Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten stailaisit tämän mekon?

Vierailija
29.08.2026 |

Pidän harvoin vaaleita värejä, valkoisesta puhumattakaan. Nyt tilasin, kun oli järeä alennus ja materiaali 100% puuvillaa. Lisäksi rakastan pilkkuja, ja aiemmat pilkkumekkoni alkavat olla elinkaarensa päässä. 

https://toiveshop.com/products/hetki-mekko-vaalea-pilkku?variant=55640492540289

Vyötä ajattelin ainakin kokeilla, kunhan mekko saapuu. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kohtaan sen vyön ajattelit yläosahan on istuva? Ei tuota vyöllä voi kuroa istuvammaksi.

En kyllä minäkään pidä mekon kuosista, jos olisi pakko pukea tuo laittaisin mustan pitkän villatakin ja punaisen pienen huivin kaulaan. 

Aika pitkä villatakki saa olla, jos haluaa sen näyttävän maksimekon kanssa hyvältä. Selkeästi lyhyt olisi parempi. 

Pitkä siksi  että peittäisi ihhoaamaani kuosia.

Vierailija
22/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten nyt yöpaitoja on tapana stailata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi kapeaa punaista vyötä, koska se todennäköisesti ei kuitenkaan osuisi täsmälleen vaakaleikkauksen kohdalle. Trikoinen maksimekko venyy, ja vyötärön vaakasaumakin aaltoilee käytössä. Tai sitten mekkoon pitäisi tehdä ompelulangasta pienet vyölenkit. 
Itse näkisin tämän yöpaitana tai hellemekkona, joten asustuksenakin tulee mieleen jokin virkattu vuodenuttiu tai leveälierinen olkihattu ja kenkinä pistokkaat. Pitkät helmet eivät mielestäni sovi pilkkukuosiin.

Vierailija
24/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen todellakin mekkoihmisiä, ja pidän todella löysistä kaapumekoistakin, mutta yhdyn mielipiteeseen, että tuo kuvan mekko näyttää yöpaidalta. Tosin kauniilta sellaiselta. 

Mikä sitten sen eron tekee, näyttääkö kaapumekko yökkäriltä vai ei?

Ehkä se on tuossa vain kokonaisuus. Ehkäpä vaikutelma johtuu myös stailauksesta. Olisiko mainoskuvan voinut kuvata ulkona niin, että malli kävelee hitaasti ja hänellä on esimerkiksi mustat maiharityyppiset kengät mekon kanssa? Jäin nimittäin itsekin miettimään, miksi mekosta tuli yöpaitavaikutelma. Vaate on kuitenkin kaunis.

Itselläni on yksi hyvin hyvin löysä maksimekko, jonne mahtuisi ainakin kaksi minua sisälle. Siinä on kuitenkin joitain yksityiskohtia, kuten huolitellut hihansuut napeilla, kaulukset ja nappilista. Lisäksi kangas ei ole joustavaa trikoota, vaan trikoon näköistä pehmeää ja ohutta puuvillakangasta. Nämä ainakin ehkäisevät yöpaitavaikutelmaa.

Vierailija
25/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puputohvelit ja rimpsureunainen Pieni talo preerialla -yömyssy!

Vierailija
26/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kuvan pieni rintaisella tuo yläosa kyllä loppuu vyötärölle, isompi rintaisella tosiaan vyötäröllä on frillaa eli siihen suunnittelet vyötä?

En mitenkään näe miten saat kurottaa vyöllä tuota kauniisti istuvammaksi, koristeena yläosan ja freelancer saman kohdassa kyllä menee.

Vaikea löytää kuvaa aiheesta, mutta kyllä se onnistuu. Olin itsekin yllättynyt, kun kokeilin vyötä yhden vähälle käytölle jääneen, hieman liian säkkimäisesti istuvan mekon kanssa. Vyötärö näyttää tuossa mekossa asettuvan aika lailla samoin kuin jo omistamassani mekossa. 

Jos jostain syystä vyö ei sopisikaan, en sitä tietenkään tuon mekon kanssa käytä. 

Ap

Vierailija
27/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puputohvelit ja rimpsureunainen Pieni talo preerialla -yömyssy!

Nyt onkin näkynyt paljon pörrötohveleita kaupungilla, taitavat olla huudossa. 

Vierailija
28/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisisin helman frillan kokonaan pois ja mekko olisi Chanel -pituinen. Leveähkö kireä vyö tekemään vyötärö ja ehkä hihojen poisto. 

Vierailija
29/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea kauhtana. Voisin korkeintaan pitää jonaim mökki-mekkona.

Vierailija
30/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinnostuksesta, laittaisitko vaikka linkin mielestäsi kivaan arkimekkoon? 

