Onko teistä suttura loukkaava nimitys naisesta? Isäni kutsuu minua sutturaksi koska hänelle se on sama kuin höpsö nainen
Ja jotkut olleet ihan järkyttyneitä että miten sinä puhut tytöllesi😄.
Isäni takia minäkin ajattelen että suttura on sellainen joka sählää ja sekoilee.
Kommentit (48)
Suttura on lievästi halventava, mutta myös humoristinen nimitys naisesta tai tytöstä. En itse kutsuisi sillä nimellä tytärtäni, mutta ei ole maailman pahin loukkauskaan.
Oma isäni saattoi kutsua ketä tahansa naista naikkoseksi, myös minua. Hän ei tiennyt sanan merkitystä, vaan luuli sen olevan samanlainen puhekielinen muoto kuin mues - miekkonen. Yritin opastaa häntä, mutta ei hän sitä oppinut sisäistämään. Joskus hän joutui kummallisten katseiden kohteeksi, kun kertoi esim. miniänsä olevan varsin mukava naikkonen.
Sitten on vielä sellainen nimitys kuin vosu. Mitä se mielestänne tarkoittaa? Miesystäväni mukaan heillä päin on aivan normaalia nimittää vaimoa tai tyttöystävää vosuksi. Olin aivan järkyttynyt, kun sain tällaisen "lempinimen" kerran osakseni. Ilmoitin, että jos minusta käytetään tuollaista nimitystä, niin suhde loppuu siihen. Mies on oppivainen yksilö, joten eipä ole toista kertaa nimitellyt, mutta omasta mielestään joutuu aiheettomasti karsimaan sanan pois sanavarastostaan. Lieneekö tämä sitten alueellinen ero sanan tarkoituksessa?
Mitä ihmettä :D suttura tarkoittaa sellaista kevytkenkäistä, vähän sotkuista pubiruusua. Kyllä sanojen merkityksillä on väliä.
Luulin itse liian pitkään että l o r tto tarkoittaa laiskaa. Tämä oikaistiinkin sitten kertaheitolla kun sanoin koulussa ryhmätyössä venkoillutta kaveria tuoksi, opettaja ei tykännyt.
Sutturahupakkovosunaikkonenbimbolorttolut*kahutsulumppu...onhan näitä nimityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä :D suttura tarkoittaa sellaista kevytkenkäistä, vähän sotkuista pubiruusua. Kyllä sanojen merkityksillä on väliä.
Luulin itse liian pitkään että l o r tto tarkoittaa laiskaa. Tämä oikaistiinkin sitten kertaheitolla kun sanoin koulussa ryhmätyössä venkoillutta kaveria tuoksi, opettaja ei tykännyt.
Ei tuohon ole aikoinaan liittynyt kevytkenkäisyys- tai juopottelumerkityksiä. Se että nyt liitetään niin se ei ole suttura-sanan vika.
Vierailija kirjoitti:
Suttura on huoleton/ huolimaton, vähän epämääräinen, joka ei niin välitä asioista tai normeista
Eli nykyajan yhdenlainen nuoren naisen ihanne. Mitä aloittaja oikein itkee? Loukkaako isän suoranäköisyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suttura on huoleton/ huolimaton, vähän epämääräinen, joka ei niin välitä asioista tai normeista
Eli nykyajan yhdenlainen nuoren naisen ihanne. Mitä aloittaja oikein itkee? Loukkaako isän suoranäköisyys?
Aloittajahan ei itke, vaan kysyy muiden mielipidettä. Ja ymmärtääkseni ei ole loukkaantunut nimityksestä, mutta muut ovat ehkä loukkaantuneet hänen puolestaan.
Nainen, joka tulee usein suttuisessa meikissä ja kampauksessa aamulla kotiin vietettyään yönsä tiuhaan vaihtuvien miesystävien sängyissä.