Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammografiassa jotain häikkää - miksei kerrota mitä

Vierailija
25.08.2026 |

Eikö ne ole minun tissit, miksei minulle kerrota mitä huolestuttavaa siellä oli. Toista päivää nyt rytmihäiriöitä ja täysi lamaannus tämän takia, olen käynyt läpi mitä pitää hävittää ennen kuin kuolen ja harmitellut asioita joita en tehnyt.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on paljon monimutkaisempia asioita kuin luulet. 

Silti ne kuvat on mun tisseistä ja se mitä niissä ikinä onkaan vialla, on minun asia. Terveydenhuolto kohtelee ihmisiä kuin lihapaloja.

Ap

Ymmärrätkö, että ei nekään voi tietää, mitä häikkää siellä on. Tarvitaan lisätutkimuksia.

Vierailija
22/28 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on paljon monimutkaisempia asioita kuin luulet. 

Silti ne kuvat on mun tisseistä ja se mitä niissä ikinä onkaan vialla, on minun asia. Terveydenhuolto kohtelee ihmisiä kuin lihapaloja.

Ap

Ymmärrätkö, että ei nekään voi tietää, mitä häikkää siellä on. Tarvitaan lisätutkimuksia.

Täytyyhän niiden jotain tietää, että onko läpimätä vai jotain pienempää epäselvää. Joku syy on sille, että pitää mennä jatkotutkimuksiin. Ajanvarausihmimen kuulostikin niin osaaottavalta. En pysty nukkumaan, enkä olemaan, pyörryttää, en voi syödä, sydän muljahtelee ja rintaan pistää.

Eli ilmeisesti jos vähäisempi epäselvyys olisi, niin se olisi puhelimessa sanottu? Nyt ei suostuttu sanomaan mitään :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin uusintakäynnille. Kun kutsu tuli puhelimitse, mitään tarkempaa ei kerrottu. Uusi perusteellisempi tutkimus paljasti, että kyseessä oli vesirakkula. Ei kannata panikoida.

Vierailija
24/28 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään tutkimustuloksia ei näy. Puhelimessa ei suostuttu sanomaan mitään, miksi pitää mennä uusintakäynnille. Eli ilmeisesti jotain tosi pahaa, kun ei kerrota.

Ap

Ei tietenkään näy. Pitää ensin ottaa toisella käynnillä näyte, jotta voidaan sanoa mikä se poikkeama on. Viikon verran kesti mulla tulosten tuleminen, oli harmiton fibrooma. Hyvä että tutkitaan. Ei kannata hermoilla asiasta ennen kuin tietää mikä se on.

Vierailija
25/28 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä röntgenkuva ei vielä kerro, mitä häikkä on.   Jotakin siellä on voinut näkyä, mutta tarvitaan ultra, että nähdään tarkemmin.  Joskus otetaan ehkä ohutneulanäyte.  Olet ilmeisesti kovin nuori, kun tulet noin hysteeriseksi.  Kuule elämässä saat säikähtää vielä monta kertaa, jos jokaisen pikku jutun otat näin vakavasti.   Mammografiassa käydään juuri siksi, että mahdolliset viat löytyvät ajoissa ja voidaan sitten hoitaa pois.  Taidat vain provoilla.

Vierailija
26/28 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En provoile, enkä ole nuorikaan. Tämä oli ensimmäinen seulonta. Mutta en ole käynyt missään naistenvaivojen tutkimuksissa enkä gyneillä tai lääkärissä noin 15 vuoteen. Olen yrittänyt välttää kaikkea, koska aiemmat kokemukset ovat olleet niin epämiellyttäviä. Inhotti ja pelotti ja oksetti tämäkin, melkein jätin menemättä.

Jatkotutkimus ja tuomio siis parin päivän päästä. Ellen saa sydänkohtausta ennen sitä.

Ap

Vierailija
27/28 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi että olisit jättänyt menemättä?

Vierailija
28/28 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään tutkimustuloksia ei näy. Puhelimessa ei suostuttu sanomaan mitään, miksi pitää mennä uusintakäynnille. Eli ilmeisesti jotain tosi pahaa, kun ei kerrota.

Ap

Eihän ne tiedä, siksi sinut pyydetään uusintakäynnille. Mammografian lisäksi rinta ultrataan, sitähän ei seulontamammografiassa muuten tehdä. Hyvä, kun tutkitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi