Kysely: Riikka Purra pk-yrittäjien suosikki seuraavaksi pääministeriksi
PS on nousemassa Kokoomuksen tilalle pienyrittäjien keskuudessa, Kokoomus ajaa pörssiyhtiöiden asioita, ei meidän pienyrittäjien.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kysely-riikka-purra-pk-yrittajien-s…
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä mitä Riikka on pienyrittäjän hyväksi tehnyt? Tai edes yrittänyt tehdä?
Verotuksen laskeminen ja haluaa myös parantaa kansalaisten taloutta hillitsemällä haitallista mm. SDP haluaa tuhota Suomen yrittäjät hyökkäämällä listaamattomien yritysten kimppuun.
No purrahan nosti alv:in lähes Euroopan korkeammaksi. Mitä verotusta on hillinnyt?
Ja mm on ennätyslukemissa.SDP on suunnittelemassa 1% korotusta tähänkin, ja alempien alv verokantojen poistamista. Siihen päälle kaikille palkansaajille 1-3% lisää palkan verotusta. Kyllä näillä saadaan Suomi nousuun!
Pitää muistaa se tosiasia, että kun Suomi liittyi Naton jäseneksi, niin puolustusmenot kasvavat entisestään, ja jostain siihen pitää rahat saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS ajaa joo enemmäb PK-yrittäjän asiaa, mutta lähinnä päin helevettiä.
Irtisanomisen helpottaminen. Sehän on tärkein toive pk-yrittäjiltä että työntekijöita saa uhkailla ja pelotella.
Kuka järkevä työnantaja hyviä työntekijöitä pelottelisi ja uhkailisi, saati irtisanoisi! Haloo! Hyvä työntekijä on nykyisin kullanarvoinen ja hänestä on pidettävä kiinni. Hyvät lähtevät, jos turhasta uhitellaan.
Pelotella ja uhkailla saa heitä, jotka eivät töitään tee ja jotka eivät tule työpaikalle ajoissa tai saikuttavat tuon tuostakin. Kalliiksi tulee sellanen työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomisen helpottaminen. Sehän on tärkein toive pk-yrittäjiltä että työntekijöita saa uhkailla ja pelotella.
Ei vaan syy on se että ennen yksi epäonnistunut rekrytointi aiheutti mahdollisesti koko firman tuhon. Tuon takia useat pienyrittäjät eivät ole uskaltaneet rekrytoida.
Oisko rekrytoijassa vika? Palkkaa vain sukulaisia (eivät ole motivoituneita eivätkä päteviä) ja pienten lasten äitejä (jotka aina saikuttavat) sekä perheitä (aina töistä pois).
Niin. Vai olisiko niin että kaikki työnhakijat eivät ole täysin rehellisiä vastauksissaan ja toimivat koeajat eri tavoin kuin myöhemmin. Epäilen että et ole rekrytoinut ikinä kentään. Minä olen. Olen tehnyt myös virheitä, kuten kaikki tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti odotettavissa on vain Riikan hammasten kiristelyä oppositiossa kylähullujen seurassa.
Mistä tuon tiedät, Tarot- korteistako katsoit? Eduskuntavaaleissa vasta asia ratkeaa.
Purra on paras!!
Purra yrittää kuumeisesti etsiä kovapalkkaista oikeistolobbarin työtä ettei tarvitsisi viettää aikaa persuälyköiden seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä mitä Riikka on pienyrittäjän hyväksi tehnyt? Tai edes yrittänyt tehdä?
Ja vastausta odotetaan jännittyneenä.
Kysy sitä yrittäjiltä joiden suosikki pääministeriksi on juurikin Riikka Purra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuvitteletko oikeasti että tuo veron mitätön nosto vaikuttaa ihmisten kulutukseen? "
Kuvitteletko että se kun hallitus laskee keskituloisen evrotusta 20e/kk vaikuttaa positiivisesti ihmisten kulutukseen?
Tuo jatkuva jauhaminen siitä miten veronalennukset kannustavat työntekoon on pelkkä vitsi jos vaikutus on jokunen hassu kymppi kuussa. Totuus on se että meillä ei koskaan ole varaa sellaisiin veronalalennuksiin joka parantaisi huomattavasti keskituloisen palkansaajan ostovoimaa.
Olen myös tuosta samaa mieltä. Tuollaisella veron allennuksella ei ole merkitystä motivaatioon. Ostovoimahan on kasvanut merkittävästi tämän hallituksen aikana. Merkittävin syy on asumisen kulut. Kun vuokria ja asuntojen hintoja saadaan alas, jää ihmisille rahaa muuhunkin. Asuntosijoittajille surkeampi juttu mutta ei minua kiinnosta.
Missä se ostovoiman kasvu näkyy? Itse olen keskituloinen ja pitänyt jo vuosia tarkkaa kirjaa rahoistani. Nyt vaikka olen saanut jotain palkankorotuksia ei se näy juurikaan nettoansioissani esim. viiden vuoden takaiseen verrattuna. Ja lisäksi moni välttämätön kulu on noussut paljon. Asumisen hinta ei myöskään ole juurikaan laskenut, vaan sielläkin esim. vesi, sähkö, vakuutukset, pakolliset remontit hinta noussut.
