Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko että selviän ikinä masennuksesta

Vierailija
25.08.2026 |

Siihen ei auta mikään.t. valis 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan se ehkä jos olisi lääkkeistä tokkurassa auttaa paremmin hyväksymään elinolosuhteet, joihin ei voi itse vaikuttaa.ap

Ei löytynyt sopivia lääkkeitä. Kokeilet muita. Luulisi, että lääkäri tai terapeutti olisi asiaa jo ehdottanutkin. 

Vierailija
22/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan se ehkä jos olisi lääkkeistä tokkurassa auttaa paremmin hyväksymään elinolosuhteet, joihin ei voi itse vaikuttaa.ap

Sä voisit vaikuttaa niihin mutta raha on tärkeämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pysty auttamaan, jos et itse tee yhtään mitään. Sama koskee alkoholismia, sairauksia, ongelmia yms. Terapeutti kuuntelee, antaa neuvoja, keinoja. Ja ne lääkkeet.

Mulla on kyllä nuo psykiatriset sairaanhoitajat vaan kuunnelleet hiljaa, samoin psykologit. Enpä ole mitään neuvoja koskaan saanut.ap

Vierailija
24/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lääkkeet tai terapeutit voi tälle työpaikaksi muuttua.

Vierailija
25/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pysty auttamaan, jos et itse tee yhtään mitään. Sama koskee alkoholismia, sairauksia, ongelmia yms. Terapeutti kuuntelee, antaa neuvoja, keinoja. Ja ne lääkkeet.

Mulla on kyllä nuo psykiatriset sairaanhoitajat vaan kuunnelleet hiljaa, samoin psykologit. Enpä ole mitään neuvoja koskaan saanut.ap

Kokeile ilmaista nettiterapiaa.

Vierailija
26/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Valikselle kannata mitään ehdottaa. Oli asia ihan mikä tahansa.

Vierailija
27/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä heitä kirvestä kaivoon. Lähivuosina masennukseen on tulossa psykedeelipohjaisia (psilosybiini, LSD, DMT) lääkkeitä usean eri yhtiön toimesta ja näiden lääkkeiden tehokkuus on aivan toista luokkaa nykyisiin SSRI lääkkeisiin verrattuna. Lääkkeiden vaikutus alkaa heti, se on pitkäkestoinen (jopa yli vuoden kerta annoksesta) ja merkittäviä haittavaikutuksia ei ole. Olen seurannut alan kehitystä puoli vuosikymmentä sijoittajan näkökulmasta ja ensimmäinen uusi lääke on vihdoin tulossa USA:n markkinoille Compass Pathwaysin toimesta ensi vuoden alussa (Eurooppaan myöhemmin), mikäli lääke saa tarvittavat viranomaishyväksynnät. Myös luomulääkintä Suomen luonnostakin löytyvillä psilosybiinisienillä on vaihtoehto, mutta kokemus on varmasti parempi virallisia kanavia pitkin, sillä vaikuttavia aineita on modifioitu vastaamaan paremmin terapeuttista käyttöä. 

Tähän vielä lisäyksenä, että nykyiset masennuslääkkeet eivät hoida masennuksen juurisyitä, vaan ainoastaan pyrkivät peittämään oireita. Psykedeelit puolestaan

auttavat muuttamaan ajattelua ja pitkään juurtuneita mielikuvia ja uskomuksia vahvistamalla yhteyksiä aivojen eri osien välillä ja muuttamalla aivojen plastisuutta. Tällöin pystyt näkemään asiat uusin silmin ja käsittelemään vaikeita masennukseen johtaneita asioita eri näkökulmasta. Kannattaa perehtyä aiheeseen. 

Vierailija
28/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ovat taatusti kehottaneet esimerkiksi liikkumaan, hallitsemaan painoa, hankkimaan harrastuksia ja sitä myötä ehkä saamaan uusia tuttavuuksia elämään. Sulla on liian pienet piirit ja liikaa aikaa miettiä surkeita asioita.

Vierailija
29/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kannattaa yrittää etsiä joku muu terapeutti/ psykologi tms. Voi toki maksaa ja olla kallistakin.

Vierailija
30/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua, lääkitys voi auttaa pahimman yli.

Joskus olen kokeillut masennuslääkkeitä ja ne on tehnyt vain tokkuran olon eikä ole mitään apua ollut.ap

Kerran kokeilit ja päätit omatoimisesti, että lääkkeistä ei ole mitään apua? Hieno homma, jatka samalla asenteella.

