Dolly Parton kuoli muutamassa päivässä syöpädiagnoosista
Nopea lähtö oli.
Viime perjantaina meni sairaalaan ja laittoi someen: I am dealing with some health issues
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni tietänyt, kuka Dolly Parton on ja olen ymmärtänyt, että hän on ollut kovin suosittu jo vuosikymmeniä. Kun nyt luin hänen kuolinuutistaan, niin tajusin että en tiedä yhtään hänen lauluaan nimeltä. Hämmentävää.
Kyllä tiedät.
Jolene
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni tietänyt, kuka Dolly Parton on ja olen ymmärtänyt, että hän on ollut kovin suosittu jo vuosikymmeniä. Kun nyt luin hänen kuolinuutistaan, niin tajusin että en tiedä yhtään hänen lauluaan nimeltä. Hämmentävää.
Koskaan kuullut sellaista biisiä kuin "I Will Always Love You"?
Nuoremmat varmaan tunnistaa tämän lähinnä Whitney Houstonin coverina.
Tais Dollya itseäänkin jossain kohtaa harmittaa että hän oli sen säveltänyt, sanoittanut ja levyttänyt ja sitten myöhemmin se tunnettiin vain "Whitney Houstonin biisinä"
Eiköhän siitä tullut Dollylle ihan ookoosti kuitenkin rojalteja. isohko hitti oli. Ite olen aina tykännyt eniten 9 to 5sta jostain syystä. Ennen ihmiset vielä suhtautuivat työssä raatamiseenkin positiivisen kautta.
Ennen ei kaikki työpäivät olleet niin tiukkaan aikataulutettuja kuin nykyään. Ainakaan toimistohommat, joissa aloitin noin 40 vuotta sitten.
Aikoinaan saattoi päästä kesken päivän töistä, jos pomo oli hyvällä tuulella, tai saatettiin lähteä jäätelölle kesken työpäivän.
Nykyään ei saisi käydä edes vessassa.
Dolly kasvoi Tennesseen köyhällä maaseudulla. Äiti sai ensimmäisen lapsen 15-vuotiaan, isä oli 17. Dolly oli 12 lapsesta neljänneksi vanhin. Perhe asui lautahökkelissä, jossa oli vain kaksi huonetta. Ei ollut vesi- eikä viemäriputkia, vessa oli tietysti ulkona.
Perhe oli erittäin musikaalinen, Dolly lähti Nashvilleen 18-vuotiaana ja sai levytyssopimuksen. Siitä alkoi pitkä ja menestyksekäs ura.
Perhe pysyi läheisenä, Dolly auttoi sukuaan paljon. Hän perusti kirjakerhon lapsille ja lahjoitti valtavan määrän kirjoja lapsille ilmaiseksi. Dollyn isä ei osannut lukea, koska oli joutunut lapsesta saakka työskentelemään tupakkafarmilla.
Hän perusti kotiseudulleen huvipuiston, joka työllisti tuhansia ihmisiä. Hän maksoi myös työntekijöiden lasten collegemaksuja.
Kun kuuntelee suomalaisten jatkuvaa ulinaa ja valitusta milloin mistäkin ihan aiheetta, voisi kumartaa tuon 155-senttisen Dollyn edessä varsin syvään ja yrittää oppia edes pisaran sitkeyttä ja sisua. Ja kuunnella musiikkia, jota tuo aurinkoinen ihminen jätti jälkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiennyt, että joku blondi se oli ja nyt kun katoin spotifysta, niin Jolene ainoa minkä koskaan kuullut ja siitäkin enemmän Virve Rostin rais kattua versiota. Ei ollut omaa genreä.
Tuskimpa nyt syntyvä tietää n. 40 vuoden päästä kuka Britney Spears on/oli.
Nyt muistuikin, Jolene, joku kappale häneltä sentään tuttu, Miley Cyrus on siitä tehnyt version ja youtubesta löytyy. Dolly muistaakseni kertoi tehneensä kappaleen kun joku pankkivirkailija vikitteli hänen miestään. (tai sitten muuten vain tulkitsi tavallisen ystävällisyyden että vitsi nyt ollaan taas miestä viemässä minulta.
Tuon biisin perusteella vaikuttaa, että Dolly oli itse ihastunut siihen Joleneen. Niin antaumuksella hän kertoo naisen ihanaisesta ulkomuodosta, äänestä ja naurusta :)
So what. Monillahan se diagnoosi saadaan vasta kuoleman ja ruumiinavauksen jälkeen. Jotkut syövät etenevät sen verran nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sellaista ne tutkitut ja turvalliset saavat aikaan 😥
Niin, syöpää tai ylipäätään koko kuolemaa ei ollut olemassakaan ennen rokotteita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sellaista ne tutkitut ja turvalliset saavat aikaan 😥
Niin, syöpää tai ylipäätään koko kuolemaa ei ollut olemassakaan ennen rokotteita!
Niinpä! Ei ole ollenkaan normaalia, että 80-vuotiaat kuolee, ei ennen sellaista tapahtunut!
Sama varmaan tuolla Norjan kuninkaalla, ei oo luonnollista tuollainen äkkikuolema 89-vuotiaalla!
Itse ajattelen häntä enemmän lauluntekijänä kuin laulajana.