Rappukäytävässä naapurin ovi auki. Mitä teette?
Jos ei kuulu ääniä oven toiselta puolelta, tai rappukäytävässä kukaan ei kuulosta tulevan päin, niin olen tyrkännyt kiinni.
Mutta sitten on jäänyt kaivelemaan että jos sillä ei ollut avaimia ja lähti piipahtamaan johonkin ja nyt minä sitten lukitsin sen rappukäytävään.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puutu ihmisten asioihin jotka ei sinulle kuulu.
Tällainen täydellinen välinpitämättömyys lisää vain yleistä turvattomuuden tunnetta, Suomessa tarvitsisi ennemminkin keskittyä yhteisöllisuuden palauttamiseen.
Toisen asioihin puuttumista olisi ollut esimerkiksi sisälle vilkuilu, oven sulkeminen ei sitä todellakaan ole. Toivon että naapurit sulkisivat oveni, jos se jostain syystä olisi jäänyt auki tai auennut, sillä valitettavasti ei-toivottuja vieraita voisi ilmaantua rapussamme hyvinkin nopeasti. Ovenhan nyt saa kuitenkin avattua soittamalla huoltoon.
Entäs jos naapuri oli piipahtamassa ja lukitsin hänet kotinsa ulkopuolelle. Sinä sitten maksat oven aukaisun.
Juuri tällä viikolla kerroin naapurilleni, että jos oveni jäisi auki, soittaa ensin ovikelloa tarkistaakseen olenko kotona ja jos en vastaa, työntää oven kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuilen onko ketään kotona, jos kukaan ei vastaa niin laitan kiinni ennen kuin pahvihousut tai nistit kävelevät sisään.
Jos naapuri puuttuisi tuolleen mun asioihini, niin se olisi kusipelti postiluukusta. Toivottavasti jäät kiinni.
Mikä on kusipelti? Oikeesti, en tiedä.
Minä varmaan pyörähtäisin eteisessä huhuilemassa, voinko auttaa jossain. Sitten kun lähden sulkisin oven takanani. Joskus olen unohtanut kerrostalossa avaimeni oven ulkopuolelle. Siellä se aina odotti minua. Ehkä odotti siksikin, että mun ovi oli yksinään syvennyksessä, kuka sinne olisi kurkistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuilen onko ketään kotona, jos kukaan ei vastaa niin laitan kiinni ennen kuin pahvihousut tai nistit kävelevät sisään.
Jos naapuri puuttuisi tuolleen mun asioihini, niin se olisi kusipelti postiluukusta. Toivottavasti jäät kiinni.
Mikä on kusipelti? Oikeesti, en tiedä.
Kuse pellille, pakasta, työnnä naapurin postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Annan olla. Naapuri jättää oven auki, jos käy vaikka varastossa. Välillä pitää avaimia oven ulkopuolella.
Hän jättää tarkoituksella avaimet ulkopuolella. Ne voi olla siinä koko päivän vaikka välillä käy alakerrassa. Ei ainakaan jää lukkojen taakse.
Kävelen ohi. Tunnen kaikki naapurini eikä ole edes mitenkään tavatonta, että näen oven auki. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kävelen ohi, naapuri jättää ovensa auki harva se päivä kun ulkoiluttaa koiraansa.
Ottakaa nyt edes selvää eka ennen kuin menette tomerasti "auttamaan", tarkoitus ei pyhitä keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään kiinni mistä? En minä koskisi auki olevaan oveen heti, mutta jos se olisi auki yli vuorokauden niin taatusti tekisin jotain ja toivoisin että oma naapuri tekisi samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen täydellinen välinpitämättömyys lisää vain yleistä turvattomuuden tunnetta, Suomessa tarvitsisi ennemminkin keskittyä yhteisöllisuuden palauttamiseen.
Toisen asioihin puuttumista olisi ollut esimerkiksi sisälle vilkuilu, oven sulkeminen ei sitä todellakaan ole. Toivon että naapurit sulkisivat oveni, jos se jostain syystä olisi jäänyt auki tai auennut, sillä valitettavasti ei-toivottuja vieraita voisi ilmaantua rapussamme hyvinkin nopeasti. Ovenhan nyt saa kuitenkin avattua soittamalla huoltoon.
Entäs jos naapuri oli piipahtamassa ja lukitsin hänet kotinsa ulkopuolelle. Sinä sitten maksat oven aukaisun.