Aina kiinnostaa, mikä miellyttää näitä, jotka kommentoivat jokaiseen vaateketjuun saman. 

Vierailija
31/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen todellakin mekkoihmisiä, ja pidän todella löysistä kaapumekoistakin, mutta yhdyn mielipiteeseen, että tuo kuvan mekko näyttää yöpaidalta. Tosin kauniilta sellaiselta. 

Mikä sitten sen eron tekee, näyttääkö kaapumekko yökkäriltä vai ei?

Ehkä se on tuossa vain kokonaisuus. Ehkäpä vaikutelma johtuu myös stailauksesta. Olisiko mainoskuvan voinut kuvata ulkona niin, että malli kävelee hitaasti ja hänellä on esimerkiksi mustat maiharityyppiset kengät mekon kanssa? Jäin nimittäin itsekin miettimään, miksi mekosta tuli yöpaitavaikutelma. Vaate on kuitenkin kaunis.

Itselläni on yksi hyvin hyvin löysä maksimekko, jonne mahtuisi ainakin kaksi minua sisälle. Siinä on kuitenkin joitain yksityiskohtia, kuten huolitellut hihansuut napeilla, kaulukset ja nappilista. Lisäksi kangas ei ole joustavaa trikoota, vaan trikoon näköistä pehmeää ja ohutta puuvillakangasta. Nämä ainakin ehkäisevät yöpaitavaikutelmaa.

Toiveella on tosi minimaaliset stailaukset, ehkä se on myös tapa pitää hinta mahdollisimman alhaalla. 

Olen seuraillut brändiä ja laatu vaikuttaa todella hyvältä. Tähän asti sovittamissani vaatteissa on ollut aina jokin pieni juttu, jonka takia vaate ei tunnu minulle omalta. Nyt ison alennuksen myötä uskalsin kokeilla tätä mekkoa. Voin palata asiaan, kun se saapuu :)

Ap

Vierailija
32/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu Suomessa, valmistettu Portugalissa halpojen orjatyöläisten selkänahasta repien. Ei jatkoon. 

Vierailija
33/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin leveän vyön, sillä rypytys on minusta väärässä paikassa.

Vierailija
34/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinnostuksesta, laittaisitko vaikka linkin mielestäsi kivaan arkimekkoon? 

Aina kiinnostaa, mikä miellyttää näitä, jotka kommentoivat jokaiseen vaateketjuun saman. 

https://www.dopp.fi/2025/03/joustavat-arkimekot/

Vierailija
35/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunniteltu Suomessa, valmistettu Portugalissa halpojen orjatyöläisten selkänahasta repien. Ei jatkoon. 

Missä maassa sinun vaatteesi on valmistettu?

Vierailija
36/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin pitkälti tuon mallinen musta mekko kotikäytössä. Kokeilin stailata sitä työkäyttöön. Laitoin kapean vyön ja tein sitä varten vyölenkit. Ilman lenkkejä vyö ei pysy oikeassa kohdassa. Yläosaan laitoin lyhyen neuletakin. Neuleen pituus suunnilleen siihen rypytyksen kohdalle. Kaulaan ja ranteeseen korut. Jaloissa oli balleriinat. Kerran käytin töissä, mutta päädyin siihen että mekko on omaan makuuni vapaalle sopivampi.

Vierailija
37/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mekossa on mittasuhteet pielessä. Sen lisäksi yläosa ja alaosa eivät sovi tyyliltään yhteen.

Vierailija
38/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, huom ap! Älä vaan kuuntele näitä pukeutumisvinkkejä ja ajatuksia täältä, nämä ovat selvästi terveisiä jostain 50-luvulta tai haudan takaa. Mekon saat varmasti stailattua hyväksi, mutta siihen vaikuttaa paljon mm vartalosi koko ja muodot, sekä muu tyylisi. Mutta näin syksyllä esim pörröinen villatakki ja paksupohjaiset lenkkarit/maiharit voisi näyttää kivalta.

Vierailija
39/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on ihan kivoja, jos haluat näyttää 50-60v äidiltä, kukaan vähänkään nuorempi ei tällaisia nykyään juuri pidä

https://www.dopp.fi/2025/03/joustavat-arkimekot/

Vierailija
40/47 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa sivutaskut, niin ei se ihan yöpaitakaan ole. Kotimekkona voisin käyttää, eikä kaipaisi erityistä stailausta. 

En ehkä osaisi stailata tuota omaan tyyliini katukelpoiseksi, mutta mustilla maihareilla ja farkkurotsilla voisi kokeilla. Missä sellaista sitten pitäisi, ja kenelle se sopii, on eri asia. 

Hellemekoksi on liian kuuma, hihat, kainalot ja pitkäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi