Dolly Parton kuoli muutamassa päivässä syöpädiagnoosista
Nopea lähtö oli.
Viime perjantaina meni sairaalaan ja laittoi someen: I am dealing with some health issues
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni tietänyt, kuka Dolly Parton on ja olen ymmärtänyt, että hän on ollut kovin suosittu jo vuosikymmeniä. Kun nyt luin hänen kuolinuutistaan, niin tajusin että en tiedä yhtään hänen lauluaan nimeltä. Hämmentävää.
En minäkään tiennyt, että joku blondi se oli ja nyt kun katoin spotifysta, niin Jolene ainoa minkä koskaan kuullut ja siitäkin enemmän Virve Rostin rais kattua versiota. Ei ollut omaa genreä.
Tuskimpa nyt syntyvä tietää n. 40 vuoden päästä kuka Britney Spears on/oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni tietänyt, kuka Dolly Parton on ja olen ymmärtänyt, että hän on ollut kovin suosittu jo vuosikymmeniä. Kun nyt luin hänen kuolinuutistaan, niin tajusin että en tiedä yhtään hänen lauluaan nimeltä. Hämmentävää.
Tiennyt, ei tietänyt.
Olet niin nolo 😄
Tietänyt on kirjakielisempi, tiennyt enemmän puhekieltä.
Tiennyt
Lyhyempi ja puhekielisempi muoto
Tietänyt
Kirjakielisempi muoto
Olen vuosikymmenten ajan tietänyt sekä itse laulajan että useita hänen biisejään.
Vierailija kirjoitti:
Dolly on tiennyt jo kuukausia, että sillä on syöpä ja on saanut siihen hoitoa. Nyt sille tuli akuutti tilanne, taisi olla munuaiset ja mitä lie, ja joutui sen vuoksi sairaalaan. Jäi sitten sille tielle.
Ei tietänyt syövästä. Hoidettiin aiemmin tulehtuneen munuaiskiven vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan kuullut sellaista biisiä kuin "I Will Always Love You"?
Nuoremmat varmaan tunnistaa tämän lähinnä Whitney Houstonin coverina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dolly on tiennyt jo kuukausia, että sillä on syöpä ja on saanut siihen hoitoa. Nyt sille tuli akuutti tilanne, taisi olla munuaiset ja mitä lie, ja joutui sen vuoksi sairaalaan. Jäi sitten sille tielle.
Ei tietänyt syövästä. Hoidettiin aiemmin tulehtuneen munuaiskiven vuoksi.
Tämmönen väittely on hauskaa vauvapalstalla. Hitostako te kumpikaan tiedä mitään faktoja? Olitteko oikein läheisiäkin? Näittekö päivittäin? Jos olitte noin läheisiä, niin miksi huutelette heti seuraavana päivänä? Kaikkea ei kerrota eikä tarvitse kertoa julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiennyt, ei tietänyt.
Kannattaa lukea edes otsikko.
https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…
Ei tiedä, itse teen typoja ja kielioppivirheitä aika usein ja sitten nolottaa kun on painanut lähetä nappia ja on väärin kirjoitettu teksti palstalla ja odottelee että joku kommentoi että on vikaa viestissä, mutta pettyy kun kukaan ei sano mitään ja teksti on väärin, niin tulee sellainen tunne että muilla on myötähäpeä väärin kirjoitetusta, mutta ei sanota mitään pirteämpi tunnelma kun joku sanoo jotain ja hänelle voi vastata "haista sinä .." :D
Moniko tiesi tätäkään?
Partonilla oli oma elokuva- ja televisiotuotantoyhtiö, joka tuotti mm. Buffy vampyyrintappajam
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiennyt, että joku blondi se oli ja nyt kun katoin spotifysta, niin Jolene ainoa minkä koskaan kuullut ja siitäkin enemmän Virve Rostin rais kattua versiota. Ei ollut omaa genreä.
Tuskimpa nyt syntyvä tietää n. 40 vuoden päästä kuka Britney Spears on/oli.
Nyt muistuikin, Jolene, joku kappale häneltä sentään tuttu, Miley Cyrus on siitä tehnyt version ja youtubesta löytyy. Dolly muistaakseni kertoi tehneensä kappaleen kun joku pankkivirkailija vikitteli hänen miestään. (tai sitten muuten vain tulkitsi tavallisen ystävällisyyden että vitsi nyt ollaan taas miestä viemässä minulta.
Partonin aviomies kuoli viime vuonna. Dolly oli sanonut, ettei ollut kiinnittänyt huomiota omiin oireisiinsa, kun oli hoitanut miestään.
Eli oireita oli ollut pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais Dollya itseäänkin jossain kohtaa harmittaa että hän oli sen säveltänyt, sanoittanut ja levyttänyt ja sitten myöhemmin se tunnettiin vain "Whitney Houstonin biisinä"
Vierailija kirjoitti:
Moniko tiesi tätäkään?
Partonilla oli oma elokuva- ja televisiotuotantoyhtiö, joka tuotti mm. Buffy vampyyrintappajam
Hänhän oli todellinen business woman. Ja sanotaan ellei olisi lahjoittanut niin paljon hyväntekeväisyyteen olisi ollut miljardööri. Hän aloitti ihan tyhjästä ja rakensi ison omaisuuden. Mieletön nainen. Aina positiivinen, ei ikinä puhunut pahaa muista. Olen oikeasti surullinen.
Mihin hänen liki miljardin omaisuus mahtaa mennä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin hänen liki miljardin omaisuus mahtaa mennä?
Antaisi nyt sille kummitytölleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais Dollya itseäänkin jossain kohtaa harmittaa että hän oli sen säveltänyt, sanoittanut ja levyttänyt ja sitten myöhemmin se tunnettiin vain "Whitney Houstonin biisinä"
Eiköhän siitä tullut Dollylle ihan ookoosti kuitenkin rojalteja. isohko hitti oli. Ite olen aina tykännyt eniten 9 to 5sta jostain syystä. Ennen ihmiset vielä suhtautuivat työssä raatamiseenkin positiivisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutkin ovat laulaneet sen.
Dollywood-huvipuisto, yli 3 000 kappaleen oikeudet omistava julkaisuyhtiö, tekijänoikeustulot, kiinteistöt, brändilisenssit ja muut yritykset... Siinä on niin isoista rahoista kyse, että sukulaiset varmaan parveilee jo kuin korppikotkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutkin ovat laulaneet sen.
Se on Dollyn sävellys&sanoitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siitä tullut Dollylle ihan ookoosti kuitenkin rojalteja. isohko hitti oli. Ite olen aina tykännyt eniten 9 to 5sta jostain syystä. Ennen ihmiset vielä suhtautuivat työssä raatamiseenkin positiivisen kautta.
Ennen ei kaikki työpäivät olleet niin tiukkaan aikataulutettuja kuin nykyään. Ainakaan toimistohommat, joissa aloitin noin 40 vuotta sitten.
Dolly oli Miley Cyruksen kummitäti.