Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hitossa jollain romutaiteilijalla on varaa ostaa omakotitalo yksin?

Vierailija
27.08.2026 |

Neljän lapsen elaritkin maksettavana?

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000012140090.html

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis vanha hirsitalo sanoisinko r ai s ka ttu väripsykedelialla. Onhan tuossa jotain hyviäkin oivalluksia, mutta kaikki hukkuu tuohon värikkyyteen. Less is more. Kuinka hankala tuota on koskaan myydä eteenpäin? Siinä mielessä voisi ajatella hieman lapsiaankin.

Ai, itse taas tykkään juuri tuollaisesta. Eikä ne värit mitään merkittävästi myymiseen vaikuta. Ne saa helposti maalilla muutettua. Talon runko ja tontti on se, mistä arvo tulee, ei siitä minkä väriseksi pintoja on maalattu. Muutenkin ihan sairaan masentava ajatus, että pitäisi asua vaan värittömässä tylsässä talossa siksi, että "ajattelee lapsia ja jälleenmyyntiarvoa". Ei, kyllä talo pitää tehdä sen näköiseksi kun itse tykkää ja mistä nauttii.

Palstalla olen törmännyt tuohon ajatusmaailmaan, että pitää miettiä jo valmiiksi kodin jälleenmyyntiarvoa. Ei luoja. Suurin osa ostaa asunnon tai talon omaksi kodiksi jossa on tarkoitus viihtyä ja asua vuosikymmeniä. Ei omaa kotia remontoida ja sistusteta sillä ajatuksella, että saakohan tämän joskus myytyä.

Vierailija
22/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä lainalla, jutun mukaan.

Joku vanha hirsitalonrousku jossain päin Ylivieskaa tuskin on kovin kallis ollut, varsinkin jos se on nimenomaan ollut täysin remontoitava kohde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla