Parasta perunasta! Perunamuusi, lohkoperunat, tikkuperunat vai keitetyt perunat?
Kommentit (41)
Varhaisperuna keitettynä, mutta jääkaappikylmänä tuorejuuston ja leikkeleen kanssa.
Ei ole uusien siikli-perunoiden, tillin ja voin voittanutta, mutta salt & vinegar -sipsit pääsevät aika lähelle. Tilannekohtaista kumpi milloinkin maistuu parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uusien siikli-perunoiden, tillin ja voin voittanutta, mutta salt & vinegar -sipsit pääsevät aika lähelle. Tilannekohtaista kumpi milloinkin maistuu parhaiten.
Minä tykkään myös👍
Oletteko panneet merkille, kuinka hyviä perunoita saa Virossa, Tallinnassa. Ravintolassa kun syö oikein huomio kiinnittyy perunoiden laatuun. Torillakin on noin kymmentä eri lajiketta. Kaikkea ei EU oli vielä ehtinyt tuhota.
Vierailija kirjoitti:
Milloin seuravaaksi voi tehdä muusia? Uusista perunoista
Tänä vuonna muusin tekemisen aloituspäivä on 21. päivä syyskuuta. Maa- ja metsätalousministeriön antama valtakunnallinen ohjeistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunamuussi, itse perunoista, voista ja punaisesta maidosta tehtynä tietysti.
Se on prkele perunamuusi, ei -muussi. Mutta muuten riippuu, minkä kanssa potakat skruudataan. Keitetyt perunat läskisoosin kanssa, muusi käristyksen tai wieninleikkeen kanssa, kuutioina paistetut perunat porsaankyljysten kanssa, nakkien kanssa sopii muusi ja/tai ranskalaiset perunat, sillin ja sipulivoikastikkeen kanssa sopivat varhaisperunat jne
Se on prkle perunamuhennos eikä mikään muusi!
En osaa valmistaa perunoista mitään. Pringlesit on hyviä.
Paistetut ja röstiperunat sekä tietty sipsit <3
Vähän vaihtelee minkä kanssa tarjotaan? Just tein pulled pork:ia ja sen kanssa perunamuusia.
Noi muutkin vaihtoehdot ois sopinut mutta tää osu mun makuhermoon nyt parhaiten. Harvoin teen muusia.
Ja vaikka sanotaan, että ei kiinteitä perunoita muusiin, niin Mun mielestä ne on ihan hyviä muusiperunoita. Ei tuu jauhoista tai liimamaista, ellei käytä jotain tehosekoitinta.
Tein nyt annabelloista
1kg kuorittuja annabelloja. Keitettynä suht kiinteiksi
N. 1,5- 2dl lämmitettyä maitoa johon 2rkl voita.
Puoli pussia parmesaania
noin 1,5tl suolaa
Neste kaadetaan pienissä erissä perunoihin, mukaan parnesaani, ja survotaan survimella suun mukaiseksi.
Tarjotaan hapankaalin, pulled porkin ja höyrytettyjen vihannesten kanssa. Nam.
Lohkoperunat on välillä hyviä. Mutta pitää syödä heti.
Yleisin on keitetyt omassa huushollissa.
Rastit o. Nannaa kanssa
PERUNAT PERUNOISTA MOOSES ! JOOSUA7
Vierailija kirjoitti:
Perunamuussi, itse perunoista, voista ja punaisesta maidosta tehtynä tietysti.
Perunamuusia saa harvoin todella hyvää, mutta heikommatkin versiot tulee kyllä syötyä. Tikkuperunoita tai ranskalaisia olen saanut vain joko hyviä tai ei niin hyviä, joten ne ovat aina varma ratkaisu ja ne voi pilata käytännössä ainoastaan polttamalla ne mustiksi.
Muuten perunatuotteet ovat lähinnä peruselintarviketta, eivätkä herätä suuria intohimoja puoleen tai toiseen.
Vot ja bravoo. Keitetyt perunat ja ruskea kast
Sipsit. Mutta ei ne toki ruokaa ole :D
Vierailija kirjoitti:
Uuniperunat ja savulohi- tai fetatäyte!
Muuten hyvä muttei fetaa! Savulohi- tai kanasuikaletäyte, ranskankermaa ja ruohosipulia mukaan, jeeees!
Hyvä perunamuusi uunivuoassa paistettuna.
Nopea perunasalaatti yhdelle:
Keitä 3 pieniksi pilkottua perunaa ja 1 muna noin 6 minuuttia, ota muna pois jäähtymään ja anna perunanpalojen kiehuskella vielä hetken ajan.
Sekoita kulhossa puoli purkkia kermaviiliä, ihan pieniksi pilkottuja suolakurkkuja, ruokalusikallinen kurkkulientä, vähän suolaa, hiukan rosmariinia, hieman ruohosipulia. Kuori muna, silppua pieneksi ja lisää kermaviiliseokseen.
Kaada vesi pois perunanpaloista, anna niiden jäähtyä pari minuuttia ja kippaa muiden lisäksi kulhoon. Sekoittele isolla lusikalla. Syö - tai jäähdytä ja syö.
Verkkoperunat ja tikku. Grilli. Mutta terveellisempää on keittää tai paistaa hiukan.