Tapoja, joilla köyhä voi vaurastua?
Mitä LAILLISIA tapoja on, että köyhä (esim.) toimeentulotuella oleva voisi vaurastua?
Olkoot 100 000e nyt vaurauden raja.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kouluttautuminen.
Kouluttautuminen ja taitojen hankkiminen ja niiden jatkuva kehittäminen ovat äärimmäisen tärkeitä. Mitä paremmin osaat tehdä jonkin asian kuin muut, sitä enemmän ihmiset ovat valmiita maksamaan sinulle siitä. Yksinkertainen periaate on: mitä arvokkaamman ongelman pystyt ratkaisemaan ja mitä harvinaisempaa osaamisesi on, sitä enemmän voit yleensä ansaita. Jos osaat tehdä jotain, minkä moni muukin osaa, kilpailu työpaikoista ja asiakkaista on suurempaa. Jos taas hallitset vaikean ja kysytyn taidon, sinulla on enemmän neuvotteluvoimaa ja mahdollisuuksia saada parempaa palkkaa. Myös yrittäjyys tarjoaa mahdollisuuden erittäin suuriin tuloihin, koska silloin tulot eivät ole samalla tavalla sidottuja tuntipalkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei työllä rikastu suomessa kuin harvat.
Kyllä rikastuu jos osaa sijoittaa ja elää vähemmällä. Mutta jos perustaa perheen ja ostaa talon ja autoja, reissaa ulkomailla, syö ravintoloissa niin ei taatusti rikastu kovinkaan moni. Mutta jos eläisi kuten yleistuella elävä, ja palkkaa saisi vaikka vaatimattomat 2500€ niin joka kuukausi saisi säästöön 1900€. Kyllä sillä aika nopeasti saisi rikkauksia.
Itse ”vaurastuin” sillä, että myin perheasunnon ja ostin pariskunnan asunnon, johon tehtiin pintaremontti.
Tuttavani on välittäjä ja sanoi asunnolle olisi vuokraaja. Saan vuokrasta käteen yli 2000 euroa. Asun miesystäväni luona ja en maksa asumisesta mitään. Hän ei siis huoli.
Ostin lapseni käyttöön asunnon opiskelupaikkakunnalla ja saan maksettua sen vajaa 2 vuodessa.
En pysty enempää tuloja kasvattamaan, mutta paljon menoja tippui näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rikastuu jos osaa sijoittaa ja elää vähemmällä. Mutta jos perustaa perheen ja ostaa talon ja autoja, reissaa ulkomailla, syö ravintoloissa niin ei taatusti rikastu kovinkaan moni. Mutta jos eläisi kuten yleistuella elävä, ja palkkaa saisi vaikka vaatimattomat 2500€ niin joka kuukausi saisi säästöön 1900€. Kyllä sillä aika nopeasti saisi rikkauksia.
"Ei työllä rikastu suomessa kuin harvat. "
Mikä estää tähtäämästä kansainvälisille markkinoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minö elän tukiloisena -50% toimeentulotuella. Välillä skippaan syömistä että ruoka riittää paremmin ja saa vähän paremmin valita ruokaa. Niin aika vähäklä tuota saisi rahaa säästöön jos oikeasti haluaisi.
Tee youtubeen videoita köyhyydestäsi. Köyhäilet ja tongit roskiksia. Ihmiset katsoo tuollaista ja piaan olet miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Puhuttiin vaurastumisen keinoista.
hyväpalkkaiseen työhön
Tämä on kyllä paras keino. Jos kouluttaudut matalapalkka alalle niin palkka on myös sen mukainen.
Itse asiassa ei ole juurikaan väliä tienaatko tonnin enemmän vai vähemmän kuin joku toinen, jos Et Sijoita! Vain sijoittamalla vaurastutaan - ellei puhuta johtajapalkoista.
Suunnittele talous, tee itse ruoka, säästä 10-20 euroa joka tilistä, ajan mittaan varat kertyvät.
Duuniin ihan mihin vaan, koko ajan haku päällä johonkin parempipalkkaiseen työhön, jos ei ala natsaa niin opintoja töiden ohessa, säästät joka palkasta ja sijoitat ja annat ajan kulua. Alle 10v ja 100k koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti alussa sanoit väärin. "...jos sijoittaa". Edellinen sanoi, että työllä ei rikastu. Ei siihen sanota: kyllä rikastuu, jos sijoittaa.
Hän sanoi, että Työllä ei rikastu.
Työllä ensisijaisesti tullaan toimeen. Jos haluaa vaurastua, pitää sijoittaa. Ainakin kaikissa alle 10 000e/kk tuloluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
hyväpalkkaiseen työhön
Tämä on kyllä paras keino. Jos kouluttaudut matalapalkka alalle niin palkka on myös sen mukainen.