Itse huomaan, että sellainen hupikassa ja elintason nousuraha on nykyhallituksen aikana pienentynyt, koska pakolliset kulut vievät suuremman osan.
Ajattelen että tuo raha on nimenomaan pk-yrittäjiltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuvitteletko oikeasti että tuo veron mitätön nosto vaikuttaa ihmisten kulutukseen? "
Kuvitteletko että se kun hallitus laskee keskituloisen evrotusta 20e/kk vaikuttaa positiivisesti ihmisten kulutukseen?
Tuo jatkuva jauhaminen siitä miten veronalennukset kannustavat työntekoon on pelkkä vitsi jos vaikutus on jokunen hassu kymppi kuussa. Totuus on se että meillä ei koskaan ole varaa sellaisiin veronalalennuksiin joka parantaisi huomattavasti keskituloisen palkansaajan ostovoimaa.
Olen myös tuosta samaa mieltä. Tuollaisella veron allennuksella ei ole merkitystä motivaatioon. Ostovoimahan on kasvanut merkittävästi tämän hallituksen aikana. Merkittävin syy on asumisen kulut. Kun vuokria ja asuntojen hintoja saadaan alas, jää ihmisille rahaa muuhunkin. Asuntosijoittajille surkeampi juttu mutta ei minua kiinnosta.
Missä se ostovoiman kasvu näkyy? Itse olen keskituloinen ja pitänyt jo vuosia tarkkaa kirjaa rahoistani. Nyt vaikka olen saanut jotain palkankorotuksia ei se näy juurikaan nettoansioissani esim. viiden vuoden takaiseen verrattuna. Ja lisäksi moni välttämätön kulu on noussut paljon. Asumisen hinta ei myöskään ole juurikaan laskenut, vaan sielläkin esim. vesi, sähkö, vakuutukset, pakolliset remontit hinta noussut.
Itse huomaan, että sellainen hupikassa ja elintason nousuraha on nykyhallituksen aikana pienentynyt, koska pakolliset kulut vievät suuremman osan.
Ajattelen että tuo raha on nimenomaan pk-yrittäjiltä pois.
Tilastokeskuksen tilastoista tuo ostovoiman muutos näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotuksen laskeminen ja haluaa myös parantaa kansalaisten taloutta hillitsemällä haitallista mm. SDP haluaa tuhota Suomen yrittäjät hyökkäämällä listaamattomien yritysten kimppuun.
No purrahan nosti alv:in lähes Euroopan korkeammaksi. Mitä verotusta on hillinnyt?
Ja mm on ennätyslukemissa.SDP on suunnittelemassa 1% korotusta tähänkin, ja alempien alv verokantojen poistamista. Siihen päälle kaikille palkansaajille 1-3% lisää palkan verotusta. Kyllä näillä saadaan Suomi nousuun!
Niin saadaan! Ja mulle lisää verovapaita tukia. Lupaan pistää haisemaan joka ainoa lisäeuron mitä saan. Kulutuskysyntä kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan syy on se että ennen yksi epäonnistunut rekrytointi aiheutti mahdollisesti koko firman tuhon. Tuon takia useat pienyrittäjät eivät ole uskaltaneet rekrytoida.
Eli ammattitaidottomuus, siis yrittäjän. Kun rekryt menee pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ammattitaidottomuus, siis yrittäjän. Kun rekryt menee pieleen.
Yrittäjä ymmärtää että kaikki tekevät virheitä. Sen takia tiedän useampien yrittäjien jättäneen rekrytoimatta ensimmäistä työntekijää.
Voit kokeilla oletko itse valmis ottamaan tuollaisen riskin.
Verovaroin tuetuilla traktoreilla ajelevilta maajusseilta ja turvenuijilta sekä norppienkalastelijoilta kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että tuo raha on nimenomaan pk-yrittäjiltä pois.Tilastokeskuksen tilastoista tuo ostovoiman muutos näkyy.
Joo, näin siellä tosiaan kerrotaan. Itseni on vain vaikea tätä käsittää koska esim. viikoittain ostamien tuotteiden hinnat ovat nousseet jopa yli sata prosenttia esim. jauheliha ja kahvi ja silti ns. inflaatio on joku 2 prosenttia. Samoin esim. sähkön hinta on tuplaantunut ja jopa ylikin. Ja siis moni muu kulu.
PS kannatus on nyt nousussa ja on mahdollista persujen olevan suurin keskustaoikeistolainen puolue ensi vaaleissa. Jos demareille ei PS hallituskumppaniksi kelpaa, niin Kokoomuksen on helppo sanella hallitusohjelma tai SDP jää ulos hallituksesta vaikka vaalit voittaisi. Lindtman on ollut kyllä typerä kun on sanonut suoraan ettei PS kelpaa kumppaniksi.
Onko kiusaamista vaatia integoritumaan, kieltää orjapalkkauksen yms.?
Miellä on aika erilaiset näkemykset kiusaamisesta. Noin sinä voit varmaankin perustella persuvihasi, mutta sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.