Niin, jos osaat lukea, toivoin tässä naapureiden sulkevan minun oveni. Kyllä, minä maksan oman oveni aukaisun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos osaat lukea, toivoin tässä naapureiden sulkevan minun oveni. Kyllä, minä maksan oman oveni aukaisun.
Mulla on jäänyt ovi auki, kun olen lähtenyt koiraa viemään ulos kiireessä, jos koiralle on tullut äkillinen vatsatauti. Onneksi ovi on ollut auki takaisin tullessa.
Ompa omituinen ketju, ap yrittää kiillottaa sädekehäänsä aiheella jossa olikin nyansseja ja nyt sitä suututtaa kun niistä huomautetaan. Se olisi hyvä miettiä asioita välillä muita muistakin näkökulmista kuin vain siitä omasta väkinäisestä jolla pääsee hyve signaloimaan, tuommoisella oven sulkemisella voi olla ikäviä seuraamuksia jotka ei kuittaannu sillä että tarkoittaa hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan olla. Naapuri jättää oven auki, jos käy vaikka varastossa. Välillä pitää avaimia oven ulkopuolella.
Hän jättää tarkoituksella avaimet ulkopuolella. Ne voi olla siinä koko päivän vaikka välillä käy alakerrassa. Ei ainakaan jää lukkojen taakse.
:D :D
En ainakaan itse ole ikinä jäänyt lukkojen taakse kun olen ottanut avimet mukaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D
En ainakaan itse ole ikinä jäänyt lukkojen taakse kun olen ottanut avimet mukaani.
No hän tekee noin. Hän näköjään ottaa kuppia tuolloin ja varmuuden vuoksi pitää avaimia ovessa, kun käy varastosta hakemassa lisää olutta.
"No hän tekee noin. Hän näköjään ottaa kuppia tuolloin ja varmuuden vuoksi pitää avaimia ovessa, kun käy varastosta hakemassa lisää olutta."
Näppärää. Tuskin silti suuttuisi jos joku sulkisi oven.
Omakotitaloalueella huomasin naapurin ulko-oven olevan auki ja autot poissa pihasta. Soitin naapurille onko ok, jos käyn sulkemassa oven. Oli ok, oli jäänyt lapsilta auki kouluun lähtiessä.
Yhden kerran olen soittanut kiinteistöhuollolle kun naapurin ovi oli toista päivää peräkkäin raollaan.
Kiinteistöhuollon työntekijä tuli ja soitti minun ovikelloa ja minun ”todistaessa” huhuili naapurihuoneiston eteisessä ja kun ei vastausta kuulunut niin poistuessaan painoi oven lukkoon.
En tee mitään. Tai soitan 112. Tai käyn ottamassa arvoesineet talteen. Riippuu mielentilasta ja tietenkin naapurin pärstäkertoimesta.
Minulla on ollut tapana olla
suorastaan ylitarkka Sherlock
1960-luvun talon kotioveni kanssa,
sillä saapuessani Savoon talo oli
hyvin levoton diilèrimekka - eikä
ovessa silti vanhan Abloyn rinnalla
> minkäänlaista turvalukkoa.
Tätä puutetta ei oltu minulle
ennen vuokrasopimuksen
allekirjoittamista asianmuk. tuotu esille
ollenkaan, vaikka se minun silmääni
olisi se oleellisin relevantti detalji
> yksinasuvan, puolisottoman
naisen pohtiessa uutta kotiosoitettaan,
etenkin koronan matkustusraj. aikaan.
Aika àhdistava tilanne olla ainoana
naisena nuorten pàihdemiesten
valtaamassa kerroksessa,
lukuunottamatta naapurina tuolloin
asunutta kuulovammaista
90+ rouvahenkilöä.
Olenkin heti alusta alkaen tarkastanut kotioveni heti ensimmäisenä eleenä aamusta - samoin viimeisenä
askareena illasta. Tämän lisäksi
jatkuva pistäytyminen eteisessä
eli ovitsekki pitkin päivää
noin 1-2 tunnin välein. Invaasiopäivinä
EN ollut asioinut kaupassa enkä vienyt
roskia + huolellinen rutiinitarkastus oli jälleen ovella tehty ennen
levolle käyntiä,
kuten ma-su all day, every day.
Ovi oli 100 % visusti kiinni molempia
mysteerimiehen luvàttomia
käyntejä edelt. tunteina. -E-
Vilkaisen näkyykö eteisen tasoilla jotakin arvokasta, lompakkoa, kelloa, kännykkää tai jotain muuta pöllimisen arvoista.