Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kieltä koirasi puhuu?

Vierailija
24.08.2026 |

Olen yrittänyt itse opettaa koirilleni Suomea. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira puhuu haukkua, murinaa ja wuffinaa, koska on niin valtavan kielitaitoinen. 🥹🐶 

Vierailija
22/25 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puhuu suomalaista koiraa, mutta on ollut reissuissa mukana ja mm. Espanjasta tarttui mukaan paikallinen aksentti haukkuun, joka poikkesi suomalaisesta selvästi. Kotiinpaluun jälkeen yritti pari päivää sitä espanjaa mutta aika äkkiä päätyi takaisin kotimaiseen haukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kissat ymmärtävät puhetta. Oma kissani ymmärtää noin 20 eri sanaa, esim. makkara, ei, tule, ulos, ruokaa ja sana kissa tarkoittaa pihalla kävelevää vierasta kissaa. Ja oman nimensä tuntee. 

Vierailija
24/25 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meni kerran tuttavan luo kylään ja tällä tutulla on opaskoira, musta labbis. Kotonahan se koira on vapaalla joten minäkin sain sille jutella. Istuin sohvalla ja koira istui lattialla mua vastapäätä. Me ollaan sen koiran kans vanhoja tuttuja. 

Porisin sille vaikka mitä ja se vain käänteli ja väänteli päätään ja välillä tietäväisen näköisenä myös nyökytteli. Sitten sanoin sille että oot sinäkin kyllä ihme epeli kun et koskaan sano sanaakaan. Sanoisit ees joskus jotain jotta tietäs että osaat puhua. Siinä se nökötti mun edessä ja tapitti suoraan silmiin ja sissussentään kun ihan meinasin säikähtää kun se yhtäkki haukahti kovalla ja kumealla äänellä. 

Tämä tuttava, jonka opaskoira se oli, rupes nauramaan ja sanoi ettei se oo koskaan kellekään mitään sanonut paitsi kerran ulkona rupes murisenmaan kun joku epämääräisen oloinen ukko oli meinannut tulla jutteleen. Se ukko oli lähtenyt äkkiä lipettiin kun koiruus antoi varoitusmerkin.

Vierailija
25/25 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serbo-Kroatiaa. Se on Karpaattien nero.