Jos teillä on teräksinen paistinpannu niin oletteko olleet tyytyväisiä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Aivan paska, älä vaan haaskaa rahoja tähän. Lämpeneminen kestää ikuisuuden jopa induktiolla. Kaikki palaa pohjaan, ihan sama miten pienellä lämpötila on ellet sit laita puolta litraa öljyä ja liho muodottomaksi maitovalaaksi. Luovutin ja otin vanhan teflonin takas käyttöön.
Et yksinkertaisesti vaan hallitse tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän ainoastaan valurauta pannua. Sillä onnistuu ihan kaikki kun pannu on kunnossa ja sitä osaa käyttää.
Varmaan tulee hyvää tomaattikastikettakin kun hauduttaa 3 tuntia. Ei tule ainakaan raudanpuutos.
Kyllähän padat on hauduttamista varten.
Miksi jos saman voi tehdä teräspannussa. Yllä mainittu esimerkki, kaksi kasslerpihviä, tomaattikastike. Kaikki toimet samassa astiassa, ei ylimääräistä tiskiä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan paska, älä vaan haaskaa rahoja tähän. Lämpeneminen kestää ikuisuuden jopa induktiolla. Kaikki palaa pohjaan, ihan sama miten pienellä lämpötila on ellet sit laita puolta litraa öljyä ja liho muodottomaksi maitovalaaksi. Luovutin ja otin vanhan teflonin takas käyttöön.
Heh. Jos ei edes osaa googlettaa kuinka teräspannua käytetään, ei todellakaan kannata hommata sellaista.
On ollu vuosia ja sillä tehdään niin lihat kuin kastikkeet. Toimii aina, kestää konepesun ja on ikuinen. En vaihtaisi muunlaiseen.
Onkohan tuolla yhdellä kiukkupyllyllä joku hätä.. Nälkäkiukku taitaa vaivata ainakin luetunymmärrystä.
Ei lainaaminen enää onnistu, kun on useampi viesti pinkassa.
Olen Paul Bocusen oppi-isänä ja kansainvälisesti tunnettu keittiöpäällikkö. Teräspannu on hyvä yleispannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole keksinyt käyttötarkoitusta kotioloissa. Eli ei ole. Valurauta riittää pihvin paistoon pinnoitetut muulle sapuskalle.
Käytä niiden pinnoitettujen asemesta silloin, kun valurauta ei sovellu parhaiten. Ole hyvä.
Kiitos, mutta en tarvitse apua tässäkään asiassa. Mä en tee kotioloissa teräspannulla mitään. Turhaa roinaa kaappeihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen koettanut opetella, koska kevyempi kuin valurauta, ja voi periaatteessa tehdä kaiken, ne tomaattikastikkeetkin. Mutta on todella paljon vaikeampi kuin valurauta käytöltään.
Suurin ongelma ruostumattoman teräspannun käytössä on tajuta että siihen ei synnyt samanlaista rasvapoltettua "tarttumatonta" pintaa kuin valutautaan.
Ruostumattomalla teräspannulla öljy/rasva lisätään vasta kuumaan pannuun ja lihat tai kalat heti päälle.
Kaikkein tärkeintä on ymmärtää että ruoka tarttuu aluksi kiinni eikä sitä pidä väkisin raapia lastalla irti vaan odottaa kaikessa rauhassa että pihvi irtoaa ihan itse kun pinta alkaa ruskistua.
Pannu ilmoittaa tavallaan ihan itse että nyt olisi aika kääntää kun pihvi irtoaa ja lähtee liukumaan rasvaisella pinnalla.
Varsinkin kalaa ja muuta voimakkaan hajusta ruokaa paistettaessa rosteri on parempi koska sen voi pestä täysin puhtaasti. Valuraudallehan ei pitäisi tehdä muuta kuin huuhdella kuumalla vedellä käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hiiliteräspannu ja se on ihan paras.
Niin minullakin, eikä ole paras.
Vierailija kirjoitti:
Olen Paul Bocusen oppi-isänä ja kansainvälisesti tunnettu keittiöpäällikkö. Teräspannu on hyvä yleispannu.
Ketä sä oot?
Sano nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koettanut opetella, koska kevyempi kuin valurauta, ja voi periaatteessa tehdä kaiken, ne tomaattikastikkeetkin. Mutta on todella paljon vaikeampi kuin valurauta käytöltään.
Suurin ongelma ruostumattoman teräspannun käytössä on tajuta että siihen ei synnyt samanlaista rasvapoltettua "tarttumatonta" pintaa kuin valutautaan.
Ruostumattomalla teräspannulla öljy/rasva lisätään vasta kuumaan pannuun ja lihat tai kalat heti päälle.
Kaikkein tärkeintä on ymmärtää että ruoka tarttuu aluksi kiinni eikä sitä pidä väkisin raapia lastalla irti vaan odottaa kaikessa rauhassa että pihvi irtoaa ihan itse kun pinta alkaa ruskistua.
Pannu ilmoittaa tavallaan ihan itse että nyt olisi aika kääntää kun pihvi irtoaa ja lähtee liukumaan rasvaisella pinnalla.
Varsinkin kalaa ja muuta voimakkaan hajusta ruokaa paistettaessa rosteri on parempi koska sen voi pestä täysin puhtaasti. Valuraudallehan ei pitäisi tehdä muuta kuin huuhdella kuumalla vedellä käytön jälkeen.
Valuraudan pesemättömyys on myytti. Ihan hyvin voi pestä tiskiaineella ja harjalla jos haluaa, mutta useimmiten ei ole tarvetta. Ja pysyn silti kannassani, että teräs on valurautaa haastavampi vaikka tieääkin kuinka sitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Okei Fernand Point, kirjoitat yllättävän hyvää suomea 129 -vuotiaaksi ranskalaiseksi.
Munakasta, enkä munakokkelia tee. Periaatteessa kaikki muu onnistuu. Toki edelleen tulee välillä sössittyä sellaisissakin asioissa mitkä valurautapannulla eivät olisi menneet pieleen. Hiiliteräspannut ovat jääneet suurta maalaispannua lukuunottamatta kaappiin ja liedellä nykyään ainoastaan teräs- ja valurautapannut. Isoa maalaispannua käytän wokkina, koska pitää hyvin lämpöä ja kohtuullisen painoinen.
Meillä on pari valurautapannua ja teräspannu eniten käytössä. Teräs pitää lämmittää oikein niin toimii hyvin. En halua käyttää pinnoitettuja, koska joku perheessämme naarmuttaa ne aina enkä halua syödä pinnoitetta.