Vierailija
31/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on elämäntapasairaus. 

Vierailija
32/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen kokeillut masennuslääkkeitä ja ne on tehnyt vain tokkuran olon eikä ole mitään apua ollut.ap

Kerran kokeilit ja päätit omatoimisesti, että lääkkeistä ei ole mitään apua? Hieno homma, jatka samalla asenteella.

Miten niin kerran? Vuosikymmeniä kävin eri hoidoissa ja terapioissa. Jo 13- vuotiaasta alkaen.ap

Vierailija
33/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla elämäntapamasentunut, jolle masennus on elämän suurin ilo.

Vierailija
34/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ovat taatusti kehottaneet esimerkiksi liikkumaan, hallitsemaan painoa, hankkimaan harrastuksia ja sitä myötä ehkä saamaan uusia tuttavuuksia elämään. Sulla on liian pienet piirit ja liikaa aikaa miettiä surkeita asioita.

Samaa ihmettelen. Olen käynyt tuollaisella sairaanhoitajalla. Tai parillakin, kun vaihtui välillä. Kuuntelivat, keskusteltiin ja sain neuvojakin. Vain yksi heistä oli sellainen, jonka kanssa hoitosuhde ei ollut kovin hyvä. Mutta tämä hoitosuhde jäikin lyhyemmäksi. Tosin terapeutin vaihtuminenkaan ei ole välttämättä hyvä asia. Onneksi kävi niin, että pääsin viimeksi uudelleen vanhalle, samalle terapeutilleni. Hän osasi kuunnella ja oli myös sopivan jämäkkä. Ja huumorintajuinen. Ei kaikki sairaanhoitajat, terapeutit, lääkärit, sun muut sovi kaikille. Kannattaa edes yrittää etsiä itselle sopiva. 

Vierailija
35/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on elämäntapasairaus. 

Kiitos tiedosta. Elämäntapahan tämä vain.

-lapsen kuoleman takia masentunut

Vierailija
36/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Olen käynyt tuollaisella sairaanhoitajalla. Tai parillakin, kun vaihtui välillä. Kuuntelivat, keskusteltiin ja sain neuvojakin. Vain yksi heistä oli sellainen, jonka kanssa hoitosuhde ei ollut kovin hyvä. Mutta tämä hoitosuhde jäikin lyhyemmäksi. Tosin terapeutin vaihtuminenkaan ei ole välttämättä hyvä asia. Onneksi kävi niin, että pääsin viimeksi uudelleen vanhalle, samalle terapeutilleni. Hän osasi kuunnella ja oli myös sopivan jämäkkä. Ja huumorintajuinen. Ei kaikki sairaanhoitajat, terapeutit, lääkärit, sun muut sovi kaikille. Kannattaa edes yrittää etsiä itselle sopiva. 

Julkisella puolella ei vaan niin ole vaihtoehtoja. Tuollakin, missä kävin juttelemassa, oli vain tuo yksi psykiatrinen sairaanhoitaja.ap

Vierailija
37/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallista ja asiatonta kommentoida ihan oikeaa sairautta typerillä, tietämättömillä kommenteilla. 

Vierailija
38/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella ei vaan niin ole vaihtoehtoja. Tuollakin, missä kävin juttelemassa, oli vain tuo yksi psykiatrinen sairaanhoitaja.ap

Nuo mainitsemani hoitajat olivat ihan julkiselta puolelta. Ja tosiaan vain yksi oli sellainen, joka ei oikein toiminut. Valitettavasti aina ei ole vaihtoehtoja. Sitten voi miettiä, mistä muualta saisi keskusteluapua. Kysyä siltä terapeutilta, lääkäriltä tms.

Vierailija
39/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kerran? Vuosikymmeniä kävin eri hoidoissa ja terapioissa. Jo 13- vuotiaasta alkaen.ap

Eli joku muu syy siellä on takana kuin mainitsemasi kyvyttömyys opiskella ammattia tai saada työpaikkaa. Et sä 13-vuotiaana vielä noita asioita masistellut.

Vierailija
40/45 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarallista ja asiatonta kommentoida ihan oikeaa sairautta typerillä, tietämättömillä kommenteilla. 

Eiköhän täällä monellakin ole masennuksesta kokemusta joko omalla tai jonkun läheisen kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi