Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dolly Parton kuoli muutamassa päivässä syöpädiagnoosista

Vierailija
26.08.2026 |

Nopea lähtö oli. 

Viime perjantaina meni sairaalaan ja laittoi someen: I am dealing with some health issues

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolly oli Miley Cyruksen kummitäti.

Vierailija
22/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni tietänyt, kuka Dolly Parton on ja olen ymmärtänyt, että hän on ollut kovin suosittu jo vuosikymmeniä. Kun nyt luin hänen kuolinuutistaan, niin tajusin että en tiedä yhtään hänen lauluaan nimeltä. Hämmentävää.

En minäkään tiennyt, että joku blondi se oli ja nyt kun katoin spotifysta, niin Jolene ainoa minkä koskaan kuullut ja siitäkin enemmän Virve Rostin rais kattua versiota. Ei ollut omaa genreä. 

Tuskimpa nyt syntyvä tietää n. 40 vuoden päästä kuka Britney Spears on/oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni tietänyt, kuka Dolly Parton on ja olen ymmärtänyt, että hän on ollut kovin suosittu jo vuosikymmeniä. Kun nyt luin hänen kuolinuutistaan, niin tajusin että en tiedä yhtään hänen lauluaan nimeltä. Hämmentävää.

Tiennyt, ei tietänyt.

Olet niin nolo 😄

Tietänyt on kirjakielisempi, tiennyt enemmän puhekieltä. 

Tiennyt

Lyhyempi ja puhekielisempi muoto

Tietänyt

Kirjakielisempi muoto

https://fi.bab.la/taivutus/suomi/tiet%C3%A4%C3%A4

Vierailija
24/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikymmenten ajan tietänyt sekä itse laulajan että useita hänen biisejään. 

Vierailija
25/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dolly on tiennyt jo kuukausia, että sillä on syöpä ja on saanut siihen hoitoa. Nyt sille tuli akuutti tilanne, taisi olla munuaiset ja mitä lie, ja joutui sen vuoksi sairaalaan. Jäi sitten sille tielle.

Ei tietänyt syövästä. Hoidettiin aiemmin tulehtuneen munuaiskiven vuoksi. 

Vierailija
26/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan kuullut sellaista biisiä kuin "I Will Always Love You"? 

Nuoremmat varmaan tunnistaa tämän lähinnä Whitney Houstonin coverina. 

Vierailija
27/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dolly on tiennyt jo kuukausia, että sillä on syöpä ja on saanut siihen hoitoa. Nyt sille tuli akuutti tilanne, taisi olla munuaiset ja mitä lie, ja joutui sen vuoksi sairaalaan. Jäi sitten sille tielle.

Ei tietänyt syövästä. Hoidettiin aiemmin tulehtuneen munuaiskiven vuoksi. 

Tämmönen väittely on hauskaa vauvapalstalla. Hitostako te kumpikaan tiedä mitään faktoja? Olitteko oikein läheisiäkin? Näittekö päivittäin? Jos olitte noin läheisiä, niin miksi huutelette heti seuraavana päivänä? Kaikkea ei kerrota eikä tarvitse kertoa julkisuuteen.

Vierailija
28/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiennyt, ei tietänyt.

Kannattaa lukea edes otsikko.

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…

Ei tiedä, itse teen typoja ja kielioppivirheitä aika usein ja sitten nolottaa kun on painanut lähetä nappia ja on väärin kirjoitettu teksti palstalla ja odottelee että joku kommentoi että on vikaa viestissä, mutta pettyy kun kukaan ei sano mitään ja teksti on väärin, niin tulee sellainen tunne että muilla on myötähäpeä väärin kirjoitetusta, mutta ei sanota mitään  pirteämpi tunnelma kun joku sanoo jotain ja hänelle voi vastata "haista sinä .." :D

Vierailija
29/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko tiesi tätäkään? 

Partonilla oli oma elokuva- ja televisiotuotantoyhtiö, joka tuotti mm. Buffy vampyyrintappajam

Vierailija
30/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiennyt, että joku blondi se oli ja nyt kun katoin spotifysta, niin Jolene ainoa minkä koskaan kuullut ja siitäkin enemmän Virve Rostin rais kattua versiota. Ei ollut omaa genreä. 

Tuskimpa nyt syntyvä tietää n. 40 vuoden päästä kuka Britney Spears on/oli.

Nyt muistuikin, Jolene, joku kappale häneltä sentään tuttu, Miley Cyrus on siitä tehnyt version ja youtubesta löytyy.  Dolly muistaakseni kertoi tehneensä kappaleen kun joku pankkivirkailija vikitteli hänen miestään.  (tai sitten muuten vain tulkitsi tavallisen ystävällisyyden että vitsi nyt ollaan taas miestä viemässä minulta.

Vierailija
31/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partonin aviomies kuoli viime vuonna. Dolly oli sanonut, ettei ollut kiinnittänyt huomiota omiin oireisiinsa, kun oli hoitanut miestään.

Eli oireita oli ollut pitempään.

Vierailija
32/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais Dollya itseäänkin jossain kohtaa harmittaa että hän oli sen säveltänyt, sanoittanut ja levyttänyt ja sitten myöhemmin se tunnettiin vain "Whitney Houstonin biisinä"

Vierailija
33/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko tiesi tätäkään? 

Partonilla oli oma elokuva- ja televisiotuotantoyhtiö, joka tuotti mm. Buffy vampyyrintappajam

Hänhän oli todellinen business woman. Ja sanotaan ellei olisi lahjoittanut niin paljon hyväntekeväisyyteen olisi ollut miljardööri. Hän aloitti ihan tyhjästä ja rakensi ison omaisuuden. Mieletön nainen. Aina positiivinen, ei ikinä puhunut pahaa muista. Olen oikeasti surullinen. 

Vierailija
34/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hänen liki miljardin omaisuus mahtaa mennä? 

Vierailija
35/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hänen liki miljardin omaisuus mahtaa mennä? 

Antaisi nyt sille kummitytölleen.

Vierailija
36/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais Dollya itseäänkin jossain kohtaa harmittaa että hän oli sen säveltänyt, sanoittanut ja levyttänyt ja sitten myöhemmin se tunnettiin vain "Whitney Houstonin biisinä"

Eiköhän siitä tullut Dollylle ihan ookoosti kuitenkin rojalteja. isohko hitti oli. Ite olen aina tykännyt eniten 9 to 5sta jostain syystä. Ennen ihmiset vielä suhtautuivat työssä raatamiseenkin positiivisen kautta.

Vierailija
37/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutkin ovat laulaneet sen.

Vierailija
38/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dollywood-huvipuisto, yli 3 000 kappaleen oikeudet omistava julkaisuyhtiö, tekijänoikeustulot, kiinteistöt, brändilisenssit ja muut yritykset... Siinä on niin isoista rahoista kyse, että sukulaiset varmaan parveilee jo kuin korppikotkat.

Vierailija
39/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutkin ovat laulaneet sen.

Se on Dollyn sävellys&sanoitus

Vierailija
40/45 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siitä tullut Dollylle ihan ookoosti kuitenkin rojalteja. isohko hitti oli. Ite olen aina tykännyt eniten 9 to 5sta jostain syystä. Ennen ihmiset vielä suhtautuivat työssä raatamiseenkin positiivisen kautta.

Ennen ei kaikki työpäivät olleet niin tiukkaan aikataulutettuja kuin nykyään. Ainakaan toimistohommat, joissa aloitin noin 40 vuotta sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan