Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva ja puurot

26.05.2007 |

Mitä puuroja teidän vauvat syö (ja minkä ikäiset)? Pojilleni (kaksoset 7kk) kelpaa nyt vain vauvoille tarkoitetut puurojauheet. Olen yrittänyt jauhaa tavallisia puurohiutaleita, mutta eihän siitä ihan tasaista saa. Tästä tein puuron (veteen ja korvikkeeseen, ripaus hedelmäsokeria). Maku näytti olevan kohdillaan, mutta rakenne ei. Muutamien lusikallisten jälkeen pojat alkaa yskiä ja sitten menee suu kiinni lopullisesti (ei auta vesihörpytkään). Ja kun sitä itsekin maistelin, niin kyllähän ne pienetkin hiutalehituset jää suuhun ja kurkkuun kiinni kutittelemaan. Ei minulla mitään ole esim. Piltin puuroja vastaan (niitä esikoinenkin söi yli 1-vuotiaaksi, pahempi sihtikurkku vielä kuin nämä pojat - oksensi joka kokeilulla), mutta käy vaan kukkaron päälle kun menekki on kaksinkertainen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 5kk iästä syöty omatekemiä puuroja,veteen keitetty,hiukan hedelmäsosetta ja vastiketta sekaan ja hyvin maistuu.kun esikoinen syntyi,ostin magic bullet laitteen ja on kyllä ollut käyttöä.puurohiutaleet saa aivan hienoksi ja itse teen soseita muutamassa sekunnissa.en ole mainoxen uhri,heh,mutta tässä tapauxessa oli tosi hyvä ostos.ja pikkuhiljaa jättää hiutaleet aina karkeammaksi niin lopulta ei tarvitse enää hienontaa.

Vierailija
2/11 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla kärsivällinen! Meillä poika oli tosi kova sihtikurkku esim. 8kk soseet alkoi mennä vasta 9-10kk tietämillä ja puuroa alkoi syömään vasta reilusti 8kk paremmalla puolella. Mutta annoin pelkkää tavallista kaurapuuroa, (hiutaleet hienonnetut ja korvikkeeseen tehtynä) kokeilin aina silloin tällöin. Ja yksi kaunis päivä alkoi mennä. Joskus se on kuitenkin kökömpää opeteltava, miksei saman tein. Tuo puuro on kuitenkin aika hienojakoista verrattuna noihin 8kk soseisiin. Kärsivällisyyttä siis.Jos lähtee kaupan puurojauhelinjalle niin se on usein menoa se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan nyt muutkin, mitenkä puuronsyönti sujuu. Lähes kaikki kuitenkin ilmoittavat, että vauva saa puuroa aamu- ja/tai iltapalaksi.

Vierailija
4/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään Nalle-puuroja, riisihiutaleita, kauraa, kaura+ruista ja ohraa. Ohra nyt ei juurikaan mene, mutta ainakin tuo kaurapuuro menee mun mielestä tosi sileäksi! Varsinkin jos laittaa vähän runsaammin vettä. En ole siis mitenkään niitä hiutaleita hienontanut...

Eli siis puuron merkkikin saattaa vaikuttaa :)

MiaMik ja neiti viikon päästä 8kk

Vierailija
5/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaan hedelmäsose. en siis jauhanut tms vaan ihan tavallisen puuron tein. vellejä ei ole juonut koskaan.

myös neljänviljan puuroa, ruishiutalepuuroa söi.

kakkoselle puuro ei vielä ajankohtaista, mutta kaurapuuroa hänellekin aikanaan.

Vierailija
6/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen olen sormin hienontanut hiutaleita ja lisännyt joukkoon pojan lempi hedelmä soseta niin nyt menee puuroo välillä isompikin määrä mutta ei mene joka aamu vaikka olis samaa puuroo saman hedelmä soseen kera.

Teen puuron osittain veteen ja osittain korvikkeeseen pelkkä veteen tehty puuro ei mene millään alas vaikka olis hedelmä soseet seassa.

Vierailija
7/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään myös Piltin jauhopuuroja (kaura ja täysjyvä) sekä Muksun banaani-päärynä-puuroa. Nämä tetroissa olevat Muksun kuningatarpuurot ym. eivät uppoa millään, eivät myöskään tavalliset. Poika 8,5kk.

Vierailija
8/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kummallekaan lapselle (esikoinen 3,5v. ja vauva 7kk) tarjonnut muuta kuin omatekemää puuroa. Eivät siis ole tienneet paremmasta ;) Olen keittänyt kaurapuuron Aamunhyvä pikakaurahiutaleista mikrossa, ennen keittämistä alkuun nypin hiutaleita pienemmiksi sormin, mutta parin viikon puurottelun jälkeen tästäkin luovuin. Sekaan olen aina laittanut hedelmäsosetta.

En tiedä mistä johtuu, mutta meillä kumpikin on ihan suosiolla syönyt tavallista puuroa.

Vierailija
9/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika miltei 6,5kk ja alottelin kaurapuurolla heti 5kk iässä. Alkuun nypin sormilla hiutaleita pienemmäksi, mutta kun puuro upposi ilman kummempia kakomisia, niin sitten jätin sen homman. Seuraavaksi otin ohrapuuron kehiin, siitä nypin vieläkin ne hiutaleet pienemmäksi, kun tulee muuten aika karkeaa puuroa. Veteen olen tehnyt (mikrossa), välillä laitan korviketta tai pumpattua maitoa joukkoon. Marja- tai hedelmäsosetta laitan kanssa, et maistuu varmasti. :) Ilman en oo ees kokeillu.. Kaupan puuroja koitin sillon alkuun (muksu) mut ei tykänny niistä yhtään. Velliäkään ei oo syöny. Maissivelliä koitin ja kerran söi hyvällä halulla, mut ei enää sitten..

Mulla noi kaurahiutaleet on Elovenaa ja sitten on näitä Nalle-hiutaleita toi ohra, ja sit on oottamassa vehnää ja neljää viljaa, kun jaksais niistäkin tehä!

Vierailija
10/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä syödään myös mikrossa tehtyä kaurapuuroa pikakaurahiutaleista, joita on hieman nypitty sormin pienemmiksi ennen keittämistä. Ja hyvin tuntuu kelpaavan ihan sellaisenaan meidän neidille (just ja just 6kk). Mielestäni noista pikapuuroista tulee vielä tasasempaa puuroa kuin esim Elovenasta, ja vähemmällä keittämisellä selvii.

Ensimmäisenä puuropäivänä annoin Piltin kaurapuuroa, mutta tuntui että siitä tuli niin liisteriä, että ei huokuttanut äitiä, vaikka neidille kyllä sekin kelpas. Joten toisena puuropäivänä sitten testattiin jo tavallista kaurapuuroa ja hyvin kelpasi, ja niin jäi meillä piltti puuro kaapin pohjalle:D

nani ja neiti 6kk

Vierailija
11/11 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoiselle keitettiin tavallisista hiutaleista puuroa ja valmis puuro soseutettiin sauvasekoittimella sileäksi. Mielestäni tällä tavalla puurosta sai sileämpää kuin jos yritti hienontaa hiutaleita.