Itse asiassa ei ole juurikaan väliä tienaatko tonnin enemmän vai vähemmän kuin joku toinen, jos Et Sijoita! Vain sijoittamalla vaurastutaan - ellei puhuta johtajapalkoista.
Ja verotus nousee aika nopeasti jos hakeutuu matalapalkkatyöstä vähän korkeammalle. Välttämättä käteen ei jää paljon enemmän mutta työpäivän pituus voi kasvaa monella tunnilla ja stressin määrä myös. Matalapalkalla voi saada jopa enemmän rahaa kuin korkeammalla. Esimerkiksi: teet töitä kaupan kassalla saat käteen 1500€/kk. Sen lisäksi poimit marjoja pari kuukautta ja saat tuhansia euroja lisäksi. Vain parissa kuukaudessa tienaat sen mitä joku kokopäiväisesti ympäri vuoden. Talvikuukausina voit tehdä jotain muuta lisätyötä kotona lämpimässä, vaikka affiliate markkinointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä työnteolla on hankala rikastua kun verottaja vie suuren osan palkasta hyvätuloiselta. Jos tienaa 100 000 euroa vuodessa niin käteen jää 60 000. Jos elämiseen menee vaikka 10 000 euroa vuodessa niin työtä tekemällä tulee miljonääriksi kahdenkymmenen vuoden kuluessa. Työtä tekemällä on hankala rikastua Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
töihin meno nyt on se juttu mikä ensin tulee mieleen
Eri. Mutta mä olen käyttänyt 21 vuotta töissä ja mulla on nyt tilipäivänä rahaa 1034€ ja säästössä 0,40€. Kun maksan laskut jää 100€. En kyllä sanoisi että mee töihin niin on rahaa.
Jos on nainen ja suhteellisen hyvännäköinen niin se perinteinen eli pillun myyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Mutta mä olen käyttänyt 21 vuotta töissä ja mulla on nyt tilipäivänä rahaa 1034€ ja säästössä 0,40€. Kun maksan laskut jää 100€. En kyllä sanoisi että mee töihin niin on rahaa.
Oisit laittanu 50e/kk indeksirahastoon. Nyt et ois rahapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
hyväpalkkaiseen työhön
Ja verotus nousee aika nopeasti jos hakeutuu matalapalkkatyöstä vähän korkeammalle. Välttämättä käteen ei jää paljon enemmän mutta työpäivän pituus voi kasvaa monella tunnilla ja stressin määrä myös. Matalapalkalla voi saada jopa enemmän rahaa kuin korkeammalla. Esimerkiksi: teet töitä kaupan kassalla saat käteen 1500€/kk. Sen lisäksi poimit marjoja pari kuukautta ja saat tuhansia euroja lisäksi. Vain parissa kuukaudessa tienaat sen mitä joku kokopäiväisesti ympäri vuoden. Talvikuukausina voit tehdä jotain muuta lisätyötä kotona lämpimässä, vaikka affiliate markkinointia.
Itse ihan duunarihommissa palkka kuitenkin keskitasoa parempi n 6000e/kk. Oma firma (osakeyhtiö) millä vaihtelevasti hommia, välillä enemmän kuin kerkeää tehdä. Silloin teen osa-aikaista tai otan palkatonta, progressio kuitenkin toimii molempiin suuntiin. Oman firman tulot nostan (yhteisöveron jälkeen) niinä kuuluisina "verottomina osinkoina". Siihen päälle n 3k sijoitustuloja (osinkoja yms) niin saan n 15k/kk bruttotuloilla yli kympin käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisit laittanu 50e/kk indeksirahastoon. Nyt et ois rahapulassa.
Itse asiassa oikeisto aina haluaa Heikentää pienituloisten kannustimia sijoittamiseen. Eikö se kansankapitalismi kuulukaan kuin joillekin?
Orpon hallitus vei asumistuen säästäjiltä/sijoittajilta.
Mitä enemmän sosiaaliturvaa muutetaan tarveharkintaiseksi sen sijaan, että kaikki työtä vailla olevat tai sairaat saisi saman summan riippumatta säästöistä, heikentää matalapalkka-alalla kannustinta säästää ja sijoittaa.
Mutta Orpohan sanoi: "Kuluttakaa!"
Taisi tarkoittaa kansan köyhempää puolikasta, ei kavereitaan.
Kennedyjen-klaani vaurastui pimeän viinan myynnillä, Monacon Grimaldit merirosvouksella ja salakuljetuksella jne.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Asu teltassa ja sijoita.
Tuo on aika mystistä mikä menestyy ja mikä ei. Ensimmäisen Potterin kun luin ihmettelin että miten noin kömpelöllä kirjalla voi tienata miljoonia. Samaa ihmetellyt myös muutamien suomalaisten kirjailijoiden kohdalla.