Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ystäviä, jotka kommentoivat muiden ulkonäköä, hius- ja vaatetyyliä?

Vierailija
24.08.2026 |

Sanovat vinkkejä, millaiset hiukset voisivat sopia paremmin tai neuvovat, miten tulisi meikata.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta vain pyydettäessä. Parilla kaverilla on hyvä tyylisilmä ja toimivat epävirallisina konsultteina kaveriporukassa, jos joku kertoo kaipaavansa tyylivinkkejä.

Vierailija
2/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eväitä kommentoidaan kahvihuoneessa. Syön mitä haluan, vittuako se kenellekään kuuluu.

Vierailija
4/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei harrasta animetyyliä, tulen arvostelemaan kaikesta muusta kun vain animetyyli ei ole vastenmielinen.

Vierailija
5/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minä :D 

Yhdellä kaverilla on tosi kauniit siniset silmät ja sanoin kerran että ne ovat aivan kuin Elizabeth Taylorilla, vähän vaaleanliilaan vivahtavat siniset. Ei hän ainakaan suuttunut.

Mutta yritän kyllä välttää kaikkea kommentointia yleisesti, hyvää ja pahaa. Joskus menin siskolle kylään ja totesin "herranen aika ompa täällä siistiä" niin voi ristus mikä nalkutus ja show siitä alkoi. Tarkoitin että onpas mukavaa ja siistiä ja huonekalujen järjestys oli muuttunut kekseliäästi, toisin kuin omassa kodissani jossa oli tuolloin täysi kaaos päällä. Sisko tulkitsi sen niin että yllätyin siitä miten siistiä juuri hänen kodissaan on. 

En sano enää ikinä mitään kellekään.

Vierailija
6/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengailin joskus vaihto-opiskelijana ollessani italialaisen nuoren naisen kanssa, jolla oli aina tapana kommentoida ulkonäköäni ja vaatteitani. En tykännyt yhtään tästä tyylistä ja tarkoitus oli varmaan, että kommentoin hänen ulkonäköään. Oli muutenkin tosi turhamainen muija, kommentoi aina muiden ulkonäköä, jos vaikka oli hänen mielestään tosi rumia. 

Vierailija
7/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei harrasta animetyyliä, tulen arvostelemaan kaikesta muusta kun vain animetyyli ei ole vastenmielinen.

Saanet elää yksinäisen elämän, veikkaan.

Vierailija
8/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.findance.com/uutiset/71029/pitaako-ystavan-ulkonaosta-huoma…

Pitääkö ystävän ulkonäöstä huomauttaa? Näissä tilanteissa kannattaa olla varovainen

Ystävyys ei tarkoita sitä, että kaikki toisen valinnat miellyttäisivät aina. Mutta jos ystävän ulkonäössä jokin häiritsee, ensimmäinen kysymys ei ole "miten sanon tämän?", vaan "pitääkö minun sanoa tämä ollenkaan?"

Ystävän uusi hiustyyli ei sovi omaan makuun. Vaatteet näyttävät oudoilta. Meikki tuntuu liian voimakkaalta. Paino on muuttunut. Hampaat, iho, ryhti, tyyli, parta, hiukset tai jokin muu yksityiskohta kiinnittää huomion.

Tällaisessa hetkessä moni alkaa miettiä, pitäisikö asiasta sanoa jotakin. Rehellisyyden nimissä. Huolen vuoksi. Hyvänä ystävänä. Tai siksi, että asia vain häiritsee.

Mutta ulkonäköön liittyvät kommentit ovat harvoin neutraaleja. Ne voivat jäädä mieleen vuosiksi, vaikka sanoja ei tarkoittaisi pahaa. Siksi ystävän ulkonäöstä puhuminen vaatii paljon enemmän harkintaa kuin moni arjen huomio.

Tutkimuksessa ulkonäköön liittyvä kommentointi on yhdistetty kehonkuvaan ja itsetuntoon: sekä kommenttien määrä että niistä koettu ahdistus olivat yhteydessä kehonkuvan häiriöihin ja itsetuntoon.

Kaikkea havaittua ei tarvitse sanoa ääneen

Yksi tärkeimmistä sosiaalisista taidoista on ymmärtää, että rehellisyys ei tarkoita jokaisen ajatuksen jakamista.

Jos ystävän ulkonäössä jokin häiritsee, kyse voi olla vain sinun makumieltymyksestäsi. Ehkä sinä et pidä hänen uudesta tyylistään. Ehkä sinä et käyttäisi samaa vaatetta. Ehkä sinä et valitsisi samaa hiusväriä.

Mutta ystävän ulkonäkö ei ole projekti, jota sinun pitää parantaa.

Jos asia ei ole vaarallinen, kiireellinen tai helposti korjattava, se kannattaa usein jättää sanomatta. Varsinkin jos kommentti liittyy painoon, ikään, ihoon, kehon muotoon, hiustenlähtöön tai muuhun asiaan, johon toinen ei voi nopeasti vaikuttaa.

Ystävyyden ei pitäisi olla paikka, jossa ihminen joutuu jatkuvasti miettimään, mitä hänessä arvioidaan.

Vierailija
9/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ystävän ulkonäössä jokin häiritsee, kyse voi olla vain sinun makumieltymyksestäsi. Ehkä sinä et pidä hänen uudesta tyylistään. Ehkä sinä et käyttäisi samaa vaatetta. Ehkä sinä et valitsisi samaa hiusväriä.

Mutta ystävän ulkonäkö ei ole projekti, jota sinun pitää parantaa."

Tämä.

Vierailija
10/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, mutta vain pyydettäessä. Parilla kaverilla on hyvä tyylisilmä ja toimivat epävirallisina konsultteina kaveriporukassa, jos joku kertoo kaipaavansa tyylivinkkejä.

Minulta kysytään usein ja kiittävät sitten. Ja kyllä ei haittaa jos joku sanoo mikä minulle sopisi, hyvä niin kun itse jumittuu siihen samaan ja aina ne samat vaatteet päällä 

Vierailija
11/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kommentoin muiden tyylejä positiivisesti, muuten vain pyydettäessä . Koska olen tehnyt koko urani muodin ja kosmetiikan parissa tyylivinkkejä pyydetään usein. 

Vierailija
12/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun jos jollakin on vaikka kivat vaatteet. Pelisilmää siltikin täytyy olla.

Vierailija
13/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ja on ollut näitä perhepiirissä. Kaiken lisäksi sellaisia, joilta itseltänsä unohtuu ensin vilkaista peiliin, kun sanainen arkku aukeaa.

Vierailija
14/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mun ystävät on fiksuja koska olen itsekin. Mitähän nää sun "ystävät" nyt taas mahtaa olla? Taasko sää jauhat jostain sometykkäyksistä.

Vierailija
15/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eväitä kommentoidaan kahvihuoneessa. Syön mitä haluan, vittuako se kenellekään kuuluu.

Ei kuulukaan. Sitä kutsutaan keskustelunavaukseksi, poika. Se kuuluu normaalien ihmisten käytökseen, että tehdään ns. tikusta asiaa kun halutaan jutella tai tutustua.

Vinkki vitonen: moni poika on just noin tyhmä eikä tajua yhtään, että hänelle tehtiin juuri äsken se kuuluisa ALOITE.

Vierailija
16/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävän ulkonäkö alkaa häiritä voimakkaasti, se voi kertoa jotakin myös sinusta.

Oletko itse ankara omalle ulkonäöllesi? Häiritseekö sinua, jos joku ei noudata samoja kauneus- tai tyylisääntöjä kuin sinä? Pelkäätkö, että ystävän ulkonäkö heijastuu jotenkin sinuun? Oletko tottunut arvioimaan ihmisiä ulkoisen perusteella enemmän kuin haluaisit myöntää?

Vierailija
17/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen tekemään omenapiirakan koska täällä on pelkkää paskaa. Hejssan!

Vierailija
18/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei ole ulkonäköprojekti

Ystävyys ei tarkoita sitä, että pitäisi olla sokea toisen muutoksille. Saat huomata asioita. Saat olla huolissasi. Saat myös olla pitämättä jostakin tyylistä.

Mutta ystävän arvo ei riipu siitä, miellyttääkö hänen ulkonäkönsä sinua.

Parhaassa ystävyydessä ihminen saa tulla nähdyksi kokonaisena, ei jatkuvasti arvioitavana pintana. Hän saa muuttua, vanheta, väsyä, kokeilla, epäonnistua ja näyttää välillä juuri siltä kuin elämä sillä hetkellä näyttää.

Jos ystävän ulkonäössä jokin häiritsee, pysähdy ensin. Onko tämä asia, joka auttaa häntä, jos sanon sen? Vai onko tämä asia, joka helpottaa vain minua?

Kaikkein ystävällisin kommentti voi joskus olla se, jonka jätät sanomatta.

https://www.findance.com/uutiset/71029/pitaako-ystavan-ulkonaosta-huoma…

Vierailija
19/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Toki minulle saisi ehdotuksia tehdä jos joku niin haluaisi, mutta sillä on tietenkin paljon väliä miten ne esitetään. Toisen tyylin voivottelu on aivan eri asia kuin kysyä esimerkiksi, että tykkäätkö muuten pronssikoruista, minusta ne voisivat sopia ihosi sävyyn.

Vierailija
20/20 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani, koko ikänsä, selän takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä