Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei minulla ainakaan ole tuore valkosipulimurska alentanut kolesterolia, verenpainetta eikä sokeriarvoja

Vierailija
25.08.2026 |

On kohonnut verenpaine, kolesteroli ja sokerit.

Ylipainoa on 7 kiloa. Syön tuoretta valkosipulimurskaa päivittäin.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/d4e4c3e4-d438-41f0-a7ed-5e523…

Viitaten tuohon uutiseen.

"Valkosipuli voi muun muassa alentaa korkeaa verenpainetta, ehkäistä tiettyjä sydänongelmia ja verisuonimuutoksia. Se voi myös laskea kokonaiskolesterolia ja nostaa hyvän HDL-kolesterolin määrää.

Valkosipulista saattaa olla hyötyä myös haiman insuliinituotannolle, se voi alentaa verensokeria ja auttaa painonhallinnassa. Suolistoa se saattaa suojata akuuteilta kroonisilta suolistotulehduksilta."

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lopeta se ryyppäys ja alota liikunta kans

En ole juonut alkoholia 20 vuoteen.

ap

Vierailija
22/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitää (myös) lääkärin loitolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine ja verensokeri alenee lihaa ja eläinrasvaa syömällä. Kolestrolin alentaminen ei ole tarpeen vaan kokonaiskuolleisuus on pienin 6-8 kokonaiskolestrolilla.

Kuolleisuus on 100 %. Vai oikeestiko rasvaista sikaa ja laardia syömällä ei kuole koskaan?

No sittenhän kolestrolia ei varsinkaan tarvitse alentaa vai mitä? :D

Siekii siis uskot että elämällä tyyliin x on kuolematon?

Vierailija
24/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine ja verensokeri alenee lihaa ja eläinrasvaa syömällä. Kolestrolin alentaminen ei ole tarpeen vaan kokonaiskuolleisuus on pienin 6-8 kokonaiskolestrolilla.

Kuolleisuus on 100 %. Vai oikeestiko rasvaista sikaa ja laardia syömällä ei kuole koskaan?

En, mutta uskon vakaasti että sinät olet v-ajaa etkä tiedä mitä kokonaiskuolleisuus tässä kontekstissa tarkoittaa.

Vierailija
25/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaikki arvot normalisoituivat kun lakkasin niiden mittauksen/mittauttamisen. Enää en tarvitse lääkitystä, mitä nyt joskus työhalupillerin tai Jaloviinaa pitkän ryypyn. ( lääkkeeksi ) Syömistänikään en tarvitse tarkkailla ja voista voi vaivatta nauttia :D Ja kahvista kerman kera.

Vierailija
26/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joka ruoassa valkosipulia ja chiliä. Ja aika paljon. Olen syönyt näin viimeiset 30 vuotta.

Olen syönyt verenpainelääkettä jo. Yli 15 vuotta. Kolesteri hipoo ylärajoilla ja seurataan.
Ei ylipainoa. 

Testaa tuohon verenpaineeseen VHH:ta ja pätkäpaastoa, mulla yläpaine putosi 20 yksikköä lääkkettömästi

Vierailija
27/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan erittäin pienen annoksen statiinia joka päivä. Kuukaudessa huono kolesteroli putosi 2,5  stä  0,9 ään.  Eikä tarvitse yrittää syödä etdiskellä tyrnejä eikä muita. Valkosipulia otan omalta kasvimaalta mutta ei sitä kilottain voi syödä.

Siis 2.5:stä lähdit pudottamaan, miksi?

Vierailija
28/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta uskon vakaasti että sinät olet v-ajaa etkä tiedä mitä kokonaiskuolleisuus tässä kontekstissa tarkoittaa.

Laitapa nyt tilasto että kol 8 eivät kuole , vain kol 2  saavat infarkteja  ja tukkeentuneet valtimot.

Vierailija
29/29 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joka ruoassa valkosipulia ja chiliä. Ja aika paljon. Olen syönyt näin viimeiset 30 vuotta.

Olen syönyt verenpainelääkettä jo. Yli 15 vuotta. Kolesteri hipoo ylärajoilla ja seurataan.
Ei ylipainoa. 

Testaa tuohon verenpaineeseen VHH:ta ja pätkäpaastoa, mulla yläpaine putosi 20 yksikköä lääkkettömästi

En pysty syömään kanaa enkä kalaakaan paljon, koska liha ylipäänsä ällöttää. Eli VHH vaikea toteuttaa.

Olen pätkäpaastonnut jo vuosia. 12 h yöpaasto ja syön kolme kertaa päivässä, ei naposteluja.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi