Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa kun työttömänä minulle sanotaan "sun pitää aloittaa pohjalta"?

Vierailija
23.08.2026 |

Tarkoittaako se esim jotain harjoittelujaksoa tai puhelinmyyntiä? Työttömänä ollut n. 3 vuotta ja tuo tuli kuultua sukulaisjuhlissa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa 9 euron päiväpalkan töitä. Tes-palkatusta työstä työttömän on turha haaveilla.

Vierailija
22/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun niihin epäonnisiin, joka nuorena tosissaan uskoi, että aloittamalla ns. pohjalta, tekemällä niska limassa huonosti palkattuja hanttihoimmia, voin myöhemmin saavuttaa jotain parempaa. No, todellisuus on sitä, että kukaan rekrytoija ei ole paskan vertaa välittänyt mun hanttihommista. Hanttihommien tekeminen ei ole tuonut mulle uutta paremmin palkattua työtä. Nyt on työttömyyttä takana jo yli 10 vuotta, enkä usko tästä työllistyväni. Se, että rekrytoijat eivät usko minuun ei tarkoita sitä, ettenkö itse uskoisi itseeni. Pystyn ja kykenen kyllä tekemään töitä, mutta ulkopuoliset eivät halua minun tekevän töitä pitkään jatkuneen työttömyyden vuoksi.

Joka tapauksessa, hanttihommia ei ainakaan kannata tehdä siinä uskossa, että ne poikisivat myöhemmin parempia töitä, niin kun Juhana Vartiainen ja muut läskiset rahanahneet kokoomuspaskat väittävät.

Uskomusten mukaan, jos tekee hanttihommia on parempi mahdollisuus sitten työllistyä

Uskoa on se jumalaan uskominenkin. Tosin kukaan ei ole vielä todistanut yhdenkään jumalan olemassaoloa, joten onko mitään järkeä uskoa sellaiseen, jota ei todellisuudessa ole olemassa.

Tuo usko hanttihommien työllistävyyteen -mantra on vain yksi markkinointikikka, jolla hyväuskoisia, sinisilmäisiä nuoria ja muita huiputetaan ja pyritään siihen, että työntekijöiden työehdot, työolot ja palkka pysyisi mahdollisimman huonona. Nythän Kokoomuksen ideologiaan uskovat haluavat haalia ulkomaista työvoimaa tänne Suomeen, koska suomalaiset itse ovat vuosikymmenten kuluessa huomanneet tuon kusetuksen, mutta ulkomaalaiset, jotka eivät ymmärrä suomen kieltä, eivät tunne sitä historiaa mikä liittyy tähän hanttihomma-kusetukseen ja tulevat sellaisesta maasta, jossa työntekijöillä ei välttämättä ole minkäänlaisia työoikeuksia, eivät välttämättä välitä tästä hanttihomma-kusetuksesta pätkääkään, ja kantasuomalaisten kannalta se välinpitämätön suhtautuminen taas on hyvin ongelmallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä, puhuuko sanoja omasta kokemuksestaan vai pelkästään ylemmyydentuntoisesti uskoen, ettei työttömyys voisi koskettaa häntä.

Oli jo eläkkeellä oleva naisihminen joka tuon sanoi

Vanhoja horiskoja ei kannata kuunnella. Ei ne mitään tiedä tämän päivän työelämästä.

Vierailija
24/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat harjoittelija tyyppisestä peruspaikoista ja saat työkokemusta, jonka jälkeen haet vaativampia hommia.

Vierailija
25/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa 9 euron päiväpalkan töitä. Tes-palkatusta työstä työttömän on turha haaveilla.

Tai ilmaistöitä. 

Hakeudu palkkatöihin. 

Vierailija
26/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut ottamaan siihen reikään johon tarjotaan. Vasta myöhemmin voit valita (ainakin järjestystä).

Vierailija
27/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että et voi olettaa ensimmäisenä työpaikkana saavasi johtajan pestiä, jonka palkka on 6000€ kuussa.

Siis voihan työttömällä olla vaikka mikä koulututs ja työkokemus, ollut vaikka 10 vuotta korkeassa johtotehtävässä?

Korkeat johtotehtävät eivät pätevöitä substanssitöihin.

Jos johtaja saa potkut hommistaan ja hänen täytyisi löytää jotain muuta työtä, kyllä hänen saattaa hyvin täytyä opetella joku suorittava työ ihan alkeista lähtien.

Vierailija
28/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että et voi olettaa ensimmäisenä työpaikkana saavasi johtajan pestiä, jonka palkka on 6000€ kuussa.

Siis voihan työttömällä olla vaikka mikä koulututs ja työkokemus, ollut vaikka 10 vuotta korkeassa johtotehtävässä?

Korkeat johtotehtävät eivät pätevöitä substanssitöihin.

Jos johtaja saa potkut hommistaan ja hänen täytyisi löytää jotain muuta työtä, kyllä hänen saattaa hyvin täytyä opetella joku suorittava työ ihan alkeista lähtien.

Ei onnistu tänä päivänä. Kaikkiin suorittaviin töihin on vähintään kymmeniä ammattilaisia tarjolla. Ei tarvitse ottaa entistä johtajaa harjoittelemaan.

Vierailija
29/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näitäkään enää oikein ole, eikä näillä ainakaan oikeasti työllisty.

Vierailija
30/30 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sanonta on menettänyt merkityksensä nykypäivänä. Niihin aloittelijan paikkoihin ei pääse ja etenemismahdollisuuksia ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi