaatoissa oli siis kolme.
Hienoa että pystyit osallistumaan keskusteluun tekoälyn avustamana vaikka sinulla ei ollut mitään omaa sanottavaa.
Minustakin se on aika hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin yhtä alikkia tai mikä lie joka pilkkopimeällä putkahti jonkun nurkan takaa eteeni kun olin menossa sotkuun, ja noin 0.0000000000001 sekuntia ilmestymisensä jälkeen tuo oli jo karjumassa että miksei olla tervehtimässä. En edes nähnyt pimeässä että mikä ihmeen karhu tai oranki sieltä kulman takaa 10 metrin päässä eteen putkahti.
Pienet herrathan ne on aina kovimpia räksyttämään.
Vähän niinkuin koirissakin. Pienet räksyttää peloissaan, ison ei tartte.
Vierailija kirjoitti:
Ap on jellonia vailla.
No en erityisesti. Olisihan se toki komeeta vaikka itsenäisyyspäivänä. Saisi kutsun linnaankin.
Pääsisi syömään niitä herkkuja ja maistelemaan boolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulle. Miksi et yrittänyt enemmän? Sotatilanteessa olet karkuri.
Taas morkataan tavallista sotamiestä! Ei kannattaisi!
Saksan armeijassa oli lisäksi myös kenraalieversti joka oli kenraalia korkeampi arvo mutta sotamarsalkkaa alempi.