Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset lapsettomat, mitä olette tehneet sillä ajalla, joka on säästynyt lastenhoidosta?

Vierailija
25.08.2026 |

Niin? 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypänny

Vierailija
22/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidämme illanistujaisia akateemisten lapsettomien ystäviemme kanssa, matkustelemme puolison kanssa paljon, harrastamme mm. tennistä ja korkeakulttuuria sekä tietysti vietämme laatuaikaa ihan vain kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tulee poltettua pilveä ja pelattua pleikkaa. 

Vierailija
24/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viisikymppinen ja kyllä mä ihan suoraan sanottuna ajattelen aika usein, että oon jäänyt jostain paitsi. Tää ajatus on noussut vasta ihan viime vuosina, kun perälauta alkaa niin sanotusti hahmottua. Lapsettomuus on kuitenkin ollut täysin mun oma valinta ja tahto ja kun tein päätöksiä aiheeseen liittyen, niin ne tuntuivat silloin täysin oikeilta. Mutta nyt näiden valintojen seuraus alkaa paljastua mulle jollain tavoin eri tavoin kuin nuorempana. Ehkä siksi, että enää mun ei ole mahdollista valita toisin. Vaikea tätä selittää, enkä tästä oikein kehtaa kenellekään puhua.

N51

Vierailija
25/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan, nukun, treenaan, matkustelen. Välillä otan palkatonta vapaata, koska en tarvitse rahaa kovinkaan paljon. Olisin voinut saada ylennyksen pari vuotta sitten, mutta en halunnut sitä, koska se olisi edellyttänyt pysyvää kokoaikatyötä, ja arvostan omaa aikaani enemmän kuin materiaa. 

Vierailija
26/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinpa itsekin joskus

T. Kohta neljän äiti xD

Miksi olet raskaana, jos ajattelet noin?

Vierailija
27/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt viisikymppinen ja kyllä mä ihan suoraan sanottuna ajattelen aika usein, että oon jäänyt jostain paitsi. Tää ajatus on noussut vasta ihan viime vuosina, kun perälauta alkaa niin sanotusti hahmottua. Lapsettomuus on kuitenkin ollut täysin mun oma valinta ja tahto ja kun tein päätöksiä aiheeseen liittyen, niin ne tuntuivat silloin täysin oikeilta. Mutta nyt näiden valintojen seuraus alkaa paljastua mulle jollain tavoin eri tavoin kuin nuorempana. Ehkä siksi, että enää mun ei ole mahdollista valita toisin. Vaikea tätä selittää, enkä tästä oikein kehtaa kenellekään puhua.

N51

Ainahan sitä elämästä jostain jää paitsi. Ei sitä liikaa murehtia kannata. Jos tykkäät lapsista niin varmasti löytyy paljon perheitä joihin bonustäti olisi kovasti kaivattu. Lapset on välittämisessään ja rakkaudessaan niin suoria että jos uskallat heittäytyä ja ottaa sitä vastaan niin avaa uuden maailman. 

Vierailija
28/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitanut eläimiä, lapsia en koskaan halunnut 

Vierailija
29/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä sinä olisit voinut tehdä täällä jankkaamisen sijasta, koko sinä aikana. :P

Vierailija
30/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkunut 

Vierailija
31/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, laulan kuorossa, bloggailen, ehdin käydä kampaamoissa säännöllisesti, vikittelen.

Vierailija
32/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustellut eri tavoin, rötvännyt, harrastanut, katsonut aikuisviihdettä, soittanut kitaraa jne.

Vierailija
33/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useamman kerran psykoosissa.

N40

Vierailija
34/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tabu-aihe

Ei ole. Miten tyhmä kysymys! Miten lapseton voisi arvioida, paljonko sulla menee aikaa lastenhoitoon  😂

Mitä sä muuten kitiset, urpo? Mitäs läksit. 

Veikkaan että on eletty hyvää, kiireetöntä ja leppoisaa elämää, opiskeltu ja harrastettu kulttuuria ja seksiä. Lapsiperheissähän näitä ei ehdi kevyesti kymmeneen vuoteen. 

Vierailija
35/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on katkera pillupulainen nasu. Sukupuuttoon kuolee.

Vierailija
36/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, ap.  Se nähdään täällä, mihin sinä turhan elämäsi käytät.

Vierailija
37/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänyt itsestäni huolta. 

Vierailija
38/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat kotona, vei työ ja päivittäinen työaika paljon aikaa, mutta silti sitä riitti lasten kanssa harrastamiseen ja kodista huolehtimiseen. Kun nuorinkin muutti pois kotoa, oli korona-aika ja siirtyminen etätöihin, joita teen pääsääntöisesti edelleen. Tuntuu, ettei vapaa-aikaa silti ole juuri enempää, kai se on vaan se tunne. Stressi jatkuvasta harrastuskuljetusrumbasta on loppunut. Se, missä on suurin muutos, on telkkarin katselu. Ennen siihen ei ollut juuri aikaa. Harrastuksia on ollut aina itsellänikin. Olen myös muuttanut pikkukaupungista isompaan, jossa on helpompi mahdollisuus mennä esim. teatteriin ja elokuviin, konsertteihin. Lapsenlapset eivät asu ihan lähellä, mutta silloin tällöin autan heidän hoidossaan. Eläkepäivät lähestyvät ja toivon pääseväni eroon stressistä, jota työ aiheuttaa. N-66

Vierailija
39/39 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitellyt omat lapsuudentraumani ja nyt mietin, millaista elämää ylipäänsä haluan elää. Rauhallista, lempeää, seesteistä. Kirjoja, musiikkia, käsitöitä. Ehkä lempeä kumppanikin vielä jonain päivänä, jos sattuu kohtaamaan. Luontoa, teetä, kirjoittamista, pohdiskelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi