Ketä aiot äänestää 2027 eduskuntavaaleissa?
Itse äänestän Vasemmistoliittoa. Ensin mietin demareita, mutta koska ne ovat ilmeisesti menossa Kokoomuksen kanssa kimppaan, niin en viitsi ottaa sitä riskiä.
Mites muut?
Kommentit (47)
Ääni lähtee vasemmalle, vaikka Vasemmistoliitto ei ole tarpeeksi radikaali.
Ongelma on se ettei ole ketään hyvää. Aion äänestää sitä, millä tulee vähiten vaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin aikoinaan Timo Soinia. Siitä siirryin KD ja näyttää siltä että pitää jatkaa siirtymistä SDP. Erikoista että konservatiivisuus ja humanitaarisuus ei tunnus istuvan yhteen.
Toivon että seuraava hallitus keskittyy ison kuvan asioihin eikä ala ajamaan mitään pienen ryhmän liikenne merkki juttuja.
-konservatiivi mies.
Jos olet oikeasti konservatiivi et edes harkitse demareita.
Kyllä se joko demarit tai vassarit on.
Ihan hyvin tässä taloudellisesti tullaan toimeen. Olen vain kurkkuani myöten täynnä laitaoikeistolaista ja oikeistolaista retoriikkaa, someruikutusta, sivistyksen, koulutuksen tieteen, taiteen ja kulttuurin tuhoamista ja omien heikommin pärjäävien kansalaistemme potkimisesta, sekä joka lauseen kääntämisestä iänikuiseen maahnmtoon.
Varmuudella en ainakaan vassareita, vihreitä, enkä demareita.
Muilla on vielä mahdollisuus saada arvokas ääneni.
En aio, en ole änestänyt vuosikymmeniin. Eka kerran kun 18 v sai äänestää silloin kokeilin, ja äänestin hyvän näköistä tyyppiä, ihan sama mistä oli kunhan oli komee mies. Nyt en ole sen jälkeen äänestänyt, ymmärsin nuorena jo miten kieroa peliä se on, lupaukset on eri asia kuin totuus.
Ihmettelen kyllä miten ihmiset äänestää ja katsoo sen velvollisuudeksi, miksi ihmeessä, ei ole sellaista velvollisuutta kun äänestäminen. Politiikoilla on vaan kova halu näyttää muille ihmisille, että kansalla on valtaa kun äänestää. Ei ole. Sitä valtaa ei ole, kyllä ne tekee rahan takia mitä itse haluaa, katsokaa orpoa ja purraa, itselleen rahaa kerää ja kansaa huijaa.
Sellasta ihmisitä ei olekkaan ketä kehtaisi äänestää, ketään en tunne joten se olisi kun sika säkissä. Ihan umpihaluilua. Ei voi äänestää jos ei tunne tyyppiä. Ja kun he pääsevät eduskuntan eivät he enää muuta ajattele kuin sitä rahan määrää jonka saavat valehtelusta. Ne eivät ole äänestäjän puolella, ja kappas, joutuvat tekemään omaa mieltä vastaan ja kansan mieltä vastaan, pakolla. Elleivät tee, siitä tulee suuri haloo. Miksi? Eihän ketään voi pakottaa äänestämään niin kuin puoluejohtajat haluaa, ei olla venäjällä. Äänestämään menee ihmiset, joilla ei ole omaa mielipidettä ja uskoo kaiken mitä joku muu sanoo.
Äänestäminen on pelkkää huijausta, nytkin saa huomata miten he halveksivat kansalaisia ja varsinkin lapsia ja vanhuksia. Nyt voi nähdä, miten kansa kärsii, miten meiltä viedään kaikki, ja he itse vaan keräävät omaisuutta, sekö on eduskunnan ainoa tarkoitus.
En anna ääntäni kenenkään valehtelevan vesipään mölyttäväksi. Jätän puheoikeuteni itselleni.
En ketään koska eivät osa muuta kuin verottaa, muutenkin touhu tuntuu holtittomalta, kaikki pitäis kerralla erottaa!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin tässä taloudellisesti tullaan toimeen. Olen vain kurkkuani myöten täynnä laitaoikeistolaista ja oikeistolaista retoriikkaa, someruikutusta, sivistyksen, koulutuksen tieteen, taiteen ja kulttuurin tuhoamista ja omien heikommin pärjäävien kansalaistemme potkimisesta, sekä joka lauseen kääntämisestä iänikuiseen maahnmtoon.
Olet ääliö joka ei ymmärrä syy-seuraussuhteita ollenkaan. Saat vielä pahempaa tuolla ymmärryksellä.
Wille Rydmania. Tekee oikeasti jotain eikä pelkästään lässytä pehmoisia
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että mamutus on oikeastaan ainut todella merkittävä kysymys vaaleissa. Kuinka vaikea on ymmärtää, että naivi sinisilmäisyys on saanut tietyt rikostyypit raketoimaan, koululaitos on paskottu pilalle ja kansantalouden kehitys on surkeaakin surkeampaa. Ei tarvitse osata kuin alkeet kansantaloudesta niin ymmärtää, että tuomalla maahan matalan tuottavuuden porukkaa laskee bkt per capita vääjäämättä.
Äänestän SDP:tä, henkilön valitsen tarkasti, ääneni saa fiksu, älykäs nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ääni lähtee vasemmalle, vaikka Vasemmistoliitto ei ole tarpeeksi radikaali.
Niin, kyllä kuulemma siellä p-koreassakin on ihana asua. Jos säilyy hengissä-
Jone Nikulaa, kunnon oikean kaistan edustaja ja tuo tuoretta Kokoomukseen
Ei ehdokaslistoja ole vielä julkistettu. Jos puoluetta tarkoitat niin kysymyksesi on väärin aseteltu.
Olen katsellut menoa ja päätynyt siihen etten ainakaan äänestä vihervasemmisto. Keskusta tai Ps. Jompikumpi. T eläkeläinen